Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hidemybell alternatief

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 apr 2019 08:20

Ziet er goed uit!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 apr 2019 09:31

De Tukker schreef: 23 apr 2019 14:20 De eerste uitvoering van mijn HideMyBell alternatief werkt op zich wel goed maar blijkt in de praktijk één groot nadeel te hebben: piepels op het fietspad herkennen het geluid niet als een fietsbel. Gevolg daarvan is dat zij verschrikt achterom kijken en dientengevolge flink gaan slingeren.
Haha, dat herken ik inderdaad. Als het geen ping of tring is blijven ze gewoon rijden. Een sirene reageren ze gewoon niet op. Je zal erachter zitten met je brandweerwagen :-) Maar goed ping of tring horen ze ook niet zolang hun gehoorapparaat niet op de ringleiding zit...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Bart_h
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 aug 2017 21:51

Bart_h 20 okt 2019 17:45

De chinezen zijn ook in actie geschoten: https://nl.aliexpress.com/item/4000149364610.html

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 20 okt 2019 18:06

Bart_h schreef: 20 okt 2019 17:45 De chinezen zijn ook in actie geschoten: https://nl.aliexpress.com/item/4000149364610.html
Zou dat dezelfde fabrikant zijn die ook de HMB voor Mathijs maakt?
Da's pas brutaal :mrgreen:
Maar... je kon er op wachten. Toen ik met mijn projectje begon had Ali nog niks. We zijn een jaar verder en voila!
Lijkt me overigens wel hetzelfde probleem te hebben als die van HMB: kunststof klepel zonder veer.
Zelf vind ik deze variant, gezien mijn laatste projectje, nog 8 keer te duur :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 20 nov 2019 15:33

Beste, goed opgemerkt.

We zien dat er een aantal kopieën op AlieXpres zijn.
Hoe kun je het ORIGINEEL herkennen t.o.v. de kopie: andere adapter voor plaatsen van computer. Deze steekt niet fraai boven de bracket uit. Bij de levering zitten geen adapters voor Wahoo, MIO en Polar.

De fi-mount heeft een zichtbare bout - moer verbinding in het midden. Onze fi-mount heeft een onzichtbare moer in het achterste deel vanaf de zijkant gezien. Ook is de computeradapter minder groot en steekt hier ook minder fraai uit boven de bracket.

De producten komen dus zeker niet bij onze fabrikant uit de fabriek / mal.

GARANTIE?
Wat betreft kunststof klepel: deze mag bij normaal gebuik niet defect gaan. Onder normaal gebruik verstaan we: snel loslaten en geringe kracht gebruiken. Hoe sneller je los laat hoe beter het geluid.
Meer kracht heeft geen nut voor meer geluid, dit kan de klepel op den duur defect maken.

Toch een defect? support@closethegap.cc met je adres + foto dan pakken we dit direct op onder after sales service.

Een vraag aan jullie
Gaat jullie voorkeur uit naar een aankoop van ± 15$ op Aliexpres voor een product welke mede door de Chinese overheid gemaakt wordt door gratis leningen te verstrekken voor productiemiddelen en een Chinese overheid welke PostNL ± 1 miljoen per jaar betaald om alle Aliexress pakketjes te leveren?
Of heeft een NL ontwikkeld product / start up bedrijf CloseTheGap jullie voorkeur welke product voor 36,95 euro aanbiedt met geheel door eigen middelen geïnvesteerde gereedschappen. Daarnaast wordt een deel van de marge geïnvesteerd in nieuwe producten zoals CoverMyBack & HideMyBell raceday (2020 voorjaar gereed) een carbon mount met unieke afneembare fietsbel.
Ander nieuw project in ontwikkeling HideMyTools.

Ben benieuwd naar jullie reactie.


Met sportieve groet,

Mathijs Wagenaar
CloseTheGap

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 20 nov 2019 15:34

Beste, goed opgemerkt.

We zien dat er een aantal kopieën op AlieXpres zijn.
Hoe kun je het ORIGINEEL herkennen t.o.v. de kopie: andere adapter voor plaatsen van computer. Deze steekt niet fraai boven de bracket uit. Bij de levering zitten geen adapters voor Wahoo, MIO en Polar.

De fi-mount heeft een zichtbare bout - moer verbinding in het midden. Onze fi-mount heeft een onzichtbare moer in het achterste deel vanaf de zijkant gezien. Ook is de computeradapter minder groot en steekt hier ook minder fraai uit boven de bracket.

De producten komen dus zeker niet bij onze fabrikant uit de fabriek / mal.

GARANTIE?
Wat betreft kunststof klepel: deze mag bij normaal gebuik niet defect gaan. Onder normaal gebruik verstaan we: snel loslaten en geringe kracht gebruiken. Hoe sneller je los laat hoe beter het geluid.
Meer kracht heeft geen nut voor meer geluid, dit kan de klepel op den duur defect maken.

Toch een defect? support@closethegap.cc met je adres + foto dan pakken we dit direct op onder after sales service.

Een vraag aan jullie
Gaat jullie voorkeur uit naar een aankoop van ± 15$ op Aliexpres voor een product welke mede door de Chinese overheid gemaakt wordt door gratis leningen te verstrekken voor productiemiddelen en een Chinese overheid welke PostNL ± 1 miljoen per jaar betaald om alle Aliexress pakketjes te leveren?
Of heeft een NL ontwikkeld product / start up bedrijf CloseTheGap jullie voorkeur welke product voor 36,95 euro aanbiedt met geheel door eigen middelen geïnvesteerde gereedschappen. Daarnaast wordt een deel van de marge geïnvesteerd in nieuwe producten zoals CoverMyBack & HideMyBell raceday (2020 voorjaar gereed) een carbon mount met unieke afneembare fietsbel.
Ander nieuw project in ontwikkeling HideMyTools.

Ben benieuwd naar jullie reactie.


Met sportieve groet,

Mathijs Wagenaar
CloseTheGap

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 20 nov 2019 16:26

Ik zag de clonen ook al voorbij kopen op Ali. Tja waar gaat mijn voorkeur naar uit? Op zich naar een nederlands product/onderneming. Heb dan ook al 3(voor elke fiets 1) originele HMB's gekocht.
Nu heb ik echter toch wel laatste een Ali exemplaar laten komen. De reden is dat ik een Vision stuur met een Vision stuurpen geplaatst heb op mijn racefiets. Daar past de normale mount niet op. Deze is te kort doordat ik er nog een kapje voorop de stuurpen geplaatst moet worden.
Dit zou ik kunnen oplossen door een FI mount te kopen en die te monteren met een schroefje. Aangezien ik niet zeker wist of dit zou gaan lukken, vond ik de prijs van de FI mount wel een struikelblok. Ik vind 36,95 geen gekke prijs, 50 euro voor de FI mount vind ik wel prijzig. Dan is het prijsverschil met Ali wel dusdanig groot dat ik daarvoor gekozen heb. BIj een prijs onder de 40 had ik waarschijnlijk wel voor het origineel gekozen. Die ziet er inderdaad beter uit dan het Aliexemplaar.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

HarrieD
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2018 18:56

HarrieD 20 nov 2019 16:51

Dilemma. Ik heb veel hobby's/liefhebberijen en kan het geld maar één keer uitgeven. Inmiddels al de nodige spullen uit China gekocht. De meeste produkten zijn prima van kwaliteit, waaronder mijn Xiaomi smartphone, maar ook een aantal produkten voor mijn fietshobby. Er waren er ook bij die niet aan mijn eisen voldoen. Terugsturen kan niet uit en kost teveel moeite. Mijn huidige Garmin frontmount is ook een SRAM kloon en de snelheids- en cadanssensor zijn ook Garmin klonen. Heel erg veel goedkoper dan het origineel en kwalitatief voldoende. Een voor mij dure HMB zal ik dus niet snel zelf aanschaffen. Wel een mooi item om op een verjaardagsverlanglijstje te zetten. En laat die verjaardag nu al binnenkort zijn.

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 20 nov 2019 16:57

De tukker is het mogelijk dat je nog enkele foto`s plaatst waarop ik kan zien hoe je de bel van de action vastgezet hebt aan de hidemybell mount?
Ben het ook van plan namelijk want ik wil toch ook in de winter gewoon kunnen bellen.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 20 nov 2019 21:44

mathijsthebiker schreef: 20 nov 2019 15:34 ...

Een vraag aan jullie
Gaat jullie voorkeur uit naar een aankoop van ± 15$ op Aliexpres voor een product welke mede door de Chinese overheid gemaakt wordt door gratis leningen te verstrekken voor productiemiddelen en een Chinese overheid welke PostNL ± 1 miljoen per jaar betaald om alle Aliexress pakketjes te leveren?
Of heeft een NL ontwikkeld product / start up bedrijf CloseTheGap jullie voorkeur welke product voor 36,95 euro aanbiedt met geheel door eigen middelen geïnvesteerde gereedschappen. Daarnaast wordt een deel van de marge geïnvesteerd in nieuwe producten zoals CoverMyBack & HideMyBell raceday (2020 voorjaar gereed) een carbon mount met unieke afneembare fietsbel.
Ander nieuw project in ontwikkeling HideMyTools.
...
#Mathijs: met alle respect, maar ik heb er geen behoefte aan om mee te betalen aan investeringen in nieuwe producten. Daar waar HideMyBell een fantastische innovatie was, is CoverMyBack wat mij betreft een 'me too' product; de zoveelste variant op een bestaand thema. Niks nieuws onder de zon (of regen). Ook 'HideMyBell raceday' boeit me niet zo veel. Met andere woorden, CloseTheGap zou w.m.b. de prijs ook kunnen verlagen tot de eerder genoemde 15$. Dat lijkt me een prijs die beter bij dit product past dan bedrag (meer dan het dubbele) dat ik er voor betaalde. Zoals je weet ben ik niet al te onhandig en kan voor minder dan een euro een prima alternatief maken van een bestaande Garmin of Barfly maar ik heb ook gewoon een originele HideMyBell :-)

Laten we wel wezen, bizar veel spullen worden tegenwoordig in China gemaakt. Ook producten van zeer gerenomeerde merken. Het enige wat er wat mij betref gebeurt is, dat er een hoop tussenhandel (lees: marge) tussenuit wordt gehaald.
Ik koop het liefst lokaal of nationaal, maar dan wel als de prijs in in mijn ogen redelijk is. Als ik eenzelfde of vergelijkbaar product kan krijgen voor minder dan 25% van de prijs van het nationale product ... dan ben je me kwijt.

Demax69 schreef: 20 nov 2019 16:57 De tukker is het mogelijk dat je nog enkele foto`s plaatst waarop ik kan zien hoe je de bel van de action vastgezet hebt aan de hidemybell mount?
Ben het ook van plan namelijk want ik wil toch ook in de winter gewoon kunnen bellen.
#Demax69: deze week heb er daar geen tijd voor. Ik zal binnenkort wat extra fotootjes maken en posten.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

redbulleke
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47

redbulleke 26 nov 2019 14:43

Eind vorige week contact opgenomen met Mathijs wegens een defecte hidemybell, enkele foto.s doorgestuurd, heb vandaag al een nieuwe in de bus gehad!
Perfecte service zou ik zeggen.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 27 nov 2019 18:03

Ik heb een FI mount van HideMyBell gehad maar ik heb deze geretourneerd. Bij een Wahoo zit de computer dan niet gecentreerd, dat vond ik geen gezicht. 50 euro kon ik dan niet verklaren voor mezelf.

Plaats reactie