Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wat moet ik vervangen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 aug 2019 18:12

Of bouw m om naar singlespeed! Prima voor een stadsfiets.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

coen83
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2019 11:04

coen83 22 aug 2019 18:38

Nee_Nee schreef: 22 aug 2019 17:46 Alles heel erg goed schoonmaken en smeren. Via MP of kringloop een nieuw achterwiel scoren. Als de fiets buiten moet slapen, dan heb je sowieso een probleem met roest en water.
Als het niets wordt met schoonmaak, onderhoud en tweedehands onderdelen, overweeg dan je verlies te nemen. Gooi je goeie geld niet weg aan een wrak.
Denk dat het dit ook vooral gaat worden. Ik heb 130 euro voor de fiets betaald een jaar terug wat al niet heel duur was.

scepticus schreef: 22 aug 2019 18:12 Of bouw m om naar singlespeed! Prima voor een stadsfiets.
Leuk idee!




Hier is overigens nog een video. Ik heb het wiel er even provisorisch ingezet. Hopelijk geeft dit een goed idee van wat er mis mee is?

https://streamable.com/o0fvv

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 aug 2019 19:25

Ik denk dat als je alle nieuw aan te kopen materialen bij mekaar optelt dat je beter een 'nieuwe' tweedehands fiets kan kopen.

Verder geeft je aan dat je redelijk technisch bent onderricht maar van 'fietsen' geen verstand hebt. Dat laatste blijkt ook wel want als je de staat van die fiets ziet schaam ik mij de ogen uit mijn kop om dit zo te tonen en ons om hulp te vragen dit wrak op te knappen.

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 aug 2019 20:05

Ernie C. schreef: 22 aug 2019 13:49 Een poetsdoek en een sopje...

Het middenblad voor is gaar, waarschijnlijk de ketting en cassette dus ook en met een beetje pech je andere voorbladen ook.

Als de naaf niet meer om de as draait zal er ook wel niks meer van over zijn.
:winkthumb: precies dit

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 aug 2019 22:17

Van de commentaren over onderhoud/kuisen niet te veel van aantrekken. Er zijn er al die wel eens vergeten dat voor de meeste mensen een fiets niets meer is dan een gebruiksvoorwerp dat hen iedere dag ergens kan brengen.
Een fiets met dat doel kan best wat hebben. Gewoon eens goed onderhouden en hij kan terug wat jaren mee.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 aug 2019 23:46

Een fiets met derailleurs is een fiets die liefde nodig heeft anders wordt het een bron van ergernis.

Op termijn de goedkoopste oplossing is een fiets met versnellingnaaf nemen of naar een fatsoenlijke gemeente verhuizen waar de huizen een schuur hebben.

Het middelste blad is echt op en als dat vervangen moet worden, zul je de rest ook moeten doen.
Campagnolo Ultra Dork

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 23 aug 2019 07:30

Het klinkt alsof de body kapot is. Goedkoopste manier om de fiets gangbaar te krijgen is alleen die vervangen.

Toevallig net ook gedaan voor iemand met body die ik nog had liggen. Let op als het niet precies de juiste body is. De afdichtingen zijn vaak wat anders en hoe diep de conus in de body komt te liggen. Maar met wat geknutsel is dat wel op te lossen.

Plaats reactie