Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bracket type Pinarello Galileo

PinarelloBrab
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019 15:30

PinarelloBrab 23 mei 2019 15:53

Vanaf nieuw ben ik al eigenaar van een Pinarello Galileo. Ik ben puur een recreatieve en vakantie (bergen) fietser.
Om dat ik de investeringen aan mijn fiets tot een minimum wil beperken heb ik jarenlang een upgrade van de huidige Campa Veloce groep uitgesteld.

De MOST onderdelen zorgen alleen al tijden voor ergernis, om niet te zwijgen over de compact 50-34 crankset.
De MOST wielen die bij de fietsen werden geleverd zorgden berg-af voor het (angst-) zweet in mijn handen; hoe hard ik ook kneep, van enige vertraging was nauwelijks sprake (..)
De Campa Vento wielen die ik nu heb zijn wat betreft een enorm verschil.

Omdat ik vorig jaar mezelf toch wel heel erg ergerde aan het schakelen van de groep heb ik besloten up te graden naar een Campa Centaur groep.

Tevens wil ik nieuwe bracket lagers monteren, alleen welk type bracket heb ik? Kan iemand mij aan de hand van de foto's verder helpen en adviseren?

Hoor het graag, alvast dank

IMG_1614.jpg
IMG_1615.jpg

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 23 mei 2019 20:24

Op deze foto’s niet te zien
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

PinarelloBrab
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019 15:30

PinarelloBrab 23 mei 2019 20:43

Ok dank voor je bericht wat heb je nodig?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2019 21:15

Standaard ITA draad bracket, zonder twijfel.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 mei 2019 21:54

Lijkt me een Most crankset voor vierkante as made by FSA.
Is me een raadsel hoe dat voor ergernis kan zorgen
Bij de Centaur worden lagers meegeleverd, die voor ITA draad kiezen.
Btw, Centaur heeft shifters met niet zo'n beste reputatie, ik zou daar zelf met een boog omheen lopen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 24 mei 2019 07:36

Keezx schreef: 23 mei 2019 21:54 Btw, Centaur heeft shifters met niet zo'n beste reputatie
Ik neem aan dat je het dan over de nieuwe 11-speed centaur shifters hebt, niet over de 10 speed shifters die enkele jaren terug werden geleverd, daar heb ik namelijk alleen maar positieve ervaringen mee.

PinarelloBrab schreef: 23 mei 2019 15:53 De MOST wielen die bij de fietsen werden geleverd zorgden berg-af voor het (angst-) zweet in mijn handen; hoe hard ik ook kneep, van enige vertraging was nauwelijks sprake (..)
Dat snap ik niet... dat je remprestaties niet goed zijn zou volgens mij eerder moeten komen door de Most remmen. Als je die tegelijk hebt vervangen door Campagnolo remmen vermoed ik dat daar de verbetering zit en niet in het wiel. Ik heb met veel verschillende aluminium wielen gereden maar nooit enig significant verschil in remkracht gemerkt tussen de wielen.

Overigens complimenten voor de perfect gepoetste fiets! Je ziet het wel eens minder hier op de site...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2019 09:11

+1 voor de remhoeven.
Ik kreeg de ‘colnago’ remmen (FSA?) ook niet goed. Nu standaard Campa direct mount erop en alles verholpen.
Less is bore

Plaats reactie