Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SKS probleem met EVA kop

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 sep 2019 11:55

+1 voor die messing kop. Werkt 100/100 keer.

Rubbertjes gaan ook lang mee. Heb er destijds een stuk of 5 bijbesteld, maar na 2 jaar (3 fietsen en wekelijks pompen) begint de eerste nu pas aan z'n einde te lopen.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 04 sep 2019 12:51

Ikzelf vind het ondingen maar er zijn genoeg die er bij zweren. De losse "ouderwetse SKS nippel" gaat rechtstreeks op de slang, De EVA kop verwijder je door oranje gedeelte los te draaien en vervolgens van de slang te trekken. De ouderwetse nippel wordt meestal met een slangenklemmetje van de bouwmarkt aan de slang bevestigd zodat hij er niet af kan schuiven. De EVA kop openmaken en ff het rubbertje eruit en er terug goed in leggen helpt trouwens ook wel eens bij de EVA pompkop, maar heb ik zelf maar weinig moeten doen. Ikzelf schuif hem wel ver over het ventiel, dit geeft bij mij geen problemen.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 04 sep 2019 15:44

in dit topic staat ook nog wat handige info...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 04 sep 2019 15:55

serbak schreef: 04 sep 2019 12:51 Ikzelf vind het ondingen maar er zijn genoeg die er bij zweren. De losse "ouderwetse SKS nippel" gaat rechtstreeks op de slang, De EVA kop verwijder je door oranje gedeelte los te draaien en vervolgens van de slang te trekken. De ouderwetse nippel wordt meestal met een slangenklemmetje van de bouwmarkt aan de slang bevestigd zodat hij er niet af kan schuiven. De EVA kop openmaken en ff het rubbertje eruit en er terug goed in leggen helpt trouwens ook wel eens bij de EVA pompkop, maar heb ik zelf maar weinig moeten doen. Ikzelf schuif hem wel ver over het ventiel, dit geeft bij mij geen problemen.
Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

JulianVelo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21

JulianVelo 06 sep 2019 00:44

Ik heb de EVA kop er wat hoger op geklemd en dit gaat vooralsnog goed. Ook het pinnetje leek fractioneel meer naar buiten te staan dus deze meteen meer ingeduwd.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 06 sep 2019 10:42

Als het pinnetje een fractie naar buiten staat ontsnapt er bij mij lucht, ik duw hem regelmatig even terug naar binnen tegen het handvat van de pomp voordat ik begin te pompen. Als je hier rekening mee houdt is de EVA echt een heel fijne pompkop:-)

Plaats reactie