Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wahoo Kickr of Kickr core

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 jan 2019 18:47

Hey,

Gezien ik de laatste tijd moeilijk tijd vind om buiten te gaan rijden (de vrouw doet moeilijk :twisted: ) ben ik mij aan het verdiepen in de Kickr zodat ik binnen kan Zwiften.
Ik heb rollers maar die maken te veel vibraties waardoor de buren gek worden.

Tijdens de bikefit vorige week heb ik op de Kickr + Kickr climb gereden en dat was echt super (en super still), maar die is 1200€. De Kickr Core is 800€ dus mijn vraag:

Wat is precies het verschil en is het die 500€ waard?

Volgens de jongen van de bikefit is het enkel de verstel mogelijkheden voor de wiel diameters en online vind ik dat het vliegwiel lichter is.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 jan 2019 20:00

Dc rainmaker heeft hier wat over gezegd in zijn review van de Core. Ik vermoed dat je het een beetje van dat soort info zult moeten hebben.

Hij zegt o.a : So to create the KICKR CORE they took what is essentially a 2017 KICKR, made it quiet, and gave it a different pair of legs. Roughly. It’s not quite that simple, but in a lot of ways it sorta is.

Die review staat hier: https://www.dcrainmaker.com/2018/09/wah ... iew-2.html

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 jan 2019 20:09

Mmm, dat is nog niet echt concreet vind ik.
Ik wil gewoon een goede smart trainer die vooral heel erg stil is (en bijna geen vibraties maakt)

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 jan 2019 20:57

Of de Tacx Neo? is dat wellicht een optie?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 20 jan 2019 21:21

jsprbcn schreef: 20 jan 2019 20:57 Of de Tacx Neo? is dat wellicht een optie?
Dat is de benchmark

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 20 jan 2019 21:24

Een lastig element om echt een goed beeld van te krijgen, maar betrouwbaarheid zou een belangrijke factor moeten zijn in je keuze.

Ik ben dit seizoen begonnen met een Tacx Flux van de eerste generatie (zonder al teveel research) en kwam er na aankoop achter dat dit ontwerp veel kinderziektes (of eigenlijk één hele hardnekkige) heeft. De mijne ging dus ook prompt stuk. Net als alle Flux-en van bekenden in mijn omgeving die ook zo’n apparaat hadden.

Ik heb nu een Neo en dat is een erg fijn apparaat. Nog veel stiller dan een Flux en fietsen voelt ook wat natuurlijker. In het begin kneep ik na een sessie onbewust in de remmen, had ik bij de Flux niet.

Ik heb ook het idee dat de Neo het beste uitontwikkeld is en dat er vergeleken met andere direct drive trainers minder issues mee zijn. De Kickr heb ik voornamelijk veel software gerelateerde issues (wegvallen weerstand) voorbij zien komen. Maar dit is anekdotische kennis, heb niet echt goed geresearched. Er is veel te vinden op het web en mn in de Facebook gebruikers groepen (die geheel in de stijl van FB vaak nogal negatief gekleurd zijn, dus let op je gemoed).

Al met al is het direct drive concept qua engineering vooralsnog een uitdaging blijkt.

tenere
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2012 20:51

tenere 20 jan 2019 21:25

Sinds twee weken heb ik een Tacx Neo 2 T2850 en het apparaat bevalt prima. Ik heb inmiddels een stuk of 7 bergritten gereden (in de Alpen) en dat voelt aan alsof het de werkelijkheid benaderd (heb ze ook werkelijk gereden). De trainer zelf is redelijk stil, trilt niet en is met diverse Cycling app’s te gebruiken. Hij staat erg stabiel en laat wat beweging toe die je met een fiets maakt (bijvoorbeeld als je gaat staan). Ik maak nu gebruik van de FulGaz app icm de Wahoo Tickr Run en die combi werkt uitstekend. Heb ook de Tacx Cycling app geprobeerd en ook daar voelt de automatische weerstand van de Tacx realistisch aan. Helaas krijg ik de Wahoo Tickr niet goed werkend icm de Tacx app. Hiervoor maakte ik gebruik van een Tacx Satori trainer, je kunt begrijpen dat ik de Neo ervaar als een zeer grotere verbetering/uitdaging.
Geniet van het leven, het is (te) kort en duurt maar even

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 jan 2019 21:25

Hij zegt wel in deze video dat de Tacx Neo een "hum"heeft... dat wil ik dus zoveel moelijk voorkomen en de Kickr Core is niet verkeerd (en het verschil is geloof ik de instelmogelijkheden voor de wielen enzo)

https://www.youtube.com/watch?v=-7EE0B6IsmU

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 jan 2019 21:27

Bedankt iedereen zover voor de reacties!

@tenere: Je hebt dus de Neo 2 gekocht begrijp ik?

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 20 jan 2019 21:32

Die “hum” is het geluid van de elektronica en vergelijkbaar met het geluid wat een moderne laptop produceert. Als je gaat fietsen is het geluid van je aandrijving (ketting/cassette) het enige wat je hoort. Veel stiller kan volgens mij echt niet.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 20 jan 2019 21:33

Ah, ok, perfect.

Ik hoor nu wel op een ander forum dat de Kickr Core wat software issues heeft? of zijn dat "verhalen"....

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 20 jan 2019 21:46

Ik heb ze ook voorbij zien komen en hou het op “ervaringen”.

Ik heb zelf ook een tijdje een Kickr Core te leen gehad en die had het ook incidenteel.

Ik zou wat meer research doen en, heel belangrijk, het apparaat ergens kopen waar de retour/garantie service top is. Koopjesjagen bij obscure webaanbieders is misschien niet de juiste weg.

Plaats reactie