Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tektro Mira

retep13
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2019 10:41

retep13 12 jul 2019 10:44

Hallo allen,

Heb binnenkort vanwege een geschil (zal er verder niet over uitweiden), een Diverge Elite 2019... Waar de Tektro Mira remmen op zitten... Heb de nodige negatieve verhalen over mechanische schijfremmen voorbij zien komen, maar is het nu werkelijk zo slecht, of meer een kwestie van afstellen en de juiste remblokken?

Gr. Peter

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 jul 2019 12:44

Over de Avid BB7 remmen ken ik geen negatieve berichten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2019 14:51

Waar gebruik jij je fiets voor?
Als dat voor woon-werk, solotochten door de polder dan voldoen de Tektro's normaal gezien wel.
Uit een post van jou in een ander topic heb ik verstaan dat je de aanpassing laat doen in een Specialized store.
Dan lijkt het mij verstandig om, als je verassingen wil vermijden, eerst goed na te vragen wat de extra kosten zullen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

retep13
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2019 10:41

retep13 12 jul 2019 15:06

Beste Lcsmet, extra kosten voor? Je bedoelt denk eventueel andere remmen? Zal iets duidelijker zijn: ik fiets veel over de Veluwe waar ik nogal eens een zandpad tegenkom, verder niet technisch of zo, maar wil dan graag gewoon door kunnen rijden... Vandaar de overstap naar de Diverge... Dit frame wordt mij ter beschikking gesteld in verband met een geschil dat ik had, en dat nu dus keurig wordt opgelost, maar op die Diverge zitten dus standaard de Tektra remmen.... Heb ondertussen de vraag al bij de LBS neergelegd wat extra kosten zullen zijn voor hydraulische remmen...

Dank!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2019 15:18

retep13 schreef: 12 jul 2019 15:06 Beste Lcsmet, extra kosten voor? .............
Tektra remmen.... ...........
De ombouw van mechanische naar hydraulische remmen.
Dan heb je nieuwe shifters en calipers nodig.

En het zijn Tektro remmen en geen Tektra :)

Kwestie dat iemand die binnen afzienbare tijd hetzelfde probleem heeft via de zoekfunctie jouw ervaringen kan terugvinden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 jul 2019 15:31

retep13 schreef: 12 jul 2019 15:06 Beste Lcsmet, extra kosten voor? Je bedoelt denk eventueel andere remmen? Zal iets duidelijker zijn: ik fiets veel over de Veluwe waar ik nogal eens een zandpad tegenkom, verder niet technisch of zo, maar wil dan graag gewoon door kunnen rijden... Vandaar de overstap naar de Diverge... Dit frame wordt mij ter beschikking gesteld in verband met een geschil dat ik had, en dat nu dus keurig wordt opgelost, maar op die Diverge zitten dus standaard de Tektra remmen.... Heb ondertussen de vraag al bij de LBS neergelegd wat extra kosten zullen zijn voor hydraulische remmen...

Dank!
Op de 2020 diverge zitten de hydraulische Tiagra remmen...
anyhoe, extra kosten zijn er voor de andere spullen (behalve als je die al hebt liggen), en voor het werk dat gedaan moet worden, manuren. Behalve als je dat zelf kunt en wilt doen. Maar uurloon is niet laag in Nederland dus het zal altijd tegenvallen vermoed ik.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 12 jul 2019 15:34

Die remmen zullen toch prima voldoen op onze Veluwse paden?
Het is niet dat je met 60 van een bult af knalt hier en al je remcapaciteit nodig hebt.
Zal in verhouding tot velgremmen al een hele verbetering zijn in slecht weer.

retep13
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2019 10:41

retep13 12 jul 2019 16:26

@devriesman: het zal inderdaad altijd wel beter zijn dan velgremmen lijkt me... Maar zit een paar keer per jaar op de Mont Ventoux, dan is hydraulisch wel weer lekker....

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 12 jul 2019 16:39

Tja, dat zijn natuurlijk wel twee uitersten. Gravelen en van een berg af knallen. Ik heb mijn fiets speciaal voor dat laatste laten maken en dus niet geschikt om door de modder te fietsen maar ik weet ook niet of je het andersom moet doen.
Zal best gaan. Gewoon doortrappen en je komt boven, naar beneden hoeft er niet getrapt te worden en liefst ook zo min mogelijk geremd. Maar als er geremd moet worden dan wel zo hard mogelijk. Kan toch ook wel met die remmen?
De geometrie van deze fiets zal wat minder geschikt zijn voor een snelle afdaling maar als je beter op deze fiets zit dan op je oude compenseert dat ook veel.

retep13
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2019 10:41

retep13 12 jul 2019 16:42

Snap dat het twee uitersten zijn hoor... En die ene keer van die berg... En waar we vroeger met dik 70 naar beneden jaagden, ben ik wel wat angstiger/voorzichtiger geworden en gaat het niet meer volgas naar beneden... Dus het zal wel loslopen...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2019 17:25

MarkVeenstra schreef: 12 jul 2019 15:31 .............
Op de 2020 diverge zitten de hydraulische Tiagra remmen...
............
Volgens de openingspost "krijgt" TS een model 2019
En hij wil zijn huidige 105 groepset, als ik het goed begrijp voor velgremmen, overbouwen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 12 jul 2019 18:28

Hij krijgt een frame lees ik.
En zijn oude fiets heeft die remmen.
Zo lees ik dat.

Plaats reactie