Zuigers te dicht op schuifremmen
-
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 sep 2016 11:47
Ja dat laatste zal ik niet meer doen
Moet zeggen dat het me nog niet gelukt is.. Vanmiddag nog een poging.. Ik durfde, zeker met schroevendraaier, ook weer niet te veel druk te zetten door te draaien, wil de zuigers niet beschadigen.. Bandenlichter past er echter never te nooit niet tussen.. Moet ik de rem nog indrukken als ik er iets tussen heb?
Om te caliberen, moet ik dan de schroef hebben op foto 1, de schroeven op 2, of de schroeven op foto 3? Op foto4 zie je de zuigers.
https://1drv.ms/f/s!Ak0JyWn8atzukr0rNWIwU_BIEnr78g
Moet zeggen dat het me nog niet gelukt is.. Vanmiddag nog een poging.. Ik durfde, zeker met schroevendraaier, ook weer niet te veel druk te zetten door te draaien, wil de zuigers niet beschadigen.. Bandenlichter past er echter never te nooit niet tussen.. Moet ik de rem nog indrukken als ik er iets tussen heb?
Om te caliberen, moet ik dan de schroef hebben op foto 1, de schroeven op 2, of de schroeven op foto 3? Op foto4 zie je de zuigers.
https://1drv.ms/f/s!Ak0JyWn8atzukr0rNWIwU_BIEnr78g
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Zitten je blokken er nog in of niet? Zo ja dan kan je ook de schroevendraaier tussen de blokken doen. Als die beschadigen dan is het niet zo erg.
En je moet NIET de rem in knijpen, je kan de blokken zo terug duwen.
En je moet NIET de rem in knijpen, je kan de blokken zo terug duwen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
@joop hoe krijg je dat voor elkaar? Had je ook je remblokken er uit gehaald? @TS Je zou ook er gewoon even een rondje meer kunnen proberen te fietsen, dat wil ook nog wel eens helpen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Met deze direct mount remmen weet ik het eerlijk gezegd niet zeker, maar normaal stel je de caliper met de boutjes die in je vork/frame gaan. Bij de rest komt ws de olie eruit lopen.sjoerdkoolen schreef: ↑05 okt 2018 10:13
Om te caliberen, moet ik dan de schroef hebben op foto 1, de schroeven op 2, of de schroeven op foto 3? Op foto4 zie je de zuigers.
https://1drv.ms/f/s!Ak0JyWn8atzukr0rNWIwU_BIEnr78g
Probeer anders eens wat op youtube te zoeken, dat is altijd makkelijker.
berouw kom na de zonde maar voor volgende keer misschien tip:
Ik vervoer mijn racer vaak op dak met voorwiel verwijderd, dat doe ik vooral bij de wat grotere afstanden, (omdat ik dan beter in de kofferbak kan)
Ik verwijder voorwiel, zet een spacer, zo'n geel plaatje die je bij levering van je fiets hebt gekregen als het goed is, in de rem en trek met tie wrap de remhendel aan zodat spacer er niet uit kan.
Ik vervoer mijn racer vaak op dak met voorwiel verwijderd, dat doe ik vooral bij de wat grotere afstanden, (omdat ik dan beter in de kofferbak kan)
Ik verwijder voorwiel, zet een spacer, zo'n geel plaatje die je bij levering van je fiets hebt gekregen als het goed is, in de rem en trek met tie wrap de remhendel aan zodat spacer er niet uit kan.
Laatst gewijzigd door beren040 op 05 okt 2018 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Allard
Als je de fiets achterin de auto vervoert is dat lastig te vermijden....japiecarbon schreef: ↑05 okt 2018 10:08 Of gewoon opletten dat je je rem niet in knijpt. Dat is een stuk makkelijker.
Courir c'est mourir un peu
+1beren040 schreef: ↑05 okt 2018 10:46 berouw kom na de zonde maar voor volgende keer misschien tip:
Ik vervoer mijn racer vaak op dak met voorwiel verwijderd, dat doe ik vooral bij de wat grotere afstanden, (omdat ik dan beten in de kofferbak kan)
Ik verwijder voorwiel, zet een spacer, zo'n geel plaatje die je bij levering van je fiets hebt gekregen als het goed is, in de rem en trek met tie wrap de remhendel aan zodat spacer er niet uit kan.
alleen het tie wrap gedeelte deed ik dan weer niet.
Maar is wel extra veilig en voorkomt ook nog eens dat je het plaatje verliest tijdens transport. Hoewel het bij mij altijd wel goed vast zat. ik ben het in elk geval nooit onderweg verloren
Courir c'est mourir un peu
Allereest het pinnetje (1) verwijderen, dan schroefje 2 losdraaien.
Op die manier kun je de remblokken eruit halen.
Dan met een grote platte schroevendraaier met iets van een doek eromheen de pistons voorzichtig terug duwen.
Vervolgens de remblokken terugzetten, schroefje 2 weer vastdraaien, pinnetje 1 weer erop zetten.
Dan je wiel in de fiets zetten, vastdraaien. (Niet in de remmen knijpen)
Vervolgens schroef 3 en 4 een beetje losdraaien.
Dan in je rem knijpen, pomp een paar keer en dan de rem vasthouden.
Terwijl je de rem vasthoud draai je schroef 3 en 4 weer vast. Nu moet hij niet meer aanlopen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Ik zou die remblokken er niet uithalen. Dan kan je de pistons ook niet beschadigen..
Geen tie wrap nodig. Mijn spacer 'valt' er nooit uit. Opgelost met een elastiekje dat ik om de caliper draaisynapse schreef: ↑05 okt 2018 10:56+1beren040 schreef: ↑05 okt 2018 10:46 berouw kom na de zonde maar voor volgende keer misschien tip:
Ik vervoer mijn racer vaak op dak met voorwiel verwijderd, dat doe ik vooral bij de wat grotere afstanden, (omdat ik dan beten in de kofferbak kan)
Ik verwijder voorwiel, zet een spacer, zo'n geel plaatje die je bij levering van je fiets hebt gekregen als het goed is, in de rem en trek met tie wrap de remhendel aan zodat spacer er niet uit kan.
alleen het tie wrap gedeelte deed ik dan weer niet.
Maar is wel extra veilig en voorkomt ook nog eens dat je het plaatje verliest tijdens transport. Hoewel het bij mij altijd wel goed vast zat. ik ben het in elk geval nooit onderweg verloren
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik vervoer mijn fietsen al 15 jaar achterin de auto en heb er nog nooit zo een blokje in gedaan. Ik heb daarna ook nog nooit mijn remmen uit elkaar hoeven drukken.synapse schreef: ↑05 okt 2018 10:53Als je de fiets achterin de auto vervoert is dat lastig te vermijden....japiecarbon schreef: ↑05 okt 2018 10:08 Of gewoon opletten dat je je rem niet in knijpt. Dat is een stuk makkelijker.
Dat kan natuurlijk en is ook heel plezierig.japiecarbon schreef: ↑05 okt 2018 11:15Ik vervoer mijn fietsen al 15 jaar achterin de auto en heb er nog nooit zo een blokje in gedaan. Ik heb daarna ook nog nooit mijn remmen uit elkaar hoeven drukken.synapse schreef: ↑05 okt 2018 10:53Als je de fiets achterin de auto vervoert is dat lastig te vermijden....japiecarbon schreef: ↑05 okt 2018 10:08 Of gewoon opletten dat je je rem niet in knijpt. Dat is een stuk makkelijker.
Maar misschien ben jij handiger dan gemiddeld of heb je een ruimere auto om de fiets in te vervoeren.
Courir c'est mourir un peu