Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zelfbouw Beachracer ?

Rickom
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 feb 2017 22:41

Rickom 18 jan 2019 10:12

Bedankt voor de tips!
De fiets heeft mechanische schijfremmen en dat wilde ik zo laten, lijkt mij prima voor op het strand.
Ik vraag me wel af wat dan een goede wielset is die niet te duur is... brede velgen zijn lastig te vinden en als je ze te koop ziet staan zijn ze vaak voor mij te duur... ik zit ook nog met de inbouwmaat 135mm voor mijn achternaaf, waardoor de wielsets met 12x142 al afvallen... heb je hierin misschien een tip of een aanrader?
Is no tubeless bijvoorbeeld ook een optie met de huidige wielset?

IceMaster
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019 10:54

IceMaster 18 jan 2019 11:32

Ik zou gewoon je oude wielset eerst proberen, brede G-ones erop, tubeless maken en gaan. Een wielsetje laten maken of kopen kan altijd nog. Ik heb ook achter 10X135 (thru axle bolt on) met Hope pro 4 naven. Die naven zijn makkelijk om te bouwen naar andere (modernere) standaarden, dus bij een mogelijke mtb fiets upgrade kan ik de velgen meenemen. Goedkope wielsets met brede velgen zijn inderdaad erg lastig te vinden. Al helemaal met 135 mm achternaaf. Ook zal je waarschijnlijk je body moeten vervangen als je een 11 speed cassette wil monteren. Kost allemaal wel weer centjes....

Plaats reactie