Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Transport fiets buitenland

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 18 mei 2019 09:10

Ik gebruik de Outride. Ik bevestig mijn voorwiel tijdens vervoer gewoon met tie-wraps aan het frame. Gaat prima. Merk weinig van extra brandstof gebruik. Wel een kniptang en extra tie-wraps voor de terugreis meenemen. ;)
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 mei 2019 10:26

Dat is ook een idee. Ik heb mijn wiel altijd in de auto of vouwwagen liggen maar het blijft een onpraktisch ding om te vervoeren.

Zouden twee spanbandjes ook niet kunnen werken? Ik denk dan aan het voorwiel naast het achterwiel zetten met aan een spanbandje aan de achterste dakdrager en eentje aan het achterwiel. Binnenkort eens proberen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mei 2019 11:00

Voorwieldragertje is ook zo gemaakt van wat oude planken...

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 19 mei 2019 20:33

Ernie C. schreef: 18 mei 2019 10:26 Dat is ook een idee. Ik heb mijn wiel altijd in de auto of vouwwagen liggen maar het blijft een onpraktisch ding om te vervoeren.

Zouden twee spanbandjes ook niet kunnen werken? Ik denk dan aan het voorwiel naast het achterwiel zetten met aan een spanbandje aan de achterste dakdrager en eentje aan het achterwiel. Binnenkort eens proberen.
Ik zet het pedaal aan de non-drive zijde altijd naar beneden. Kan je wiel daar alvast op steunen. Verder tie-wraps op 3 plaatsen : door het spd pedaal, aan de zitbuis en eentje aan de bovenbuis. Kan ook met een spanbandje. Heb alleen meer vertrouwen in de fixatie van tie-wraps. Doe ik ook altijd voordat ik de fiets op het dak monteer. Scheelt weer gedoe en je kunt je voorwiel nooit vergeten mee te nemen. :D
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Gebruikersavatar
De Windmolen
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 dec 2015 19:19

Gebruikersavatar De Windmolen 24 dec 2019 19:10

Heb al jaren een fietsendrager op trekhaak. Nu nieuwe lease auto en daar zit geen trekhaak onder. Nu op zoek naar oplossing voor fietsen achter op mijn Ford Focus Station 2019. Met Thule contact gehad maar daar is geen oplossing voor om fiets achterop te zetten (hangen). Nu overweeg ik een Thule UpRide, maar ik zie fietsen op het dak helemaal niet zitten (ik denk dat fiets zo veel meer te lijden heeft onderweg ipv achterop uit de wind). Iemand ervaring mee met de Thule UpRide of heeft iemand anders een andere oplossing voor Ford Focus Station 2019 zonder trekhaak?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 24 dec 2019 21:11

Thule Clipon3 is in te stellen voor vrijwel alle achterkleppen. Al 8 jaar ervaring. Peugeot 307 SW (stationwagon)

Plaats reactie