Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hidemybell alternatief

hayes

hayes 05 jan 2020 10:45

De Tukker schreef: 04 jan 2020 20:26
hayes schreef: 04 jan 2020 19:52 Opletten met de Ali houdertjes wel.
Destijds vloog m'n Mio er meermaals uit. Tot uiteindelijk het hele houdertje kraakte. Omdat er toestel van 200+ euro inzit en dat aan 30 km/h op de grond kan knallen, heb ik met veel plezier de Hide my Bell gekocht.
...
Zelfs een originele Gamin- en HideMyBell houder vertrouw ik niet zondermeer mijn Edge100 toe! Ik heb 'gewoon' het bij mijn fietscomputer geleverde 'polsbandje' aan de computer bevestigd. Fluitje van een cent. Dus zelfs als mijn Garmin los komt van de houder, zal hij nooit op de grond valen want blijft hangen aan het polsbandje. Zo'n polsbandje wordt gratis meegeleverd, dus da's dan wel weer vele malen goedkoper dan twee HMB's :-)
Maar dat kans dat er aan de Garmin een lipje afkraakt is heel erg reëel. En dan is het meteen de hele achterkant laten vervangen. En dan is een HMB niet meer zo duur :winkthumb:

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 05 jan 2020 11:58

hayes schreef: 05 jan 2020 10:45
De Tukker schreef: 04 jan 2020 20:26
hayes schreef: 04 jan 2020 19:52 Opletten met de Ali houdertjes wel.
...
Zelfs een originele Gamin- en HideMyBell houder vertrouw ik niet zondermeer mijn Edge100 toe! Ik heb 'gewoon' het bij mijn fietscomputer geleverde 'polsbandje' aan de computer bevestigd.
...
Maar dat kans dat er aan de Garmin een lipje afkraakt is heel erg reëel. En dan is het meteen de hele achterkant laten vervangen. En dan is een HMB niet meer zo duur :winkthumb:
Met ale respect Hayes, volgens mij ben je nu spijkers op laag water aan het zoeken om te rechtvaardigen dat je een hoop geld hebt uitgegeven aan HMB's. En dat is niet nodig want je bent aan niemand verantwoording verschuldigd. :)

De kans dat er aan de Garmin 'een lipje afkraakt' lijkt me erg dicht in de buurt van nihil te komen. Ik heb er nog nooit van gehoord. Het lijkt me dat als dat wél voorkomt het op z'n minst wel ergens in dit forum zou zijn genoemd. Ik nodig dan ook iedereen uit die dat ooit heeft meegemaakt dat hier te melden (liefst met foto's).

Paradoxaal genoeg zou het betekenen dat de kwaliteit van een Chinese houder beter zou zijn dan de achterkant van een Amerikaanse fietscomputer :lol:

Overigens kost een achterkant van een Garmin Edge 1000 bij mijn vrienden in China slechts €22,70 (zie https://nl.aliexpress.com/item/40001542 ... lsrc=aw.ds)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 jan 2020 12:55

De Tukker schreef: 05 jan 2020 11:58
De kans dat er aan de Garmin 'een lipje afkraakt' lijkt me erg dicht in de buurt van nihil te komen. Ik heb er nog nooit van gehoord. Het lijkt me dat als dat wél voorkomt het op z'n minst wel ergens in dit forum zou zijn genoemd. Ik nodig dan ook iedereen uit die dat ooit heeft meegemaakt dat hier te melden (liefst met foto's).
Een paar jaar geleden stond er op het Bikeradar forum iemand met zo'n afgebroken lipje.
Ik ben nu even te lui op dat op te gaan zoeken...
Het komt zelden voor, maar geheel uitgesloten is het niet....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

hayes

hayes 05 jan 2020 13:34

De Tukker schreef: 05 jan 2020 11:58
hayes schreef: 05 jan 2020 10:45
De Tukker schreef: 04 jan 2020 20:26

Zelfs een originele Gamin- en HideMyBell houder vertrouw ik niet zondermeer mijn Edge100 toe! Ik heb 'gewoon' het bij mijn fietscomputer geleverde 'polsbandje' aan de computer bevestigd.
...
Maar dat kans dat er aan de Garmin een lipje afkraakt is heel erg reëel. En dan is het meteen de hele achterkant laten vervangen. En dan is een HMB niet meer zo duur :winkthumb:
Met ale respect Hayes, volgens mij ben je nu spijkers op laag water aan het zoeken om te rechtvaardigen dat je een hoop geld hebt uitgegeven aan HMB's. En dat is niet nodig want je bent aan niemand verantwoording verschuldigd. :)

De kans dat er aan de Garmin 'een lipje afkraakt' lijkt me erg dicht in de buurt van nihil te komen. Ik heb er nog nooit van gehoord. Het lijkt me dat als dat wél voorkomt het op z'n minst wel ergens in dit forum zou zijn genoemd. Ik nodig dan ook iedereen uit die dat ooit heeft meegemaakt dat hier te melden (liefst met foto's).

Paradoxaal genoeg zou het betekenen dat de kwaliteit van een Chinese houder beter zou zijn dan de achterkant van een Amerikaanse fietscomputer :lol:

Overigens kost een achterkant van een Garmin Edge 1000 bij mijn vrienden in China slechts €22,70 (zie https://nl.aliexpress.com/item/40001542 ... lsrc=aw.ds)
Nog nooit gehoord van afkrakende lipjes?? Komaan. Zoekfunctie even gebruiken en 'dogears" intikken: search.php?keywords=dogears&submit=+
Bij mijn Mio heeft het 2 maand geduurd voor het afkraakte.
Dat er al iets antwikkeld is om dit te fixen, zegt genoeg. https://www.dogearsgps.com/

Google: https://www.google.com/search?q=broken+ ... 28&bih=809

Zelf al de achterkant vervangen met een chinees plaatje? Bij mijn Mio zat alles vastgeplakt aan de achtercover.

Ik zoek geen spijkers op laag water ;)
4-5000 euro uitgeven aan een fiets is hier doodnormaal en dan geen 40 euro aan een kwalitatief Nederlands ontwikkeld product. Ik koop veel Chinees spul. Ik heb het ook gewaagd een Garmin houdertje t ekopen. Na 1 week was de adapter in d emount gekraakt. Van Matthijs van Hide My Bell kreeg ik tot twee maal toe een nieuwe adapter (wegens Mio --> Garmin) en de tweede maal omdat ze een nieuwe versie gemaakt hadden.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 05 jan 2020 13:56

hayes schreef: 05 jan 2020 13:34 -5000 euro uitgeven aan een fiets is hier doodnormaal en dan geen 40 euro aan een kwalitatief Nederlands ontwikkeld product. Ik koop veel Chinees spul. Ik heb het ook gewaagd een Garmin houdertje t ekopen. Na 1 week was de adapter in d emount gekraakt. Van Matthijs van Hide My Bell kreeg ik tot twee maal toe een nieuwe adapter (wegens Mio --> Garmin) en de tweede maal omdat ze een nieuwe versie gemaakt hadden.
Bedankt Hayes voor je feedback. Volgens mij is je punt duidelijk, maar verschillen de meningen daarover nogal.

Waar jij niet graag met een Chinees houdertje fiets omdat het risico bestaat dat je (te vervangen) Mio van 200 euro er mogelijk ooit eens uitvalt, fietsen anderen niet graag met een Chinese helm die het (niet te vervangen) hoofd beschermt. Prima, voor ieder wat wils.

Laten we vooral weer terug gaan naar de kern van dit topic: alternatieven voor een Hidemybell, op basis van welke fietscomputerhouder dan ook. Ik ga zo lekker een stukje fietsen en zal onderweg mijn geknutselde alternatief grondig testen (ik zal er lekker op los bellen :D) en nog een fotootje schieten om straks met jullie te delen!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 jan 2020 15:05

Ik heb 3 Chinese houdertjes voor Garmin en niks te klagen, klemvast en niks rammelen of eruit vallen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie