Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

pedaal + schoenplaatje

haesendo
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2019 23:06

haesendo 25 aug 2019 21:24

Ik heb recent mijn racefiets uitgerust met Shimano Ultegra PD-R8000 race pedalen.
Onder mijn fietsschoenen plaatste ik de mij aanbevolen Shimano SPD-SL schoenplaatjes met speling naar weerszijden(SM-SH11 geel).
Het inklikken werkt voorbeeldig in tegentelling tot het uitklikken wat normaal moet bewerkstelligd worden door de hiel naar buiten te draaien. Met mijn rechtervoet lukt dat na heel wat wrikken.
De linker voet kan ik met die beweging helemaal niet losklikken maar hij komt wel los als ik met het nodige wrikken mijn linkerhiel naar binnen draai hetgeen onnatuurlijk is omdat bij mijn MTB-pedalen naar linksbuiten de gebruikelijke gang van zaken is . Vanmorgen moest er abrupt gestopt worden en ik zet gewoonlijk mijn linkervoet aan de grond. Niks losgeklikt, fiets wel in stilstand: berijder op de grond.
Heeft dit nukkig losklikken op links te maken met de nieuwe staat van pedaal en schoenplaatje of heeft het te maken met een foute montage van het plaatje onderaan de schoen?
De veerspanning van het linkerpedaal is al maximaal verminderd met behulp van het instelschroefje achteraan het pedaal
Wie behoedt mijn voor toekomstige geschaafde knieën?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 aug 2019 21:38

Ook nieuw moet het gewoon werken.
Kun je niet uitproberen met iemand anders?
Jouw schoenen op een ander pedaal en iemand met andere schoenen op jouw pedalen.

Bij je pedalen zitten naar ik aanneem toch al schoenplaatjes bijgeleverd!? Hebben die hetzelfde probleem?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 27 aug 2019 22:51

Zit het plaatje wel goed vast ?

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 28 aug 2019 05:31

Je kunt ook de blauwe schoenplaatjes proberen. Die hebben minder speling maar klikken ook makkelijker uit.
o'7o

ferdy
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2018 15:14

ferdy 04 okt 2019 16:49

Beetje vaseline er op ???

Plaats reactie