Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

In en uitklikken onmogelijk

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 13 jun 2019 21:55

Ik fiets ook met spd..................op mijn gewone sportfiets heb ik een combi pedaal, en met de racert, geen combi.

Met de gewone sportfiets heb ik geen problemen, oefening baart kunst............

Met de racert, die ik nog niet zo lang heb, had ik ook met uitklikken problemen............ik ben 2x naar de FM geweest en heeft hij voor mij de klikkers wat losser gedraaid, een paar slagen.............en nu klik ik heel makkelijk uit..............en ik klik, best wel snel uit, als ik een b.v. stoplicht nader.....................(beetje bange poepert, onervaren en absoluut niet stoer)

In klikken gaf in het begin op de racert ook problemen, maar door, net als hier ook al eerder werd aangegeven, oefenen op een rustige, (lange) weg............is dat nu geen probleem meer..............tis inderdaad even een slag.............

Succes :like:

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 14 jun 2019 13:35

Ik ben der nu aardig mee op weg. Het is vooral aan een rood licht altijd nog wel denken ja losklikken maar het gaat wel. En idd het trappen zelf is zoveel leuker. Ja ik heb samen met de klikpedalen me ook de mavic cosmic elite laten aansmeren bij mijn eerste fm. Voor de prijs van 441 verwachtte ik toch wel wat meer. Zijn zijn mooi ja dat wel, maar ze zouden lichter zijn dan de standaard axis sport die op mijn specialized stonden. Wel dat is naar mijn bescheidde mening niet het geval. Ze voelen log en zwaar aan. Nogmaals mijn menig ik ben nog steeds een nieuweling op dit vlak met mijn 1 jaar rijden.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 14 jun 2019 13:52

ASPEN schreef: 14 jun 2019 13:35 Ik ben der nu aardig mee op weg. Het is vooral aan een rood licht altijd nog wel denken ja losklikken maar het gaat wel. En idd het trappen zelf is zoveel leuker.
Herkenbaar. Inmiddels (ik fiets zo'n twee jaar serieus) heb ik daar een paar oplossingen voor. De eerste is anticiperen. Als je van veraf ziet dat het licht op rood staat, pas dan je snelheid zodanig aan dat je door kunt rijden als het licht weer groen wordt. Dus afremmen tot een 'sur place' aantoe. Dan hoef je dus niet uit te klikken.

Bij ons in NL staan er vaak paaltjes om het licht 'te bedienen'. Langzaam daar naar toe rijden en je daar aan vast houden. Hoef je ook niet uit te klikken.

Ruimschoots op tijd je 'standbeen' uitklikken. Da's de optie die ik als laatste gebruik.

ASPEN schreef: 14 jun 2019 13:35Ja ik heb samen met de klikpedalen me ook de mavic cosmic elite laten aansmeren bij mijn eerste fm. Voor de prijs van 441 verwachtte ik toch wel wat meer. Zijn zijn mooi ja dat wel, maar ze zouden lichter zijn dan de standaard axis sport die op mijn specialized stonden. Wel dat is naar mijn bescheidde mening niet het geval. Ze voelen log en zwaar aan. Nogmaals mijn menig ik ben nog steeds een nieuweling op dit vlak met mijn 1 jaar rijden.
Ja jammer dat het zo is gelopen. Je had inderdaad meer mogen verwachten. Ik ben zeer tevreden met mijn FM. Hij doet vaak meer dan er van hem gevraagd mag worden en dat voor redelijke tarieven (ja, internet is goedkoper). Op onderdelen is 'ie soms niet bijster 'marktconform' maar dat extra geld geef ik graag bij hem uit voor die keren dat hij mij gevraagd en ongevraagd goede, uitgebreide adviezen gaf.
Ik hoop dat jouw nieuwe FM ook zo'n type is :-)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 jun 2019 14:05

ASPEN schreef: 14 jun 2019 13:35 Ik ben der nu aardig mee op weg. Het is vooral aan een rood licht altijd nog wel denken ja losklikken maar het gaat wel. En idd het trappen zelf is zoveel leuker. Ja ik heb samen met de klikpedalen me ook de mavic cosmic elite laten aansmeren bij mijn eerste fm. Voor de prijs van 441 verwachtte ik toch wel wat meer. Zijn zijn mooi ja dat wel, maar ze zouden lichter zijn dan de standaard axis sport die op mijn specialized stonden. Wel dat is naar mijn bescheidde mening niet het geval. Ze voelen log en zwaar aan. Nogmaals mijn menig ik ben nog steeds een nieuweling op dit vlak met mijn 1 jaar rijden.
Ze zijn wel iets lichter dan je andere wielen maar je hebt er wel 120 euro teveel voor betaald.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 14 jun 2019 16:58

De Tukker schreef: 14 jun 2019 13:52
Bij ons in NL staan er vaak paaltjes om het licht 'te bedienen'. Langzaam daar naar toe rijden en je daar aan vast houden. Hoef je ook niet uit te klikken.
En dan kom je erachter dat dat paaltje "los" staat, ga je alsnog onderuit. :lol: Been there, done that.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jun 2019 17:45

Djemz schreef: 14 jun 2019 14:05
ASPEN schreef: 14 jun 2019 13:35 ............de mavic cosmic elite laten aansmeren bij mijn eerste fm. Voor de prijs van 441.....................
Ze zijn wel iets lichter dan je andere wielen maar je hebt er wel 120 euro teveel voor betaald.
Het is 142 Euro. :(
Mavic Cosmic Elite UST Wielset
En bij Futurum was het verschil zelfs 171 Euro, maar daar zijn ze niet meer in stock.
Voor 499 Euro (adviesverkoopprijs is 1149 Euro) had je ook een nieuwe Mavic Ksyrium SLE wielset kunnen kopen. :)
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 jun 2019 18:27

Of een setje Chinees carbon met goeie naven.

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 14 jun 2019 18:30

Dat is idd wel hard. Te veel betalen en over de wielen niet tevreden zijn 😂 . Heb je trouwens garantie op de wielen. Zou je ze terug kunnen binnenbrengen bij de fm moesten ze niet naar wens zijn. 🤔?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jun 2019 18:40

ASPEN schreef: 14 jun 2019 18:30 Dat is idd wel hard. Te veel betalen en over de wielen niet tevreden zijn 😂 . Heb je trouwens garantie op de wielen. Zou je ze terug kunnen binnenbrengen bij de fm moesten ze niet naar wens zijn. 🤔?
Je hebt garantie op de wielen.
Of dat een tevredenheidsgarantie is, is dan weer iets anders.

Onder het motto "nee heb je, ja kan je krijgen", "niet geschoten is altijd mis", "vragen staat vrij" zou je het kunnen proberen, wie weet gaat de fm er wel op in.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 14 jun 2019 19:05

Lcsmet schreef: 14 jun 2019 18:40
ASPEN schreef: 14 jun 2019 18:30 Dat is idd wel hard. Te veel betalen en over de wielen niet tevreden zijn 😂 . Heb je trouwens garantie op de wielen. Zou je ze terug kunnen binnenbrengen bij de fm moesten ze niet naar wens zijn. 🤔?
Je hebt garantie op de wielen.
Of dat een tevredenheidsgarantie is, is dan weer iets anders.

Onder het motto "nee heb je, ja kan je krijgen", "niet geschoten is altijd mis", "vragen staat vrij" zou je het kunnen proberen, wie weet gaat de fm er wel op in.
Als ze niet voldoen aan wat je er in alle redelijkheid er van mag verwachten (conformiteitsbeginsel) dan kun je ze, simpel gezegd, terugbrengen. Ik weet echter niet of dat ook in België geldt. Maar, zoals #lcsmet terecht opmerkt, of dat ook geldt als je niet tevreden bent ... ik betwijfel het. Wat je idd kunt doen is vragen. Vertel er desnoods bij dat je dan leuke recensie zult schrijven op 'ons' forum 😂
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 jun 2019 19:15

Je hebt dit forum helaas iets te laat geraadpleegd.......

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 14 jun 2019 19:58

scottpch schreef: 14 jun 2019 19:15 Je hebt dit forum helaas iets te laat geraadpleegd.......
Dat is spijtig genoeg waar. Maar gelukkig heb ik jullie gevonden. Voor de volgende aankopen komt het dan toch wel in orde :like:

Plaats reactie