Carbon stuurpen Aliexpress
Yep, fiets stuff hoeft echt niet duur te zijn om 1. er goed uit te zien en 2. goeie kwaliteit te zijn.
Ik heb al een vergelijkbaar Ali lintje op m'n crosser zitten. Zit er al anderhalf jaar op, zo'n 5000-6000 km denk ik. Ziet er bijna als nieuw uit.
Was m'n eerste keer lintje zelf 'installeren' dus verre van perfect.
Ik heb al een vergelijkbaar Ali lintje op m'n crosser zitten. Zit er al anderhalf jaar op, zo'n 5000-6000 km denk ik. Ziet er bijna als nieuw uit.
Was m'n eerste keer lintje zelf 'installeren' dus verre van perfect.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15821
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Gewoon een tip als je toch liever van onder naar boven blijft wikkelen.
Lint schuin afknippen op het einde langs de kant van de tape. De schuine, afgeknipte, kant verdwijnt dan onder de tape.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Volgend lintje ga ik andersom proberen. Beloofd
Ik ben blijkbaar toch niet de enige
Steven Cummings
Marcel Kittel
anoniempje
Meestal is het inderdaad wel anders... Ik zie het nog even aan.
Steven Cummings
Marcel Kittel
anoniempje
Meestal is het inderdaad wel anders... Ik zie het nog even aan.
Met zo een aero stuur kun je toch bijna niet anders dan gewoon een stuurpen te nemen van 0°? Mijn bmc heeft zo een stuur met een 7 graden stuurpen waardoor dat stuur echt niet lekker aanvoelde met de handen boven op het stuur. Als ik het stuur zo voorover moet draaien dan voelen de shifters niet meer goed.
Mijn canyon heeft een volledig geïntegreerd stuur en stuurpen waadoor dat zoiezo 0°is en dat voelt toch veel fijner aan.
Mijn canyon heeft een volledig geïntegreerd stuur en stuurpen waadoor dat zoiezo 0°is en dat voelt toch veel fijner aan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Wanneer je een stuurpen van 0 gr hebt, dan staat je cockpit schuin omhoog Djemz....
+/- 6gr stuurnok dan staat je cockpit enigszins naar beneden, maar nog een klein beetje omhoog en bij een +/- 10gr stuurpen dan staat je cockpit ong. horizontaal.
Jouw geïntegreerde combinatie zal dus waarschijnlijk ook een -6 gr of -10 gr hoek hebben.
Daaraan kun je niets meer verstellen, maw je kan je stuur niet een beetje kantelen itt een losse combinatie van stuurpen en stuur.
Wat je dus bedoelt met je BMC snap ik niet helemaal, omdat je daar nog vanalles kan verstellen....
+/- 6gr stuurnok dan staat je cockpit enigszins naar beneden, maar nog een klein beetje omhoog en bij een +/- 10gr stuurpen dan staat je cockpit ong. horizontaal.
Jouw geïntegreerde combinatie zal dus waarschijnlijk ook een -6 gr of -10 gr hoek hebben.
Daaraan kun je niets meer verstellen, maw je kan je stuur niet een beetje kantelen itt een losse combinatie van stuurpen en stuur.
Wat je dus bedoelt met je BMC snap ik niet helemaal, omdat je daar nog vanalles kan verstellen....
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6056
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
De shifters kan je toch verplaatsen?Djemz schreef: ↑06 okt 2019 22:15 Met zo een aero stuur kun je toch bijna niet anders dan gewoon een stuurpen te nemen van 0°? Mijn bmc heeft zo een stuur met een 7 graden stuurpen waardoor dat stuur echt niet lekker aanvoelde met de handen boven op het stuur. Als ik het stuur zo voorover moet draaien dan voelen de shifters niet meer goed.
Mijn canyon heeft een volledig geïntegreerd stuur en stuurpen waadoor dat zoiezo 0°is en dat voelt toch veel fijner aan.
Bij een losse pen en stuur, maakt de hoek van de stuurpen geen snars uit. Je draait het stuur zodat bovenkant en in de beugel goed zit (lukt dat niet, is het stuur niet geschikt.. zo heb ik een aero stuur nu op de plank liggen omdat de bovenkant tov de beugel niet de juiste hoek heeft. eigenlijk is de bovenkant te vlak waardoor ik teveel een knik in mijn polsen krijg..., kan hem kantelen, maar dan kloppen de beugels niet... model past mij dus gewoon niet).
Maar past het model stuur je wel, en heb je die goed gedraaid tov je stuurpen. Dan kan je daarna je rempgrepen op de juiste plek zetten.
Met geintegreerde stuurpen/stuur combi zal je minder vrijheid hebben. Maar dan zal de hoek van de stuurpen wel netjes verwerkt zijn in de "verdraaiing" van het stuur.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
laat me raden, een PRO PLT ?MarkVeenstra schreef: ↑07 okt 2019 10:13 zo heb ik een aero stuur nu op de plank liggen omdat de bovenkant tov de beugel niet de juiste hoek heeft. eigenlijk is de bovenkant te vlak waardoor ik teveel een knik in mijn polsen krijg..., kan hem kantelen, maar dan kloppen de beugels niet... model past mij dus gewoon niet).
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6056
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Nee.., no name chinees . Leuk probeersel, maar heb mijn "gewone" ronde alu stuur er weer opgezet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Mark, is die platte bovenkant dan niet horizontaal? Bij mijn oude pro plt als je het platte gedeelte horizontaal doet, dan staan de beugels heel schuin naar je toegekantelt...MarkVeenstra schreef: ↑07 okt 2019 10:13 zo heb ik een aero stuur nu op de plank liggen omdat de bovenkant tov de beugel niet de juiste hoek heeft. eigenlijk is de bovenkant te vlak waardoor ik teveel een knik in mijn polsen krijg..., kan hem kantelen, maar dan kloppen de beugels niet... model past mij dus gewoon niet).
Ik zou idd de shifters moeten verplaatsen, maar ik denk dat het idd zo is zoals deze die bij jou op de plank ligt.MarkVeenstra schreef: ↑07 okt 2019 10:13De shifters kan je toch verplaatsen?Djemz schreef: ↑06 okt 2019 22:15 Met zo een aero stuur kun je toch bijna niet anders dan gewoon een stuurpen te nemen van 0°? Mijn bmc heeft zo een stuur met een 7 graden stuurpen waardoor dat stuur echt niet lekker aanvoelde met de handen boven op het stuur. Als ik het stuur zo voorover moet draaien dan voelen de shifters niet meer goed.
Mijn canyon heeft een volledig geïntegreerd stuur en stuurpen waadoor dat zoiezo 0°is en dat voelt toch veel fijner aan.
Bij een losse pen en stuur, maakt de hoek van de stuurpen geen snars uit. Je draait het stuur zodat bovenkant en in de beugel goed zit (lukt dat niet, is het stuur niet geschikt.. zo heb ik een aero stuur nu op de plank liggen omdat de bovenkant tov de beugel niet de juiste hoek heeft. eigenlijk is de bovenkant te vlak waardoor ik teveel een knik in mijn polsen krijg..., kan hem kantelen, maar dan kloppen de beugels niet... model past mij dus gewoon niet).
Maar past het model stuur je wel, en heb je die goed gedraaid tov je stuurpen. Dan kan je daarna je rempgrepen op de juiste plek zetten.
Met geintegreerde stuurpen/stuur combi zal je minder vrijheid hebben. Maar dan zal de hoek van de stuurpen wel netjes verwerkt zijn in de "verdraaiing" van het stuur.
Nuja is voor de winterfiets en daar doe ik toch nooit ritten mee van langer dan 3u dus ga ik het gewoon zo laten.