Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hydroback

Pihc
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 mei 2017 21:58

Pihc 13 aug 2018 12:45

Onlangs dezelfde hydroback gekocht vanwege hetzelfde probleem. Twee bidons van 750 ml elk is te weinig voor ritten boven de 50 km. De hydroback is m.i. een prima aanvulling en je voelt hem nauwelijks (vol of leeg). Heb wel de borst strap verwijderd aangezien die niet echt nodig is.

Pihc
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 mei 2017 21:58

Pihc 13 aug 2018 12:51

In aanvulling op mijn vorige bericht. Heb geen last van klotsen wanneer de de hydroback na het vullen op zijn kop houdt en dan de lucht er eerst uit zuigt (creeert een vacuum), Ook bij warm weer geen last gehad van extra zweten op mijn rug onder de hydroback

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 13 aug 2018 16:31

heb deze ook sinds een week.
(de fluogele variant)
zaterdag eens wezen testen op een 100km rondje.

- na 10 km voel je die nog amper
- klotsen inderdaad camelbak eerst vacuum zuigen
- die 1.5l was best handig toen het echt warmer werd, ook minder plakkerige sportdrank die je naar binnen werkt
- opbergruimte in de hydrobak is echt wel heel minimaal!
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 aug 2018 16:38

Waarom zou je bidons niet bij kunnen vullen bij een tankstation? Ik doe het regelmatig, vaak koop ik een koud Cola'tje en vraag ik even of ze de bidons bij willen vullen. Gaat prima en wat mij betreft hangen er wel genoeg camera's bij een tankstation om m'n fiets tegen de pui naast de deur te zetten
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 aug 2018 17:00

Pihc schreef: 13 aug 2018 12:45 Onlangs dezelfde hydroback gekocht vanwege hetzelfde probleem. Twee bidons van 750 ml elk is te weinig voor ritten boven de 50 km.
Als ik binnen 2 uur 1,5 liter water naar binnen kiep blijf ik pissen, daar heb ik echt geen tijd voor.
Ik moet er echt niet aan denken als een soort waterpakezel rond te gaan rijden...
Ik heb voor <100 km altijd 1 bidon bij me en die is meestal nog niet leeg als ik thuiskom.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 aug 2018 17:25

Maar gelukkig dat het hier dan niet over jou gaat Keezx

Dus ook met 30 graden en tot 100km doe jij toe met <=500ml (of 750ml)?
Kan wel maar dan kom je een paar kilo lichter thuis door vochtverlies.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2018 18:05

Pihc schreef: 13 aug 2018 12:45 Onlangs dezelfde hydroback gekocht vanwege hetzelfde probleem. Twee bidons van 750 ml elk is te weinig voor ritten boven de 50 km. De hydroback is m.i. een prima aanvulling en je voelt hem nauwelijks (vol of leeg). Heb wel de borst strap verwijderd aangezien die niet echt nodig is.
Pardon? 1.5L voor 50km of meer?
Ik snap er echt niks van hoor. Je lijf kan toch niet heel veel meer opnemen van 500ml/u en je nieren kunnen max
0.7-0.9 liter per uur verwerken. Alles daarboven is overbodig en kan zelfs schadelijk zijn.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 aug 2018 18:13

Laten we vooropstellen dat een camelbak op een racefiets beboet kan worden door de stijlpolitie.

Ik drink ook veel (en anders krijg ik zoals afgelopen zaterdag hoofdpijn, maar dat kon ook van de alcohol de dag ervoor komen). Bij 100km tochten drink ik doorgaans gewoon een bidon leeg voor vertrek zodat je het eerste uur geen dorst hebt. Dan heb ik nog 2 bidons van 710ml voor het 2e en 3e uur. Als ik dan bijna thuis ben fiets ik het laatste half uurtje door zonder water en anders onderweg even stoppen voor een bakje koffie als ik samen met iemand rijdt.

Als ik alleen ben is dat vaak bij een tankstation of bij de Aldi en koop ik voor €0.40 een 1.5L fles bronwater en nog wat Vifit ofzo. Dat alles hoeft niet langer dan 5 minuten te duren bij een rit van 200km.

Keezx schreef: 13 aug 2018 17:00 Als ik binnen 2 uur 1,5 liter water naar binnen kiep blijf ik pissen.
Dat zijn gewoon ouderdomskwaaltjes Kees, daar hebben wij jonge goden geen last van :like:

Raymond62
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 feb 2015 11:21

Raymond62 13 aug 2018 22:23

Ha, ben ik toch niet de enige stevige drinker blijkbaar ;)

Enkele jaren geleden een camelback lobo gekocht voor de grote ritten (tot 200 Km).
Daar gaat zo'n 3 L in en dan had ik meestal nog 1 bidon van 500 (gekoeld) en 1 van 750 ml.

Helaas kwam ik daar op warme dagen zelfs niet mee toe en moest ik nog ergens aan een drankautomaat stoppen.
Ik hoef onderweg nooit te "pissen" en ik word ook niet misselijk van de vele drank.
Je moet gewoon minder poeder in het water doen op dagen dat je veel drinkt want het is net van die suikers dat je misselijk wordt...

Wat me daarbij opviel was dat de drank in de bidons na korte tijd al lauw was terwijl die in de lobo na 4/5 uur nog steeds fris was. Blijkbaar zit er een goede isolatielaag in de lobo.

Dit voorjaar is er een camelback classic bijgekomen. Die kan 2,5 l drank bevatten en is wat kleiner en lichter dan de logo. Die gebruik ik nu voor de kleinere ritten (tot zo'n 150 Km). Die is niet zo goed geisoleerd maar toch nog genoeg om de drank een paar uur koel te houden.

Omdat ik altijd alleen rijd is binnengaan in een winkel of tankstation geen optie. Je hoeft maar 2 minuten je dure fiets ergens neer te zetten en hij kan al foetsjie zijn.

Op een kerkhof van het kraantjeswater gaan drinken? Nee bedankt, dat water is volgens mij bedoeld om graven zuiver te maken, niet om te drinken.... Misschien zijn er plaatsen waar dat wel aangegeven is dat het drinkbaar is maar ik ga echt niet de kerkhoven onderweg afschuimen ;)

Een paar jaar geleden vond je nog in ieder dorp wel enkel drankautomaten maar nu bijna nergens meer helaas dus zit er niet anders op dan genoeg mee te nemen.

Taft
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mar 2016 22:35

Taft 14 aug 2018 00:09

Bedankt allemaal voor jullie reacties, @Pihic, @wdf en @Raymond62 bedankt voor jullie persoonlijke ervaringen en tips.
Ik denk dat de hoeveelheid vocht die nodig is tijdens inspanning en rust per persoon verschillend is. Zelf bij een tochtje van 50km kom ik met 2 lege 750ml bidons thuis, Pijn in mn buik heb ik eigenlijk nooit en moet zelden plassen onderweg.
Voordat ik weg ga van huis drink ik meestal 0,5L - 1L water, en zelf op 5okm drink ik vaak dan nog 1,5L. Ook voeg ik wat zout toe aan het water.
Ik neem voor het fitnessen nu dagelijks creatine en zit redelijk hoog in mijn eiwitten misschien dat ik daar door ook een grotere dorst prikkel heb.

Ik denk dat ik inderdaad voor een camelbak ga zo dat ik ook 100km+ ritjes kan gaan maken. Water halen bij een tankstation vind ik toch niks omdat inderdaad je fiets maar 2sec alleen hoeft te zijn en hij weg kan zijn, ook al hangen er camera`s.
Kan je trouwens met een camelbak op nog makkelijk bij je fietsshirt zakken?
@ypuh daar ben ik me indd bewust van maar staat mooi bij mijn zadeltasje:),

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2018 00:46

Als je een Camelbak M.U.L.E 12 liter (3 liter waterzak) koopt dan heb je geen fietsshirt zakken meer nodig :D ).
Op mijn Camelbak M.U.L.E 12 van een jaar of twee geleden zit ook een los vak zonder rits dat dan de fietsshirt zakken vervangt.

De Camelbak M.U.L.E 12 liter klinkt groot maar is door diverse banden aan te passen zodat deze erg compact wordt. Ergens heen met extra droog shirt is geen probleem en een interne regenhoes houdt de zaak droog.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 aug 2018 13:41

Ik heb er overigens nul moeite mee om mijn fiets even te parkeren bij een tankstation of supermarkt maar zoek vaak wel de wat kleinere dorpjes uit. Buiten de (grote) steden valt het allemaal reuze mee en kijken mensen er zelfs nauwelijks naar (zet hem vaak ook wel even uit het zicht, achter de winkelwagentjes ofzo).

Een dief moet dus wel a la minuut besluiten om hem mee te nemen, anders ben je vaak alweer terug. Daarnaast heeft een gelegenheidsdief nauwelijks afzet voor een (dure carbon)racer. Voordeel is wel dat ik een stalen fiets rijdt die er goedkoper uitziet dan hij is.

Plaats reactie