SKS probleem met EVA kop
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21
Hallo allemaal,
Ik heb een nu een aantal maanden een SKS rennkompressor in bezit. Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn racefiets en heel soms de stadsfiets. Het probleem is nu dat als ik de EVA kop op mijn ventiel monteer, er lucht ontsnapt aan die bovenkant van die kop. Mijn luchtdruk bouwt ook niet op. Wanneer ik het hendeltje iets indruk, dan is dit probleem er niet. Echter is dit geen doen want dan kan ik alleen maar met 1 arm oppompen.
Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik heb een nu een aantal maanden een SKS rennkompressor in bezit. Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn racefiets en heel soms de stadsfiets. Het probleem is nu dat als ik de EVA kop op mijn ventiel monteer, er lucht ontsnapt aan die bovenkant van die kop. Mijn luchtdruk bouwt ook niet op. Wanneer ik het hendeltje iets indruk, dan is dit probleem er niet. Echter is dit geen doen want dan kan ik alleen maar met 1 arm oppompen.
Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?
Hoe bevestig je de kop op het ventiel? De kunst volgens mij is om hem er niet te ver op te zetten, maar juist losjes erop en dan de hendel vast zetten. Dan pakt de kop het ventiel zelf goed vast.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Zit het metalen borg pennetje goed door het hendeltje die je omhoog moet halen om hem op het ventiel te klemmen? Ik moet deze na een aantal keren altijd even goed terug duwen omdat het hendeltje anders niet helemaal goed vast zit en de klemming hierdoor niet maximaal is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21
Bedankt voor de tips alvast! Ik ga er vandaag of morgen even naar kijken of het helpt.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
"ouderwetsche" nippel erop zetten, werkt al jaaaaren prima bij beginners t/m profs.
af en toe een nieuw rubbertje erin en klaar.
Mantel bv verkoopt ze voor € 4 maar mss heeft je LBS er ook wel 1 liggen.
af en toe een nieuw rubbertje erin en klaar.
Mantel bv verkoopt ze voor € 4 maar mss heeft je LBS er ook wel 1 liggen.
De EVA kop blijft normaal beter zitten dan de ouderwetse. Deze moet je bij veel ventielen met de hand vast houden en past toch alleen op presta ventiel? Ik heb deze lang geleden omgeruild voor een EVA kop en wil niet meer terug:-)
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
de ouderwetse kop blijft bij mij altijd vastzitten, maar past idd alleen op presta ventielen.
Ik had de stadsfiets over het hoofd gezien.
+1Supergrover schreef: ↑03 sep 2019 15:43 "ouderwetsche" nippel erop zetten, werkt al jaaaaren prima bij beginners t/m profs.
af en toe een nieuw rubbertje erin en klaar.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Al 40 jaar sks met zelfde nippel, alleen nieuwe rubbertjes
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21
Supergrover schreef: ↑03 sep 2019 15:43 "ouderwetsche" nippel erop zetten, werkt al jaaaaren prima bij beginners t/m profs.
af en toe een nieuw rubbertje erin en klaar.
Mantel bv verkoopt ze voor € 4 maar mss heeft je LBS er ook wel 1 liggen.
Stel dat ik deze koop. Moet ik dan van SKS de slang met de nippel erop kopen? Want hoe monteren jullie een losse nippel op de slang met EVA kop? Of zet ik deze nippel op het ventiel en plaats de Eva kop erop?
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21
Ik zet hem zoveel mogelijk op het ventiel. Ik ga vandaag kijken of het wat hoger klemmen werkt.