Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Carbon stuurpen Aliexpress

hayes

hayes 30 sep 2019 21:40

Dank je voor het advies. Stuurlintje is idd ook Aliexpress.
Je ziet op dergelijke sturen zowel volledig omwikkeld, ergens halfweg het platte deel én tot net voorbij de remgrepen. Nu is het inderdaad net iets te ver gewikkeld. Maar te kort vind ik ook niet zo mooi. En het is wel leuk om de handen bovenop het stuur te leggen en nog wat demping te ondervinden.

Ook de kabels gaan niet door het stuur dus die zouden dan ook veel zichtbaarder zijn.

Ik kort het nog een klein beetje in denk ik.

Ik had ook dit nog besteld om die lelijke tape te vervangen, maar kon niet wachten om m'n stuurtje te (laten) installeren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 30 sep 2019 21:47

Die heb ik ook besteld (en al binnen) geloof voor 83 cent ofzo.

Moet je alleen wel je shifters en kabels erafhalen om die erom heen te krijgen.

Ik dacht dat bij dit stuur met de logo uitvoering de kabels wel een gedeelte door het stuur lopen.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

gssch
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 mei 2019 16:32

gssch 01 okt 2019 12:15

Lcsmet schreef: 30 sep 2019 21:07 Stuurlint wikkelen vanaf boven naar beneden, van net voor de bocht tot aan het uiteinde van de stuurbocht.
Mooier en je hebt geen tape nodig om je Stuurlint vast te houden.

Ik heb op het forum al wel eens een foto geplaatst van hoe ik stuurlint wikkel.
Lcsmet schreef: 30 jul 2014 22:39
japiecarbon schreef:Van boven naar onder! Dan heb je niet zo een lelijk tapie bovenop. Als je dit goed strak wikkelt blijft t gewoon zitten.
Zo doe ik het nu ook.

Practice makes perfect. :)
Als je een "plat" stuur hebt is het mooier om van boven naar onder te wikkelen omdat je stuurtape niet je volledige stuur bestrijkt.
Zo doe ik het nu.
Afbeelding
Zo deed ik het vroeger
Afbeelding
en
Afbeelding
Wow, goeie tip. Maar hoe je begin je als je "achter" het stuur zit. Van je af of naar je toe?

Mecastin
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 sep 2019 14:04

Mecastin 01 okt 2019 13:22

Van binnen (jouw kant als je op de fiets zit) bovenlangs naar buiten is hoe ik het doe.
Maar de helft zal het anders doen.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 01 okt 2019 18:42

Mecastin schreef: 01 okt 2019 13:22 Van binnen (jouw kant als je op de fiets zit) bovenlangs naar buiten is hoe ik het doe.
Maar de helft zal het anders doen.
Ooit geleerd van een mecanicien op utube dat je als rijder wringt, of te wel van boven naar beneden gaat met je handen. Wanneer je tegen deze richting in gaat dan wring je het stuurlint los... Dus altijd winden zodat de wring beweging van je hand het stuurlint strakker zet.

Tis maar een gedachte
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2019 19:25

MarcFaFo schreef: 01 okt 2019 18:42
Mecastin schreef: 01 okt 2019 13:22 Van binnen (jouw kant als je op de fiets zit) bovenlangs naar buiten is hoe ik het doe.
Maar de helft zal het anders doen.
Ooit geleerd van een mecanicien op utube dat je als rijder wringt, of te wel van boven naar beneden gaat met je handen. Wanneer je tegen deze richting in gaat dan wring je het stuurlint los... Dus altijd winden zodat de wring beweging van je hand het stuurlint strakker zet.

Tis maar een gedachte
Dit is een wijsheid die nog dateert uit het "katoen stuurlint" tijdperk. :)
Bij modern stuurlint is dat al een pak minder.
Hier nog een duidelijkere foto van hoe ik het nu wikkel.
Het is LIZARD SKINS DSP 1.8 stuurlint.
Stuurlint.jpg
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 okt 2019 19:54

Persoonlijk vind ik dt niet zo mooi want juist een mooi zwart tape bandje op het eind gewikkeld (wel goed strak gewikkeld) maakt het als geheel 'af' .! Maar nogmaals dat is mijn bescheiden mening. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 okt 2019 07:10

Ik doe het zoals Lcsmet (op zijn aanraden, onder lichte dwang :D ), de eerste keer was het snel lelijk maar de tweede keer had ik het wat strakker en het zit nu al 2 seizoenen op de racer en ziet er nog als nieuw uit (lint van de Decathlon trouwens, goedkoop en degelijker als dat van Lizzardskins wat ik hiervoor had)
Afbeelding

gssch
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 mei 2019 16:32

gssch 02 okt 2019 08:02

Mecastin schreef: 01 okt 2019 13:22 Van binnen (jouw kant als je op de fiets zit) bovenlangs naar buiten is hoe ik het doe.
Maar de helft zal het anders doen.
thnx, van dat wringen stond me iets bij maar dat is inmiddels duidelijk!

gssch
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 mei 2019 16:32

gssch 02 okt 2019 08:02

TL@ schreef: 02 okt 2019 07:10 Ik doe het zoals Lcsmet (op zijn aanraden, onder lichte dwang :D ), de eerste keer was het snel lelijk maar de tweede keer had ik het wat strakker en het zit nu al 2 seizoenen op de racer en ziet er nog als nieuw uit (lint van de Decathlon trouwens, goedkoop en degelijker als dat van Lizzardskins wat ik hiervoor had)
welk type van de decathlon is dat?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 okt 2019 08:25

B'TWIN gel

Afbeelding

Ik vind het leuk lint. Hiervoor had ik zowel dat van Lizzard (ging meestal 1 seizoen mee) dan dat van Supacaz (heel snel versleten, na een paar maanden al versleten en duur)
Afbeelding

hayes

hayes 02 okt 2019 21:44

Die is zelfs nog goedkoper dan m'n Ali stuurlint :winkthumb:

Plaats reactie