Review: Vittoria Corsa 28mm, dikkere banden voor in de winter?
Afgelopen maanden reed ik met de 28mm versie...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Omdat de materiaaleigenschappen van carbon niet zo geschikt zijn voor de toepassing stuurpen. Op een stuurpen wordt vooral haakse kracht uitgeoefend en in zo'n situatie is carbon op z'n zwakst. Wil je dus een carbon stuurpen gebruiken, dan moet je die zo overdimensioneren dat je in de plaats van een gewichtsvoordeel een gewichtsnadeel hebt.Djemz schreef: ↑22 aug 2019 13:41Een carbon stuurpen durven ze niet nemen, maar wielen en frames dan weer wel..
Had er vroeger ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Geen idee waarom niet eigenlijk. De reviews zijn allemaal lovend. Of iedereen degene met de gebroken pennen zijn dood en kunnen geen review meer plaatsen, dat kan ook natuurlijk![]()
Volgens mij zijn die stuurpennen niet van full carbon hoor. Net als de meeste "carbon" bidonhouders van daar. Is gewoon een laagje aan de buitenkant.Karl66 schreef: ↑22 aug 2019 14:06Omdat de materiaaleigenschappen van carbon niet zo geschikt zijn voor de toepassing stuurpen. Op een stuurpen wordt vooral haakse kracht uitgeoefend en in zo'n situatie is carbon op z'n zwakst. Wil je dus een carbon stuurpen gebruiken, dan moet je die zo overdimensioneren dat je in de plaats van een gewichtsvoordeel een gewichtsnadeel hebt.Djemz schreef: ↑22 aug 2019 13:41Een carbon stuurpen durven ze niet nemen, maar wielen en frames dan weer wel..
Had er vroeger ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Geen idee waarom niet eigenlijk. De reviews zijn allemaal lovend. Of iedereen degene met de gebroken pennen zijn dood en kunnen geen review meer plaatsen, dat kan ook natuurlijk![]()
Ik heb het nu wel niet over een Ali cockpit, maar over die van de deftige merken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten