Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

carbobstuur

martien.kokkelkoren
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2015 20:58

martien.kokkelkoren 08 okt 2018 16:02

Re: stuur met minimale drop/reach

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 okt 2018 17:09

Een "carbobstuur" dat is een alcoholvrij stuur.
Als je dus wilt gaan fietsen met een pint op dan gaat je fiets bokken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 08 okt 2018 18:42

ik ben wel eens de carbob geweest, niets aan

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 okt 2018 18:46

Wetgeving over alcohol

De Belgische wet controleert het schenken van sterke dranken in drankgelegenheden (met vergunningen). Ook de productie van alcoholhoudende dranken wordt gereglementeerd.
Beteugeling van de dronkenschap

Daarnaast is er de beteugeling van dronkenschap. Er bestaan straffen voor dronkenschap op een openbare plaats, het schenken van alcoholische dranken aan een persoon die kennelijk al dronken is en het doen drinken van een persoon die kennelijk dronken is.
Verkeer

De verkeerswetgeving bepaalt dat rijden (met de wagen, motorfiets, brommer of fiets) vanaf 0,5 promille alcohol in het bloed strafbaar is.

Voor beroepschauffeurs (bestuurders van vrachtwagens, bussen, taxi's, ambulances, …) is de wet sinds 1 januari 2015 strenger. Zij moeten zich houden aan een alcohollimiet van 0,2 promille. Dat betekent dat deze chauffeurs al na het drinken van één glas strafbaar zijn (in de praktijk komt dit dus neer op een nultolerantie voor drinken in het verkeer voor beroepschauffeurs) en een onmiddellijke inning van 105 euro en een rijverbod van 2 uur riskeren.

Voor privé-chauffeurs ligt de limiet op 0,5 promille. Wanneer men na een alcoholtest blijkt te rijden onder invloed, kan de politie onmiddellijk een bedrag innen dat sinds 1 mei 2017 179 euro bedraagt of voor hetzelfde bedrag een minnelijke schikking treffen. Men krijgt een rijverbod van minimum drie uur. De politierechter kan een boete uitspreken tot 3.000 euro en het recht tot sturen ontzeggen.

Vanaf 0,8 promille worden de straffen zwaarder. Bij een minnelijke schikking betaalt men tot 600 euro (afhankelijk van het precieze alcoholgehalte in het bloed). Het recht tot sturen wordt minimum zes uur ontnomen en het rijbewijs kan onmiddellijk ingetrokken worden, bijvoorbeeld als het rijgedrag gevaarlijk is voor de verkeersveiligheid. Een politierechter kan ook een alcoholslot opleggen.

Het parket kan de overtreder ook voor het gerecht brengen. Dat is bijvoorbeeld een mogelijkheid als de overtreder al verschillende keren betrapt is op rijden onder invloed. Wie meer dan 1,2 promille alcohol in het bloed heeft, moet onvermijdelijk voor de rechter komen. De rechter kan boetes van 1.600 tot 16.000 euro uitspreken. Bij herhaalde overtredingen worden de boetes nog zwaarder, namelijk van 3.200 tot 40.000 euro.
Jongeren

Het is verboden om alcohol te verkopen, te schenken of aan te bieden aan wie jonger is dan zestien jaar. Met alcohol bedoelt men alle alcoholhoudende dranken van meer dan 0,5% vol., onder andere bier, wijn,...

Sterke drank mag men niet verkopen, schenken of aanbieden aan min-achttienjarigen. Vermits cocktails en mixdranken zoals breezers sterke drank bevatten, mogen ze evenmin worden verkocht of gratis uitgedeeld aan minderjarigen.

Van elke persoon die alcohol wil kopen, mag gevraagd worden zijn leeftijd aan te tonen. Verkoop van alcoholische drank in automaten is enkel toegestaan als de automaten over een kaartlezer beschikken waarmee (aan de hand van de identiteitskaart) de leeftijd kan gecheckt worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 08 okt 2018 20:58


scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 08 okt 2018 20:59

Even de eerste post bekeken van de te. Hij (of zij of het) is wel de koning van de korte kryptische vragen.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 okt 2018 21:27

Dan krijgt TS martien.kokkelkoren dus waar hij/zij om vraagt.
Eeeeh vraagt. TS vraagt niet eens wat en plaatst tevens een foutief gespelde titel.

Slotje erop zou ik zeggen en dan mag TS het nogmaals proberen want dit slaat nergens op.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 okt 2018 21:27

Ik ben best bereid uitgebreid op zelfs simpele vragen in te gaan als dat in mijn ogen nut heeft voor meerdere lezers van een forum.
Ik heb hier wel een vermoeden wat de vraag is, maar heb geen zin in te moeten raden wat de vraag is,
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 okt 2018 21:28

Een stuur voor op de mountbike
viewtopic.php?f=5&t=84767
I know myself like no one else
Nothing to defend

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 08 okt 2018 21:30

Keezx, is je toetsenbord weer gemaakt? ;)
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 okt 2018 21:31

Keezx schreef: 08 okt 2018 21:27 Ik ben best bereid uitgebreid op zelfs simpele vragen in te gaan als dat in mijn ogen nut heeft voor meerdere lezers van een forum.
Ik heb hier wel een vermoeden wat de vraag is, maar heb geen zin in te moeten raden wat de vraag is,
Ben je er ook weer @keezx (en dat met een positieve insteek van mijn kant uit)?
Lange vakantie gehad of was er wat anders aan de hand?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 08 okt 2018 22:53

Een absurde vraag kan toch iets heel moois opleveren; Keezx is terug.
Ik ben blij dat je er weer bent, ik lees je uitleg altijd graag en steek er veel van op.

Gesloten