Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Transport fiets buitenland

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 17 mei 2019 06:51

Dat is niet de uitleg van je laatste stelling! Een wiel verwijderen? rijd jij op 3 wielen?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 17 mei 2019 06:53

klimmer schreef: 17 mei 2019 06:51 Dat is niet de uitleg van je laatste stelling! Een wiel verwijderen? rijd jij op 3 wielen?
Waar heb je het over droeftoeter
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 17 mei 2019 06:58

Is lezen zo moeilijk, dat je gelijk moet gaan schelden?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2019 07:48

Er zijn verschillende opties

1. Fiets in de auto. Voordeel: veilig, geen extra investeringen, geen extra brandstofverbruik. Nadeel: je vrouw moet minder meenemen.

2. Fiets op het dak met bijvoorbeeld Thule Outride of Upride. Voordeel: meer ruimte in de auto, beide geschikt voor carbon fietsen. Nadeel: je moet investeren in dakdragers én een fietsendrager (tip: Marktplaats), windgeruis, monteren kost even tijd en fors meer brandstofverbruik. Kies je voor de Outride moet het voorwiel los mee (er is ook een losse drager voor trouwens).

3. Achterklepdrager. Voordeel: meer ruimte in de auto, niet veel extra windgeruis, weinig extra brandstofverbruik. Nadeel: je moet 'm officieel zo hangen dat de lampen+kenteken nog zichtbaar zijn en dan hangt ie toch wel een stukje boven de auto. Dus dan ineens wel veel extra brandstofverbruik. Je kunt het er ook op gokken en 'm gewoon netjes achter de auto hangen (risico boete). Past niet op iedere achterklep. Bij ondeugdelijke montage kan lakschade ontstaan.

4. Seasucker. Voordeel: geen dakdragers nodig, en veel sneller te monteren, zonder meer geschikt voor carbon fietsen. Nadeel: voorwiel los vervoeren, duur.

P.S. Wij Nederlanders staan bekend als gierig? Een BMW X1 leasen en dan te gierig zijn voor een paar euro per maand voor een trekhaak (wat toch verreweg de beste oplossing blijft IMHO)... :lol:
Laatst gewijzigd door havana op 17 mei 2019 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 17 mei 2019 08:14

havana schreef: 17 mei 2019 07:48

P.S. Wij Nederlanders staan bekend als gierig? Een BMW X1 leasen en dan te gierig zijn voor een paar euro per maand voor een trekhaak (wat toch verreweg de beste oplossing blijft IMHO)... :lol:
Precies mijn gedachte... Ook ik rijd een bedrijfswagen. En als IT-er is die trekhaak voor mijn werk in ieder geval niet bepaald nodig. Maar ik heb hem wel. Ook achteraf laten monteren heb ik al eens laten doen. Leasemaatschappijen hebben daar 0,0 problemen mee. Kost inderdaad wel een paar euro per maand extra.

Maar er zijn natuurlijk ook bedrijven die niet de vrijheid geven om zelf een wagen te configureren. Dan heb je gewoon pech --> dakdrager.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 17 mei 2019 10:30

havana schreef: 17 mei 2019 07:48 1. Fiets in de auto. Voordeel: veilig, geen extra investeringen, geen extra brandstofverbruik. Nadeel: je vrouw moet minder meenemen.
-> Daar ga je al Havana, geen optie dus :lol:
havana schreef: 17 mei 2019 07:48 2. Fiets op het dak met bijvoorbeeld Thule Outride of Upride. Voordeel: meer ruimte in de auto, beide geschikt voor carbon fietsen. Nadeel: je moet investeren in dakdragers én een fietsendrager (tip: Marktplaats), windgeruis, monteren kost even tijd en fors meer brandstofverbruik. Kies je voor de Outride moet het voorwiel los mee (er is ook een losse drager voor trouwens).
-> Ik heb afgelopen maand voor bij elkaar 75,- originele Citroen dakdragers + een Thule Outride gescoord op MP. Als je maar geduld hebt.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mei 2019 10:32

Laat een trekhaak plaatsen
Koop een dakdrager
Leg de fiets in de wagen en haal de wielen eruit
Plaats een drager op de achterklep

AG007
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 18:28

AG007 17 mei 2019 11:13

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Thule Upride en de THule 598.

De Thule Upride lijkt dat de fiets minder stevig vaststaat.

Welke heeft jullie voorkeur de Upride of de 598? En wat zijn de voor / nadelen ?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 17 mei 2019 12:43

AG007 schreef: 17 mei 2019 11:13 Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Thule Upride en de THule 598.

De Thule Upride lijkt dat de fiets minder stevig vaststaat.

Welke heeft jullie voorkeur de Upride of de 598? En wat zijn de voor / nadelen ?
Upride staat echt wel stevig hoor!
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2019 18:57

Ik heb zelf een Outride voor op m'n aanhanger, maar met de kennis van nu zou ik een Upride kopen.

AG007
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 18:28

AG007 17 mei 2019 19:23

havana schreef: 17 mei 2019 18:57 Ik heb zelf een Outride voor op m'n aanhanger, maar met de kennis van nu zou ik een Upride kopen.
Waarom juist?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2019 19:27

Toen ik voor de keuze stond, bestond de Upride nog niet. De Outride was toen de beste optie voor een carbon fiets. En het is een blijft een topding; zeer stabiel. Nadeel is echter dat je het voorwiel los moet vervoeren of je moet een losse drager voor aanschaffen. De Upride heeft dat nadeel niet.

Als je met velgremmen rijdt is de Outride trouwens een koopje op MP, aangezien de oudere types nog niet voor steekassen geschikt waren...

Plaats reactie