Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Deda superzero ervaringen

Pilostilo
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2015 09:47

Pilostilo 30 aug 2019 10:09

Ik zie meerdere mensen met ervaringen met de Deda superzero stuur en stuurpen combinatie. Nu loop ik tegen twee kleine problemen aan en vraag me af of iemand tips of ervaringen voor mij heft.

1. Ik krijg mijn shifters (sram etap, mechanische velgremmen) niet hoog genoeg over de beugel geschoven. Het montagegedeelte in de bocht loopt op zo'n manier dat ik hem niet op mijn gewenste hoogte krijg. Ik zal proberen foto's toe te voegen ter verduidelijking.

2. Het stuur heeft een mooie cleane look. Hoe hebben jullie de kabels gemonteerd zodat ze het stuur mooi blijven volgen (onder het stuur blijven) van de bocht tot aan de stuurpen? Ik heb nu de beide remkabels samen getaped onder de stuurpen en dat werkt, maar ziet er niet super uit. Iemand andere tips?

Bedankt alvast

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 aug 2019 10:33

1. Ik heb Deda Superzero stuur op alle 3 mijn fietsen ( zie onderschrift - ook eentje met Sram Force ) en ik ervaar het probleem niet. Nu is het wel zo dat ik mijn shifters wel bijna op de hoogste montage stand heb zitten, en dat is voor mij voldoende.

2. Ik heb wel de carbon versie van het stuur waarbij de kabels door het stuur heen lopen. Mijn schoonvader heeft hetzelfde stuur van Alu en ik had daar geen probleem om de kabels netjes weg te werken.

Qua stuurpen heb ik alleen op mijn stalen fiets een Superzero.

Laat anders eens een foto zien, dan kunnen wij zien wat je bedoeld met : Ik heb nu de beide remkabels samen getaped onder de stuurpen en dat werkt, maar ziet er niet super uit
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 30 aug 2019 10:46

Ik heb een Deda Superzero alu stuur en stuurpen, de kabels gaan vanuit de bocht gewoon door het stuur heen, alleen is het gat bij de carbon versie wat dichter bij de stuurpen dan bij de alu versie.
De kabels lopen na de uitgang bij het stuur niet perfect 100% naast elkaar, maar toch wel redelijk in de buurt, dus ik snap niet precies waar je op doelt.
Qua remgrepen heb ik mijn remgrepen heel hoog zitten, hoogste stand of in ieder geval vlakbij, en dat is voor mij een fijne positie (Shimano hendels).
Ook ik zou graag een foto zien.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 30 aug 2019 12:24

Heb ook dezelfde combi met force hrd en heb geen problemen met de kabels..
o'7o

Pilostilo
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2015 09:47

Pilostilo 02 sep 2019 14:34

Afbeelding

https://www.bing.com/images/search?view ... =0&eim=1,6


Ik kon geen duidelijke foto maken in mijn schuur in het donker, maar deze foto laat het mooi zien. De hoogte van de shifters kan van max boven tot min onder. Ik krijg mijn ring waar je de shifter op monteert niet hoger dan 3, vanwege de bocht van het stuur en het feit dat mijn bevestigingsring niet versteld kan worden. Hier loopt niemand anders tegen aan dus blijkbaar?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 02 sep 2019 18:14

Gezien jouw vraag ook over het volgen van het stuur voor het wegwerken van de kabels... heb je wel een origineel Deda stuur? Of mogelijk een neppe waar het net even allemaal wat anders is?

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 02 sep 2019 19:31

Ik had op mijn fiets naar volle tevredenheid dit stuur. Bij opbouw van nieuwe koos ik daarom wederom voor het superzero aluminium stuur. De nieuwe heeft echter geen mogelijkheid om de kabels door het stuur te voeren, terwijl de andere dat wel heeft :roll: Voor mij niet zo'n issue, het stuur lint zit keurig tot aan de logo's, maar het is wel raar natuurlijk.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Pilostilo
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2015 09:47

Pilostilo 03 sep 2019 09:19

bluebird schreef: 02 sep 2019 19:31 Ik had op mijn fiets naar volle tevredenheid dit stuur. Bij opbouw van nieuwe koos ik daarom wederom voor het superzero aluminium stuur. De nieuwe heeft echter geen mogelijkheid om de kabels door het stuur te voeren, terwijl de andere dat wel heeft :roll: Voor mij niet zo'n issue, het stuur lint zit keurig tot aan de logo's, maar het is wel raar natuurlijk.
Ik had bij mij juist het vermoeden dat het een ouder stuur zou zijn. De nieuwe modellen hebben denk 'superzero' op het midden van het stuur staan, terwijl ik een vlak met superzero links en Deda rechts op het stuur heb. Dit lijkt mij 2017 model.

Ik heb het stuur van een van de Duitse webshops met grote karting, dus het zou zomaar een overjarig model geweest kunnen zijn.

Blijft de vraag met de shifter over. Ik krijg die niet voorbij punt 3 op de 5-punts schaal. Dus niet hoger. Iemand tips?

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 03 sep 2019 10:18

De eerste serie had superzero midden op het stuur staan, de serie die daarna kwam was zonder interne kabelgeleiding zoals ik lees, de nieuwe serie voor 2020 heeft wel weer interne kabelgeleiding voor de alu sturen. Zo te zien heb je net pech gehad

Plaats reactie