Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Camera i.p.v achteruitspiegel

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 02 aug 2018 12:26

Raymond62 schreef: 02 aug 2018 10:59 Maar wat is er mis met goede spiegels? Een camera heeft veel nadelen: duur, accu nodig, scherm nodig met ook alweer een accu.
Daarbij is een scherm in volle zon slecht af te lezen.

Spiegels kosten bijna niks en werken altijd. Voor de dode hoek zijn er ook wel oplossingen voor.
Volkomen mee eens Raymond, blijkbaar moet het tegenwoordig allemaal gesofisticeerd spul zijn.
Ik heb n.b. op al mijn fietsen (ook racefiets) een spiegel. Ik weet constant wat er achter me gebeurt en geeft me een veiliger gevoel. Ook fijn als je kunt zien wanneer je iemand er af rijdt.

Gebruikersavatar
Carjans
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 okt 2018 10:18
Locatie: Delft

Gebruikersavatar Carjans 02 mei 2019 10:31

Hallo,

Ik overweeg ook om deze spiegels https://www.leds-sport.nl/LED%20sport%2 ... %20spiegel te nemen op de racert

Ook ik ben een beetje onzeker op de racert met over mijn schouder kijken. Dat heeft deels ook met ervaring te maken (absoluut beginner) en 'mogelijk' ook mijn leeftijd, maar waarom zou ik dan niet een mooie oplossing hier voor zoeken. Dat geeft mij misschien weer wat meer zekerheid.

Nu lees ik in deze topic dat er al wat renners met zo'n spiegeltje rijden...............de vraag is dan; hoe bevalt dat?


p.s. het verkeer wordt ook steeds rustiger en dan bedoel ik b.v. de elektrische scooters en elektrische auto's je ziet ze op het laatst omdat ze heel sneaky naast je komen te rijden.

Ik hoor graag van jullie en de ervaringen.

Plaats reactie