Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsendrager voor achter op de auto

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 18 jul 2019 14:00

Ook een mooi ding volgens mij. Maar waarom zou je de fietsendrager in de kofferbak stoppen op vakantie?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jul 2019 14:06

Joris schreef: 18 jul 2019 14:00 Ook een mooi ding volgens mij. Maar waarom zou je de fietsendrager in de kofferbak stoppen op vakantie?
Als ik op vakantie ben en even een stadje wil bekijken/boodschappen doen, dan haal ik liever de fietsendrager van de auto ivm kans op diefstal. Dan is het makkelijk om hem in de kofferbak te leggen.

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 18 jul 2019 14:13

Ok - ik haal mijn fietsendrager altijd van de auto zo gauw ik (en de fiets) ben waar ik moet zijn. Ik stal hem altijd ergens bij het hotel/huisje. Niet vanwege diefstal, maar vanwege tot twee keer toe onvrijwillig contact met straatmeubilair. Ik vergeet dat ding als je hem niet ziet. Heb nu ook achteruitrijcamera, dus dat zou moeten schelen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 jul 2019 14:56

Ik heb ook dezelfde drager van Thule maar dan in de 3 fiets uitvoering. Is mijn 3e fietsdrager en verreweg de beste. Is heel licht, zeer snel aan te koppelen, makkelijk afsluitbaar, Fietsen staan er stabiel op. Past ingeschoven in het kofferbak en laat zich met een voetdruk wegklappen. Kortom kan niet beter, of toch....

Er is maar 1 functie die een andere fiets drager had welke deze niet had en dat is de mogelijkheid om een fietskoffer op de drager te monteren. Maar ja op alle andere gebeid was deze fietsdrager veel minder vandaar dat ik nu de Euroway heb en zal houden.
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jul 2019 14:59

Bedankt voor alle reacties!

@joris, wij gaan vaak naar campings en zet de drager liever niet in een tent. Blijf dan ook heen en weer sjouwen tussen auto en tent, want zodra wij in de tent zijn moet die drager er weer uit etc.

Die Thule voor 3 fietsen is weer een stuk duurder.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 jul 2019 15:01

Hier ook een Uebler (i21) voor twee fietsen. Geen enkel probleem qua ruimte met 2 e-bikes of 1 e-bike en 1 hybridefiets/racefiets. Na gebruik inklappen en nog op de trekhaak in bijgeleverde tas en daarna zo de kofferbak in. Valt wel in het duurdere segmant +/- €600

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 18 jul 2019 15:51

Dat handtasje is tegenwoordig niet meer inbegrepen maar als extra te koop geloof ik. Alles onder het motto “de prijzen gaan niet omhoog” maar je krijgt wel minder. Briljant wel.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 18 jul 2019 19:04

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de Spinder Explorer +. Redelijk klein opvouwbaar, kantelbaar, makkelijk te plaatsen en past makkelijk in mijn (weliswaar ruime) kofferbak. Fietsen zijn te klemmen op de zadelpen bij niet te grote fietsen, anders op de seattube. Voldoende ruimte tussen de fietsen en ze staan erg stabiel, prima tevreden tot nu toe (Ritje Rotterdam-Normandie met een trekking bike en racefiets erop). Er zijn nauwelijks tot geen reviews van te vinden, maar het oude model stond goed bekend, dus die gok durfde ik wel te nemen.
Laatst gewijzigd door herwerdenrijder op 18 jul 2019 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 jul 2019 20:06

Inhaakvraag: zijn deze dragers ook kantelbaar?
Ik rijd met een stationwagen en de achterklep moet nog wel eens open als de Directie iets nodig heeft

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 jul 2019 20:21

Nee_Nee schreef: 18 jul 2019 20:06 Inhaakvraag: zijn deze dragers ook kantelbaar?
Ik rijd met een stationwagen en de achterklep moet nog wel eens open als de Directie iets nodig heeft
Yep al eerder hier benoemd, maar alle dragers die een optie zijn moeten kunnen kantelen om dezelfde directie reden :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jul 2019 20:40

Ik heb een Bosal Traveller (zelfde als Pro User Diamant SG2). Hij hing in de winkel naast een veel duurdere Thule maar vond dat de meerprijs niet waard. Sommige dingen voelen wel iets minder rigide aan maar als je er een beetje met beleid mee omgaat moet dat geen probleem zijn.

Vanwege een puberdochter die in een andere stad naar school gaat en in een ander dorp sport wordt hij vaak (wekelijks) gebruikt en uit- en opklappen gaat echt super makkelijk.
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 jul 2019 10:12

Ernie C. schreef: 18 jul 2019 20:40 Ik heb een Bosal Traveller (zelfde als Pro User Diamant SG2). Hij hing in de winkel naast een veel duurdere Thule maar vond dat de meerprijs niet waard. Sommige dingen voelen wel iets minder rigide aan maar als je er een beetje met beleid mee omgaat moet dat geen probleem zijn.

Vanwege een puberdochter die in een andere stad naar school gaat en in een ander dorp sport wordt hij vaak (wekelijks) gebruikt en uit- en opklappen gaat echt super makkelijk.
Bedankt, dat ziet er ook goed uit. Vooral dat hij opvouwbaar is, is een groot voordeel. Dan neemt die tijdens de vakantie niet veel ruimte in.

Staan de fietsen er ook stevig en stabiel op? En zit er voldoende ruimte tussen de fietsen? Niet dat ik alles moet afdekken met doekjes etc omdat anders de quickreleasen van beide fietsen tegen elkaar aan trillen etc..

Plaats reactie