Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

In en uitklikken onmogelijk

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 11 jun 2019 15:50

Ik vond dat de plaatjes al serieus afgesleten waren. Heb ik ook aangegeven, want ik heb ze er terug uit laten halen, maar dat vond hij niet zo overdreven en ook normaal omdat ik zo veel keer waarschijnlijk op een foutiefe manier probeerde in te klikken. Had een antwoord op alles dus ja. Laten wegsturen was het niet, maar ik voelde dat het waarschijnlijk om mij ging komen dat ik daar de pak niet voor had.

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 11 jun 2019 15:52

Ik vond dat de plaatjes al serieus afgesleten waren. Heb ik ook aangegeven, want ik heb ze er terug uit laten halen, maar dat vond hij niet zo overdreven en ook normaal omdat ik zo veel keer waarschijnlijk op een foutiefe manier probeerde in te klikken. Had een antwoord op alles dus ja. Laten wegsturen was het niet, maar ik voelde dat het waarschijnlijk om mij ging komen dat ik daar de pak niet voor had.

Maar allemaal bedankt voor jullie input en meningen. Ik ben er wel mee geholpen. Naar daar zal ik inderdaad niet meer gaan. Dit topic mag op slot. Nogmaals bedankt :like:

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 jun 2019 16:15

Ken je niet toevallig iemand in jouw omgeving die ook met SPD pedalen rijdt? Laat hem/haar dan eens opstappen en inklikken/uitklikken. Ga eventueel naar de plaatselijke wielervereniging en vraag daar iemand het op jouw fiets te doen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 11 jun 2019 18:43

Inklikken moet makkelijk gaan. Als dat niet lukt moet er een oorzaak zijn. Het advies oefenen oefenen slaat helemaal nergens op. Natuurlijk moet je even wennen, maar als het gaat zoals het moet gaan heb je dat, stilstaand tegen een muurtje oid, binnen 10 minuten door. Hooguit maak je het nog eens mee dat je bij een noodstop of zomaar bij een verkeerslicht niet op tijd uitklikt en op je snufferd gaat.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 11 jun 2019 19:36

En die schoenplaatjes slijten weinig tot niets.
Dus ook niet van 100 keer met geweld oid inslikken.

Kan je wel inklikken wanneer je de schoen met je handen op het pedaal drukt?
.................

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 jun 2019 19:50

De Tukker schreef: 11 jun 2019 16:15 Ken je niet toevallig iemand in jouw omgeving die ook met SPD pedalen rijdt? Laat hem/haar dan eens opstappen en inklikken/uitklikken. Ga eventueel naar de plaatselijke wielervereniging en vraag daar iemand het op jouw fiets te doen.
goeie tip !

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 jun 2019 20:47

ASPEN schreef: 11 jun 2019 15:25 De oplossing die hij gaf was oefenen, oefenen, oefenen. Op een grasveldje oefenen oefenen, oefenen. Dat was het. Schoenen komen ook van daar inderdaad.
Dat zou ook mijn advies zijn. Als ik nog terugdenk aan het geklooi toen ik over ging van toeclips met leren riempjes naar SPD. Ging voor geen meter. Maanden lang kl*ten. Als ik moest uitklikken bij een stoplicht probeerde ik dat zoveel mogelijk te vermijden. Zinloze actie. Uiteindelijk kreeg ik het onder de knie.
Nog advies: stel niet uit tot morgen, want morgen is er niks anders dan vandaag. Na de zomer wordt het nat/koud/vies. Zit er modder aan de onderkant van je schoenen. Heb je meer kleren aan, wil je niet afkoelen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jun 2019 20:57

Hoe kun je oefenen als je niet eens in kunt klikken?
Ik ben destijds gewoon op een rustige weg gaan rijden. Iedere ca 200m inklinken/ uitklikken. Dan na een eentalig km iets minder vaak.
Nooit gevallen, één keer geluk dat ik iemand vast kon pakken.

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 11 jun 2019 21:25

Bedankt voor het advies :like: jullie hebben allen gelijk. Uitstel is idd afstel.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 jun 2019 21:42

Het inklikken zelf hoort niet zo ingewikkeld te zijn dat je daar echt voor moet oefenen. Het oefenen zit er vooral in dat je erbij moet leren na te denken (en daarna niet meer na hoeven te denken) dat je een handeling moet verrichten voor je kan stoppen.

Het in- en uitklikken op zich daar hoef je echt niet zoveel voor te oefenen. Dat een FM je met die boodschap wegstuurt zegt vooral iets over die FM.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 11 jun 2019 23:14

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van jouw schoenen en schoenplaatjes? Ik kan me niet voorstellen dat die spd plaatjes nu al afgesleten kunnen zijn, dat zijn gewoon metalen plaatjes, daar kan je jaren mee vooruit.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 jun 2019 23:31

jorisb schreef: 11 jun 2019 23:14 Zou je eens een foto kunnen plaatsen van jouw schoenen en schoenplaatjes? Ik kan me niet voorstellen dat die spd plaatjes nu al afgesleten kunnen zijn, dat zijn gewoon metalen plaatjes, daar kan je jaren mee vooruit.
… en doe er meteen een foto van de FM bij, dan weten de Belgische formumleden waar ze NIET naartoe moeten voor hulp/advies bij SPD-problemen :mrgreen:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie