Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Creatieve Garmin mount voor Aerobar

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 22 mar 2019 15:51

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe Canyon. Deze is uitgerust met een Aerobar (de CP10) en ik ben aan het zoeken naar een geschikte mount voor mijn Garmin. De mount van Canyon zelf is een optie. Maar in het kader van symmetrie wil ik eigenlijk een bel aan de mount bevestigen en/of verlichting, en dat lijkt me moeilijk op de kunststof Canyon mount. Zeker de verlichting icm met mijn kassei en onverharde aspiraties, vragen om een goede bevestiging en een sterke mount.

Ik vind de aerobar te mooi om deze vol te hangen met een forse lamp op de bar, en een fietsbel (hoewel ik deze overweeg op de seatpost te huisvesten...).. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die al iets hebben geknutseld met aero bars.

Ik kwam deze op aliexpress tegen. deze past op de CP10 en er zit een mount op voor verlichting of gopro. Dus alleen een bel moet dan even creatief een plekje krijgen.

Heeft iemand suggesties voor een kleine maar felle fiets voorlamp en een idemdito bel? Of een geheel andere suggestie natuurlijk. Ik vind het mooi als de cockpit lekker clean blijft.

Thanks!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 23 mar 2019 13:12

Of ‘ie klein genoeg is voor je, weet ik niet. Ik vind iig wel dat deze Sigma een bak licht geeft!

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 23 mar 2019 14:10

Hidemybell heeft inmiddels prima opties voor de Canyon sturen. Heb hem er zelf ook opzitten. Vond het wel een prijzig ding. Maar je krijgt er wel weer adapterplaatjes bij voor alle merken computers en een GoPro mount. Daar kun je vervolgens alles aanhangen wat je maar kunt verzinnen. Ik zelf heb er een Lezyne 1100XL aan hangen. Werkt prima. Voor die Lezyne moet je wel een adaptertje erbij kopen (toen ik die nodig had waren die overal uitverkocht, dus de 3d printer even opgestart :) )

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2019 14:32

Ik word bij de standaard Hidemybell gek van het gerammel bij slecht wegdek.
Hoop dat dat bij die aero variant beter is.
Less is bore

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 23 mar 2019 15:35

daniel1975 schreef: 23 mar 2019 14:32 Ik word bij de standaard Hidemybell gek van het gerammel bij slecht wegdek.
Hoop dat dat bij die aero variant beter is.
Ik herken dat probleem in ieder geval totaal niet. Ook op mijn vorige fiets had ik een hidemybell, de gewone variant. Ook daarbij geen probleem. En ik ben niet bepaald iemand die alleen op glad asfalt fietst :D

hayes

hayes 23 mar 2019 15:40

Ik merk het ook wel. Soms moet je de bel even wat strakker of minder strak aanspannen. Een klein draaitje met de schroevendraaier kan veel verschil maken.

Ik heb ook een Hide My Bell maar voor gewoon stuur met ene adapter voor het licht.
Niet zo goedkoop maar ziet er gewoon een stuk cleaner uit zo. Het adaptertje is wel aan de prijs voor een mini stukje plastic vind ik. De adapters per merk kan je ook enkel in een setje kopen waar je altijd maar ééntje van nodig hebt.

De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat hun klantenservice een voorbeeld is :winkthumb: :winkthumb:

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 25 mar 2019 08:12

Ik ga eens een kijken naar de HideMyBell mogelijkheden. Thanks!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Plaats reactie