Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

In en uitklikken onmogelijk

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 10 jun 2019 22:23

Toevallig afgelopen weekend (nieuwe) spd plaatjes gemonteerd voor mijn vriendin. In de allerlaagste stand van de veerspanning kon ik de schoenen heel makkelijk met de hand inklikken en uitklikken. Dus ze zaten niet aan de voet en je kon dus maar heel weinig kracht zetten.
Zoals al eerder geopperd in dit draadje: plaatjes zitten verkeerd om OF je hebt een combinatie van plaatjes en pedalen die niet met elkaar matchen.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 jun 2019 22:32

Mss kan/wil een forumlid even met je meekijken waarom het niet lukt, waar woon je in de buurt?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 10 jun 2019 22:38

Ik heb de plaatjes opgezocht en de sm sh 51 zijn de juiste blijkbaar. Schoenplaatje links is bijna totaal afgesleten al. En ik zelf woon in België. Ik spring morgen de fm gewoon binnen. Een oplossing zal er wel komen

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 11 jun 2019 03:13

Je kan bij SPS pedalen aan 2 kanten inslikken.
Je moet doos ook bij elk pedaal 2 schroeven instellen voor makkelijk in en uit klikken..
.................

PierreW
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2018 20:42

PierreW 11 jun 2019 09:23

Kan ook aan de (MTB-)schoenen liggen. Bij sommige modellen zit het zoolprofiel zodanig krap langs het SPD-plaatje dat in- en uitklikken echt heel lastig is. Inklikken is dan vooral een kwestie van heel nauwkeurig plaatsen, uitklikken lukt alleen met een zeer felle krachtige beweging.
Over het uitklikken: Blijf licht druk houden met je voorvoet op het pedaal en maak dan een snelle rotatiebeweging (twist) met je achtervoet naar buiten (rotatiepunt is je voorvoet).
En zorg dat je schoenen strak genoeg aan je voeten zitten. Schoenen te los en je uitklikbeweging wordt niet overgebracht naar schoen-pedaal fixatiepunt. (Als je begrijpt wat ik bedoel :D ).

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 11 jun 2019 12:04

Net terug van de fm. Het in en uitklikken lukte daar ook niet zoals het moest. Veerspanning stond inderdaad volledig open, plaatjes zat en goed. Rechts ging het iets beter, maar links totaal niet. Ik heb mijn gewone pedalen terug laten monteren. Ik zal het volgende zomer wel nog eens proberen. 👍

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 11 jun 2019 12:10

En de fm had geen oplossing ???
Hele volksstammen rijden probleemloos met SPD.
Goede kans dat het aan de schoenen ligt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 11 jun 2019 12:59

Het zal volgende zomer niet beter gaan als er niet iets veranderen gaat.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jun 2019 13:05

ASPEN schreef: 11 jun 2019 12:04 Net terug van de fm. Het in en uitklikken lukte daar ook niet zoals het moest. Veerspanning stond inderdaad volledig open, plaatjes zat en goed. Rechts ging het iets beter, maar links totaal niet. Ik heb mijn gewone pedalen terug laten monteren. Ik zal het volgende zomer wel nog eens proberen. 👍
Omdat je fm je dus geen advies/oplossing geeft, geef je op? Heeft hij je ook je schoenen geleverd? En zoals anderen al schreven, wat denk je hoe het volgend jaar wel gaat lukken?

dix0r
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 11 jun 2019 15:21

Bizar topic dit :lol:

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 11 jun 2019 15:25

De oplossing die hij gaf was oefenen, oefenen, oefenen. Op een grasveldje oefenen oefenen, oefenen. Dat was het. Schoenen komen ook van daar inderdaad.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jun 2019 15:33

@ASPEN, je laat je toch niet zo wegsturen? als het daar ook niet ging, waarom zal het dan volgend jaar wel gaan? Ik heb heel sterk de neiging te denken dat je fm je met een kluitje in het riet stuurt.
Haal diep adem, en ga voor beter advies naar een andere fietsenboer. Dit is bizar en leidt tot niets, alleen maar frustratie. Je gaat het probleem zo bij jezelf leggen, terwijl ik van afstand heel stellig het idee hebt dat het probleem bij de fietsenmaker zit.
Hij reageerde vast niet op de versleten toestand van je schoenplaatje? Of was dat niet zo ernstig verruïneerd als dat je eerder suggereerde?

Plaats reactie