Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Rbell, mount bel en licht

klimduiker
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2017 14:45

klimduiker 20 mar 2019 10:17

Dit zou best wel eens een interessante optie kunnen zijn:

https://www.rbell.nl/

Een mount met ingebouwd lampje en elektronische bel.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 20 mar 2019 10:20

Gezien op BM inderdaad, mooi dingetje
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 20 mar 2019 11:53

Echt subtiel is ie niet...

(Hoeveel licht gaat er trouwens van dat lampje afkomen?)

hayes

hayes 20 mar 2019 12:04

De look stoort me niet echt. Natuurlijk nog een extra apparaatje om op te laden. Ik vermoed dat het met een batterij zal zijn die kan losgemaakt worden? Nog een extra batterij in de wireless knop ook natuurlijk.
Het lichtje lijkt me niet veel meer dan een drl te zijn.
Een té luide bel is ook niet ok. De helft van de fietsers schrikt nu al van een simpel belletje.

Uit nieuwsgierigheid wel ingeschreven voor de nieuwsbrief.

revolution
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30

revolution 21 mar 2019 13:17

Dit geintegreerd in de volgende Garmin Edge en ik ben om.

itsmark1974
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2017 21:46

itsmark1974 28 mar 2019 23:32

De Rbell heeft een ingebouwde 500mh Lipo batterij. Die gaat bij normaal gebruik (zonder teveel lampgebruik) zeker 2 maanden mee zonder op te laden. Gebruik je de lamp veel, dan gaat het hard met de batterij. De knoopcel in de afstandsbediening/knop aan de remgreep gaat zeker ook een aantal maanden mee.

Je moet je fiets inderdaad met oplaadkabel (USB-C is) opladen, dus je fiets bij een stopcontact zetten..

Licht zal onder de 100 lumen blijven. We zijn daar nog mee aan het stoeien. Maar het zal geen echte lichtbundel worden, want dat vergt teveel batterij, en we hebben de behuizing juist zo klein mogelijk weten te houden. Bij genoeg animo (onderzoeken we nu) willen we wellicht ook een Gopro bevestigingspunt onderaan maken, zodat je extra lampen kunt bevestigen. PS. licht intensiteit kan je straks instellen via de App.

In de toekomst komt er zeer zeker ook integratie met de DI2 knoppen op je shifters die nu ongebruikt zijn (meestal). Dan heb je onze Rbell a.b. niet meer nodig.

Het geluid wordt nog volop mee geexperimenteerd en getest. Wat op een beurs te luid lijkt, is op de fiets met 30-40km/uur met windgeruis helemaal niet zo gek......We kwamen erachter dat het echt wel luid moet zijn...

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 29 mar 2019 10:20

Is dat bevestigingsbandje van de afstandsbediening strak genoeg om evt. om je stuur te blijven zitten? Bijvoorbeeld net onder de shifter?
Zoals hij op de foto's op de website zit gaat nl. niet werken op campa shifters denk ik.
🚴🏻Strava

itsmark1974
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2017 21:46

itsmark1974 29 mar 2019 16:29

@SqueeZer: USB-C connector is nu standaard bij nagenoeg alle moderne telefoons, dus het is gewoon een kabel die je in een stopcontact kan stoppen. Tegenwoordig heeft iedereen wel stroom in zijn schuur, kelder, zolder is ons uitgangspunt. Mijn 2 fietsen staan in mijn keuken dus geen probleem ;-) Of eventueel met een powerbank.

Erafhalen zou weer een probleem opleveren met diefstal. Dan moet er weer een diefstalbeveiliging op, waardoor hij weer groter zou worden, en meer kans op trillingen, etc. Maar we hebben hier zeker over nagedacht dus ik snap je punt.

PS: iedereen met Shimano Di2 zet zijn fiets bij een stopcontact toch?

itsmark1974
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2017 21:46

itsmark1974 29 mar 2019 16:49

@PietH, klopt, we hebben geen oplossing voor Campa op dit moment.

Het bandje is specifiek gemaakt voor om de shifter op de plek waar hij nu zit. Dat is te breed voor bovenop het stuur. Daarom was ons idee om een apart rubber bandje te maken voor als iemand hem niét bij de shifter wil doen, maar bovenop het stuur wil plaatsen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 mar 2019 21:03

Mooie ontwikkeling, had deze nog niet gezien.
Ziet er mooi uit en een klein knopje bij de shifter is sneller te bedienen dan mijn huidige Knogg OI die direct naast de stuurpen zit.
Benieuwd naar geluid en zou bijna verwachten dat je kan kiezen uit verschillende geluiden en volume aangezien het elektronisch is. Gewoon vanaf je Iphone instellen en bellen maar.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 mar 2019 08:47

itsmark1974 schreef: 29 mar 2019 16:29 @SqueeZer: USB-C connector is nu standaard bij nagenoeg alle moderne telefoons, dus het is gewoon een kabel die je in een stopcontact kan stoppen. Tegenwoordig heeft iedereen wel stroom in zijn schuur, kelder, zolder is ons uitgangspunt. Mijn 2 fietsen staan in mijn keuken dus geen probleem ;-) Of eventueel met een powerbank.

Erafhalen zou weer een probleem opleveren met diefstal. Dan moet er weer een diefstalbeveiliging op, waardoor hij weer groter zou worden, en meer kans op trillingen, etc. Maar we hebben hier zeker over nagedacht dus ik snap je punt.

PS: iedereen met Shimano Di2 zet zijn fiets bij een stopcontact toch?
Ik heb geen stroom in mijn schuur. Ik denk de hele wijk hier niet. En dat is een redelijk gemiddelde wijk. Ik heb trouwens ook geen di2 (veel mensen niet). Dus eerlijk gezegd vraag ik me af of dat een juiste aanname is. En voor mij hoeft er geen diefstalbeveiliging op. Ik laat mijn fiets nooit onbeheerd achter, ook niet met een slot. Dus ook hier vraag me hier af of je de juiste aanname doet.

NB: ik roep mijn situatie hier, het is niet onderbouwd met consumentenonderzoek. Wellicht bij jou wel. Dan val ik er net buiten. En anders is het wellicht toch een idee om dat uit te zoeken. Dus wil je een afneembare batterij zonder diefstalbeveiliging die je apart op kan laden of een vaste aan de houder? Laden aan mijn fiets: Voor mij zou het een reden zijn om geen rbel te kopen. Terwijl ik het idee echt hartstikke leuk vind!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 30 mar 2019 09:09

Je kan ook een powerbank binnen laden en die gebruiken om je bel op te laden waar je de fiets ook zet.

Plaats reactie