havana schreef: ↑13 okt 2018 07:48
@Rene kom er maar in!
Ik zal zeggen waar ik mijn keramische lagers heb zitten op de fietsen, en ook waarom :
Scott : FFWD F4R wielen met DT180 Carbon naven en Ceramicspeed body. -> Zo gekocht - naven draaien prima op de keramische lagers. Body is ook gewoon goed maar onbetaalbaar ( + € 300,- voor de Caramicspeed body ) , dus een reserve standaard DT240 body op voorraad.
Trapas lagers waren C-Bear, maar na een vermeende kraak ( kwam van snelspanner
) zijn de C-Bear vervangen door standaard GXP van Sram en die zijn nu 15 maanden oud, zijn nog prima en geen gekraak.
Derailleur wieltjes van Sram zijn standaard keramisch bij eTap.
Holdsworth : C-Bear derailleur wieltjes en C-Bear Lagers op de SRM. -> Zo gekocht - zowel trapas als derailleur wieltjes draaien prima. Zou ik ze vervangen voor weer keramisch van C-Bear als ze aan vervanging toe zijn.... Absoluut. En wel om de reden dat de C-Bear derailleur wieltjes en Trapas lagers van C-Bear niet duurder zijn dan origineel Campagnolo.
Op de Holdsworth heb ik een set Campagnolo Bora wielen draaien met
standaard lagers, maar wel een keramische update in de body. Dit omdat de witte gehard alu body van Campagnolo zulke slechte standaard lagers had, en deze al na 11 maanden gewoon op waren ( slecht afgedicht en totaal niet betrouwbaar. )
Extra prijs tov de standaard lagers: € 10,- per lager. Ga ik het eruit halen .. Ik weet het niet. Zijn ze beter afgedicht, en beter bestand tegen vuil/zand/rotzooi/schoonmaken ? Absoluut, en dus hebben ze voor mij absoluut de meerwaarde.
Nu is het wel zo dat mocht ik b.v. de lagers van mijn FFWD zou moeten vervangen er ook een keramisch lager terug zou komen. Gewoon omdat het zo aangeschaft is. ( en dan bedoel ik niet de Body van de wielen )
Maar @ Havana : nu mijn wedervraag: Mochten de lagers van jou Bora Ultra's het gaan begeven, steek je dan standaard lagers of toch ook weer een setje keramische Cult lagers. Anders was het prijsverschil tussen de Bora's One en Bora"s Ultra toch ook niet goed te praten.