Het is de ALDHU24.
De mogelijkheid om nadien de crancks en/of as te vervangen, de Quarq is (bijna) end of life en deze gebruikt dezelfde BB als mijn oude Shimano cranks (en de rotor cranks gaan beter samen met het Rotor kettingblad )
Nu hopen dat deze wat langer meegaat dan de Stages.
Tandwielen Quarq Dzero
-
- Forum-lid
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Hoe monteer je de crankarm aan de powermeter?
Voorheen had je bij Rotor een speciale dopmoer nodig, maar deze lijkt bij de aldhu niet meer noodzakelijk.
Voorheen had je bij Rotor een speciale dopmoer nodig, maar deze lijkt bij de aldhu niet meer noodzakelijk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
@TL@ Die Rotor crank is 'in het echt' toch een stuk mooier dan op de plaatjes. Was zelf nooit zo gecharmeerd van off-brand cranks van Rotor/FSA en ben daarom vorige week voor een Quarq gegaan, maar deze staat hem goed!
Dat de Quarq EOL is heb ik me ook nog even in verdiept, maar is niet helemaal waar. SRAM is van de BB30/GXP crankstellen afgestapt omdat ze zelf de 'vele malen betere' DUB standaard ontwikkeld hebben (en GXP dus de nek omdraaien). De DZero spider is de 4e of 5e generatie van Quarq en onveranderd gebleven. Mocht je crankstel versleten raken, dan kun je volgens mij gewoon een nieuw SRAM crankstel met verwijderbare spider bestellen (worden inmiddels standaard op vele fietsen geleverd) en de Quarq spider overzetten. Een 4e/5e iteratie heeft natuurlijk als voordeel dat de kinderziektes er wel uit zijn.
Dat de Quarq EOL is heb ik me ook nog even in verdiept, maar is niet helemaal waar. SRAM is van de BB30/GXP crankstellen afgestapt omdat ze zelf de 'vele malen betere' DUB standaard ontwikkeld hebben (en GXP dus de nek omdraaien). De DZero spider is de 4e of 5e generatie van Quarq en onveranderd gebleven. Mocht je crankstel versleten raken, dan kun je volgens mij gewoon een nieuw SRAM crankstel met verwijderbare spider bestellen (worden inmiddels standaard op vele fietsen geleverd) en de Quarq spider overzetten. Een 4e/5e iteratie heeft natuurlijk als voordeel dat de kinderziektes er wel uit zijn.
Staat inderdaad echt goed op de TCR, ik ben er blij mee:
Het gaat bij SRAM nu allemaal naar AXS. Ik wist niet dat de crank bij de DZere los te verkrijgen was, ik dacht dat powerReady cranks niet los te krijgen waren, enkel voorgeïnstalleerd op een fiets (en enkel met Red of Force 'reclame' op)
De P2M is ook al de 3de of 4de generatie dus op dat gebied gelijkwaardig.
Ik heb van beiden online heel weinig slechte reviews gelezen, het is op details dat de keuze naar de P2M is gegaan.
Ik heb trouwens de L/R optie ineens ook geactiveerd en blijkt dat ik perfect 50/50 trap (op een kort ritje met wat sprintjes en kortere intervallen)
De Stages was dus eigenlijk goed genoeg voor mij
Het gaat bij SRAM nu allemaal naar AXS. Ik wist niet dat de crank bij de DZere los te verkrijgen was, ik dacht dat powerReady cranks niet los te krijgen waren, enkel voorgeïnstalleerd op een fiets (en enkel met Red of Force 'reclame' op)
De P2M is ook al de 3de of 4de generatie dus op dat gebied gelijkwaardig.
Ik heb van beiden online heel weinig slechte reviews gelezen, het is op details dat de keuze naar de P2M is gegaan.
Ik heb trouwens de L/R optie ineens ook geactiveerd en blijkt dat ik perfect 50/50 trap (op een kort ritje met wat sprintjes en kortere intervallen)
De Stages was dus eigenlijk goed genoeg voor mij
Er is nog een alternatief bijgekomen van Rotor zelf, de INSpider.
https://www.bikeradar.com/news/rotor-in ... ower-meter
Ziet er misschien wat gelikter uit dan de P2M. En heeft volledige ondersteuning voor ovale kettingbladen.
Ben benieuwd wat DC Rainmaker ervan vindt.
https://www.bikeradar.com/news/rotor-in ... ower-meter
Ziet er misschien wat gelikter uit dan de P2M. En heeft volledige ondersteuning voor ovale kettingbladen.
Ben benieuwd wat DC Rainmaker ervan vindt.