Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Rbell, mount bel en licht

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 mar 2019 10:34

Toen ik mijn garage opnieuw heb ingericht (tbv fietswerkplaats) heb ik ineens een oplaadplek voorzien voor DI2 op beide fietsen en USB-poorten voor lampjes en andere prullen.

Die Rbell spreekt me ook wel aan.
Afbeelding

itsmark1974
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2017 21:46

itsmark1974 15 apr 2019 21:42

@Rikkert,

Ik snap je punt zeker. Voor mij persoonlijk is de diefstalfunctie ook niet de belangrijkste, maar uit consumentenonderzoek (jaja, we hebben wel rondgevraagd) blijk dat sommige mensen juist ook dat aspect belangrijk vinden. En we hebben ook diverse fietsforensen die de verlichting ook belangrijk vinden (voor als ze naar het werk fietsen in de herfst/winter en weer terug). Dus het leuke is eigenlijk dat verschillende mensen reageren op de verschillende functies. Dus het totaalpakket is wat veel mensen aanspreekt.

Mbt je punt over stopcontacten hebben we dat niet echt onderzocht, maar wel nagevraagd op de Bikemotion beurs. Er waren meer mensen die je mening deelden, maar als je vooral alleen je bel gebruikt, en minder de verlichting, dan zou de batterij zo'n 2-3 maanden mee moeten gaan. Dus dan moet je 1 nachtje een keer je fietts het huis in nemen. Mijn racefiets en mtb staan zelfs in mijn keuken in mijn kleine huisje, dus zelf heb ik dit probleem niet ;-) Maar ik snap je punt, maar de meeste mensen hebben dit er wel voor over. Het is niet zo dat hij dagelijks of wekelijks het huis in moet. (en het idee van een powerbank kan ook natuurlijk).

itsmark1974
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2017 21:46

itsmark1974 15 apr 2019 21:45

fredmtb-sport schreef: 29 mar 2019 21:03 Mooie ontwikkeling, had deze nog niet gezien.
Ziet er mooi uit en een klein knopje bij de shifter is sneller te bedienen dan mijn huidige Knogg OI die direct naast de stuurpen zit.
Benieuwd naar geluid en zou bijna verwachten dat je kan kiezen uit verschillende geluiden en volume aangezien het elektronisch is. Gewoon vanaf je Iphone instellen en bellen maar.
Klopt, we komen met verschillende geluiden die je via je telefoon kan selecteren en uploaden. Pas als we een grote groep mensen hebben die er daadwerkelijk mee gaan fietsen zullen we het geluid nog verder finetunen. En ook denken we aan verschillende geluiden voor verschillende landen of omgevingen. Zelf fiets ik veel in de stad, dat is wellicht anders dan iemand die alleen in het buitengebied fietst. Of denk aan Amerika waar het vooral nodig is om auto's te waarschuwen, ipv fiets-fiets.. Maar we kunnen achteraf dus gewoon geluiden veranderen die je kan kiezen. Originele idee was ook de Tour de France toeter erin te doen, maar helaas, dat kan niet met de bestaande elektronica. (dan zouden we een grotere speaker nodig hebben om een beetje volume te krijgen, en dat wordt minder mooi)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 apr 2019 23:13

Ik doe voor de lol wel ff mee met de Kickstarter. Altijd leuk om een initiatief van eigen bodem te steunen en er staat ook altijd wel een fiets in de schuur die een Garmin mount + bel nodig heeft. Als het niet werkt of er niet uitziet monteer je hem gewoon op je stiefkindje.

Accu duur moet wel gewoon 20u+ zijn, vergeet zoiets altijd op te laden wanneer het nodig is.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2019 08:08

Is er al een prijs bekend?

Ik vraag me wel af hoe de zichtbaarheid van de lamp is met een grote Garmin er bovenop gemonteerd. Is die lamp nog wel te zien vanuit een vrachtwagen (waarbij de bestuurder hoger zit)?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 apr 2019 08:45

In een ander topic heeft één van de bedenkers (?) het over 130-150 euro.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2019 09:51

Goeie genade, belletje mag wat kosten tegenwoordig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 apr 2019 10:10

Stukje over getypt: https://bit.ly/2GrfCJw

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 16 apr 2019 10:43

Mooi concept , komt er een mount voor een geïntegreerd stuur?
Specialized Diverge Axs

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 apr 2019 14:02

Voor 150e haak ik waarschijnlijk ook wel af. Heb met iQ2 een vermogensmeter voor dat bedrag en dat is toch wat interessanter (zowel qua technologie als project) dan een belletje en lampje. HideMyBell i.c.m. een Sigma Buster aan een GoPro mount is dan een prima alternatief.

dehulk11
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:46

dehulk11 16 apr 2019 15:37

ypuh schreef: 16 apr 2019 14:02 Voor 150e haak ik waarschijnlijk ook wel af. Heb met iQ2 een vermogensmeter voor dat bedrag en dat is toch wat interessanter (zowel qua technologie als project) dan een belletje en lampje. HideMyBell i.c.m. een Sigma Buster aan een GoPro mount is dan een prima alternatief.
Kans op slagen is wel weer wat groter dan bij IQ2 :D

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 apr 2019 22:00

dehulk11 schreef: 16 apr 2019 15:37
ypuh schreef: 16 apr 2019 14:02 Voor 150e haak ik waarschijnlijk ook wel af. Heb met iQ2 een vermogensmeter voor dat bedrag en dat is toch wat interessanter (zowel qua technologie als project) dan een belletje en lampje. HideMyBell i.c.m. een Sigma Buster aan een GoPro mount is dan een prima alternatief.
Kans op slagen is wel weer wat groter dan bij IQ2 :D
Hoe bedoel je? De één is bijna klaar en hebben een budget van €2 miljoen, de ander moet nog beginnen? Als project manager in de IT kijk ik niet zo vreemd op van vertragingen, maar dat zegt weinig over het eindresultaat. Als het op verwachtingsmanagement aankomt scoort het team van iQ2 wel een zware onvoldoende :lol:

Plaats reactie