Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zet jij je fiets op slot?

Gebruikersavatar
Guinness128
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2014 15:14

Gebruikersavatar Guinness128 24 mei 2019 18:54

Met regelmaat bij tochten tijdens een korte stop mijn fiets uit het zicht en niet "op slot". Zetten jullie je fiets op slot en hoe, of laat jij je dure racer onbeheerd achter?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 24 mei 2019 19:42

Ik zet mijn fiets niet op slot tijdens tochten en hou hem ook niet in het zicht.
Als ik solo rij probeer ik hem wel in het zicht te houden maar zet ik hem niet op slot. Is meer voor het gevoel dan dat echt werkt... als er iemand op stapt en weg fietst dan ren je er op je race schoenen echt niet achteraan.
Op mijn werk zet ik hem symbolisch op slot met een goedkoop Decathlon slotje tussen de stadsfietsen in de stalling. Maar voor woon-werk gebruik ik meestal mijn winterfiets en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar heel erg hebberig van wordt. De keren dat ik mijn zomerfiets naar het werk gebruik gaat het overigens wel op dezelfde manier.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 mei 2019 20:03

Ik laat me fiets nooit onbeheerd achter, ik stop alleen als ik zeker weet dat ik zicht heb op mijn fiets.

Te vaak gezien dat een fiets gestolen wordt, hoewel dat dit het meest gebeurt bij de inschrijving er zijn daar vaak dieven die daarvoor special lopen.

Nog niet vaak gehoord dat bij tussentijdse stops of controle posten dit is gebeurd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 24 mei 2019 20:05

Ik heb zo'n minifietskabelslotje(met cijfer- kode) van Abus.
Ze zijn er ook van BBB en op AliExp. kosten ze een paar euro.

Is tegen de gelegenheidsdief en kan zo in je zadeltasje.
Als je eens op een terras zit e.d. en de fiets niet in het oog hebt.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 mei 2019 20:26

In de Schilderswijk wel. Daarbuiten in het zicht of bewaakt

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 24 mei 2019 20:27

Bij toerinschrijving blijft fiets in de auto, of bij toerbeurt bij groepsdeelname. Solo onderweg alleen parkeren als ik de fiets kan zien, evt. Met minislotje tegen gelegenheid dieven. Laatste probleem in de club, even binnenlopen in hotel op Mallorca, binnen 2 minuten fiets foetsie, alweer 5 jaar geleden. Gezond verstand gebruiken( ook nuttig op de fiets😁)
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 24 mei 2019 20:32

codex schreef: 24 mei 2019 20:05 Ik heb zo'n minifietskabelslotje(met cijfer- kode) van Abus.
Ze zijn er ook van BBB en op AliExp. kosten ze een paar euro.

Is tegen de gelegenheidsdief en kan zo in je zadeltasje.
Als je eens op een terras zit e.d. en de fiets niet in het oog hebt.

Zo doe ik 't dus ook.
En thuis in de garage staat 'ie ook op slot.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 mei 2019 22:03

Ik lees hier veel dat mensen hun racefiets op het werk in de stalling plaatsen. Besef ik eigenlijk wel geluk te hebben met mijn werkgever. Die staat mij toe de fiets op mijn eigen kantoor te plaatsen.
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 24 mei 2019 22:35

Altijd op slot. M'n brevettenfiets heeft zelfs een ringslot netjes vastgeschroefd op draadbusjes

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 24 mei 2019 23:39

Tijdens toertochten gebruik ik ook zo’n goedkoop cijferslotje.
Op mijn werk op een basisschool, kan/mag ik mijn racefiets in het magazijn van de kleuterspeelzaal zetten.
Mijn fiets staat dus iedere dag tegen een ouderwetse gymkast geparkeerd. Extra voordeel: verboden voor kinderen!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 25 mei 2019 08:47

Minislotje.. Of in de buurt van de dikke, mooie carbon racers zetten... Die pakken ze toch eerder dan mijn wat oudere alu canyon :twisted:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 25 mei 2019 09:23

NuitKor schreef: 24 mei 2019 22:03 Ik lees hier veel dat mensen hun racefiets op het werk in de stalling plaatsen. Besef ik eigenlijk wel geluk te hebben met mijn werkgever. Die staat mij toe de fiets op mijn eigen kantoor te plaatsen.
Afbeelding
Ik heb ook het (on)geluk mijn racefiets op kantoor te zetten. 2 jaar geleden is er echter iemand gewoon mee naar buiten gewandeld tijdens mijn ong. 20 ' afwezigheid. Niemand hield dit voor mogelijk, want de dief heeft nog via een andere afdeling langs moeten gaan waar ook veel personeel is.
Het eigenaardige was dat ik pas op het einde van de dag merkte dat mijn fiets er niet meer was en dat ik me vragen stelde "ben ik vandaag wel met de fiets gekomen?" Het was dan ook nog 1 april en hadden de collega's misschien een grap uitgehaald? Nee hoor, hij was gestolen. Geluk bij een ongeluk: de week nadien heb ik een prachtoccasie racefiets voor woon-werk op de kop getikt. Nu hangt hij met een stevig slot aan de radiator vast.

Plaats reactie