Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite Qubo Smart B+ kalibreren?

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 01 jan 2019 21:47

Als new kid in town mijn eerste post met misschien een voor sommigen hier een simpele vraag. Mijn eerste trainer aangeschaft, Elite Qubo Smart B+, incl. Ant-dongle. Vandaag voor het eerst volledig geinstalleerd.

De gebruiksaanwijzing van de Qubo is tamelijk beperkt over wat je moet doen vanaf dat je de Qubo aan gekoppeld hebt - njada, njente, noppes...

Ik heb nu nog een Sigma BC 23.16 fietscomputer, met o.a. cadans en hartslag, maar de cadans op hierop wijkt sterk af op die er op de myEtraining app vermeld wordt. Die laatste schiet binnen een paar tellen van 87, naar 151, naar 126 en alles wat daar tussenin, onder en boven zit :roll: Dus daar hb je geen donder aan. Dus ja... Heb ik iets over het hoofd gezien?

In de myEtraining app kun je een en ander kalibreren, maar hoe? Iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 jan 2019 11:33

Blijkbaar niet zo eenvoudig om te kalibreren, als ik onderstaande link mag geloven.
http://athletictechreview.com/2017/01/1 ... libration/

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 02 jan 2019 16:23

Thnx!

Mijn fietscomputer heeft STS - binnen enkel dagen verwacht ik een met ANT+ te ontvangen. Nu meer even de snelheidmeter naar het achterwiel verplaatst en gaan trappen.

De waardes van P1, 2, en 3 die af fabriek ingevoeerd zijn, zijn dat wattages of rekatieve getallen? Ze wijken u iig sterk af van de Wattages die ik van mijn fietscomputer lees, die verder uiteenliggen

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 02 jan 2019 17:24

Als groentje die liever iets goeds koopt dan dat 'ie over een jaar denkt 'had ik toch maar direct een goede gekocht', heb ik deze aangeschaft. Gisteren voor het eerst op getraind, maar eigenlijk zonder referentie. Nu heb ik de waardes ingesteld en kom op 40, 135 en 240 uit, terwijl hij af fabriek op iets heel anders staat. Dus misschien heb ik het nu helemaal mis... Ik heb er nog steeds wel lol in.

Zou mooi zijn als ik zometeen mijn ROX 11 heb en dat die de waardes zou kunnen doorsturen naar die Smart Trainer. Zou ik heel slim vinden in elk geval.

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 22 jan 2019 22:22

Inmiddels een paar weken verder. En eerst eens de ROX 11.0 gaan ontdekken in het open veld.

Ik ben nog wat aan het puzzelen met de combinatie van de sensoren van de Qubo zelf en de cadans- en snelheidsensor van de Sigma.

Nu heb ik als beginneling inmiddels we begrepen dat snelheid niet de belangrijkste maatstaf is, maar de Elite software wijkt ± 0,5 km/h af (lager) dan de ROX.

Ik ga na de komende weken nog wat experimenteren met de P-waardes en kijken hoe dat voelt t.o.v. mijn buitenritten.

NickLapin
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2019 21:30

NickLapin 22 mar 2019 22:40

Een paar maanden en mails verder...

Sinds de update V1.3 van my E training voor Windows/OSX, zit er een bug in de software. De koppeling van de candans- en snelheidssensor via ANT+ werkt niet.

Sinds deze week is er een nieuwe update, V1.4.1 . Voor Wondows is het issue nu opgelost. Elite heeft me laten weten dat men nog met de trails bezig is voor OSX (en daar is voor mij nu het wachten op).

Plaats reactie