Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fiets veilig stallen tijdens tentvakantie

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 aug 2019 12:27

Ik zie ze op een camping ook niet zomaar ongemerkt bezig met een slijptol en die heb je volgens mij bij een art 4 slot met gehard staal van 12mm wel nodig.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 aug 2019 15:35

Ik heb net een weekje in Frankrijk gekampeerd met fiets, tent en auto. Geen grote kudde vakantie volk campings, maar kleinere met nauwelijks faciliteiten.

En de fiets stond met een simpel kabelslotje vast aan een boom of hek. Ik heb me niet de minste zorgen om de fiets gemaakt. En dat bleek ook totaal niet nodig. Bij een nieuwe fiets van 4k of meer, zou ik wellicht voorzichtiger zijn, maar mijn fiets is niet zo'n duur ding en bijna 11 jaar oud.
Laatst gewijzigd door rob74 op 11 aug 2019 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 11 aug 2019 09:18

Zou het dievengilde het verschil zien?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2019 09:29

Absoluut, zeker als het om georganiseerd schorem gaat.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 11 aug 2019 10:11

Meerdere keren in een tent in diverse landen gekampeerd, met fiets.
Ook in de bekende fietsgebieden.

Zet de racer altijd op de fietsendrager achter de tent, een beetje uit het zicht als het kan.
Fiets op slot aan de onderste rail van de fietsdrageer, aangezien de beugel van de Thule eenvoudig te demonteren is.
Nooit problemen mee gehad.

Wanneeer er een georganiseerde bende actief is, helpt er maar weinig denk ik.

Aangezien veel tenten etc zeer eenvouddig te openen zijn, en als ik zie hoeveel electronica tegenwoordig meegaat op vakantie, ben ik van mening dat er opvallend weinig gestolen wordt op campings.
( en nou niet allemaal komen met verhalen over de dochter van de tante van een buurvrouw bij wie een keer iets is gestolen op de camping, hè :) )

Afgelopen zomer ging bij onze tent de rits van de opening op de eerste dag kapot.
Tent was de gehele vakantie niet af te sluiten. De hele dag powerbanks , telefoons,
I-pads etc aan de lader,. Beetje uit het zicht maar in principe zo voor het grijpen. niks gebeurd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie