Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Oplichter Marktplaats?

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 31 jul 2018 15:17

Als je het niet vertrouwd en de afstand is te groot om het af te halen betaal dan via Paypal.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 31 jul 2018 15:34

El Pistolero schreef: 31 jul 2018 15:17 Als je het niet vertrouwd en de afstand is te groot om het af te halen betaal dan via Paypal.
Of je koopt van mij de handleiding "hoe tuin ik er niet in " Verkrijgbaar door 25 euro naar mij over te maken , geen afhalen mogelijk , en gelijk oversteken kan ook niet . :D :D

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 jul 2018 18:41

El Pistolero schreef: 31 jul 2018 15:17 Als je het niet vertrouwd en de afstand is te groot om het af te halen betaal dan via Paypal.
En dan?? Jij denkt dat een oplichter dit met zijn eigen rekening doet??

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 01 aug 2018 03:09

Tot nu toe geluk gehad. Kleinere zaken vertrouw ik op de goedheid van de medemens. Voor frames wielen ga ik altijd langs, dus vallen Groningen en Zeeland af( gezien vanuit Limburg).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 aug 2018 09:21

japiecarbon schreef: 31 jul 2018 18:41
El Pistolero schreef: 31 jul 2018 15:17 Als je het niet vertrouwd en de afstand is te groot om het af te halen betaal dan via Paypal.
En dan?? Jij denkt dat een oplichter dit met zijn eigen rekening doet??
Als je via Marktplaats koopt en betaald met PayPal heb je aankoopbescherming. Niet geleverd = geld terug.

Moet je het dus wel via Marktplaats doen en niet rechtstreeks overmaken als een gift!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2018 10:06

ypuh schreef: 30 jul 2018 17:47


Marktplaats waar 90% van de aangeboden artikelen gewoon webwinkels zijn (geluk dat Athleteshop falliet is met hun 250k advertenties). Aanbiedingsprijzen die geen aanbiedingen zijn, stunt artikelen die nooit op voorraad geweest zijn en enkel als lokkertje gebruikt worden.

Als ik iets positiefs moet noemen is het wel de vindingrijkheid van de mens om andere personen een poot uit te draaien.
Ik vind het een ramp, gebruik het zo min mogelijk. Naast bovenstaande problemen is mijn grootste irritatie mensen die gewoon ineens niet meer reageren. Ik accepteer een bod en vervolgens blijft het stil. Of gaan alsnog onderhandelen. Dan flikker ik het nog liever weg dan dat ik met zo'n persoon in discussie ga.
Ik wacht wel op iemand die mij een directe mail stuurt, liefst in acceptabel Nederlands en met punten en komma's. Dit blijkt een redelijke receptuur te zijn om de rotte appels te kunnen negeren.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 aug 2018 11:24

Marktplaats vind ik nog altijd prima, maar hangt inderdaad van de categorie spullen af.
Het filteren op gebruikt en door de nieuwe advertenties je weg vinden, is wel erg irritant. Net zoals het ontbreken van user reviews. Maar goed, dat wetende is direct contact (met een bericht) beter dan een los bod doen. Afhalen beter dan opsturen.
De laatste anderhalf jaar vooral veel babyspullen moeten hebben, meubels ed. Dat gaat echt heel goed. Maar electronica, en bijv. lego ed. lijken me veel meer risicogevallen bij te zitten. Ondervang je nog altijd door af te halen natuurlijk.

Wel irritant, zelf wat dingen aangeboden voor niks of bijna niks. Dan is de drempel om een afspraak van ophalen niet meer na te komen, ook erg laag. En ook een niet serieus, veel te hoog bod op een oude koelkast van 125 euro, die direct elke andere interesse doet doorklikken is natuurlijk arelaxed.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 aug 2018 22:32

Ik heb ook een aantal categorieën waarin ik niet meer handel. Over het algemeen alles op wielen (scooters, fietsen, auto's, motoren) en electronica (mobiele telefoons) trekken een bepaald soort volk aan die je gewoon niet aan de deur wilt hebben. Niet op komen dagen, zo goed als nieuw en dan van ellende in elkaar storten, of een prijs afspreken en dan aan de deur nog willen onderhandelen of nog erger; dat ze terugkomen omdat de aankoop ze om een willekeurige reden niet bevalt.

De sport blijft natuurlijk om de pareltjes te vinden. Pinarello's die voor de AGR zijn aangeschaft en waar in 5 jaar tijd nog geen 1.000km op gereden is, of een nieuwe wielset die bij een dure fiets meegeleverd is voor minder dan de helft. Zo lang je precies weet wat je nodig hebt met een beetje kijk op de zaak, dan is er genoeg leuks te vinden. Beperkende factor is inmiddels toch wel de tijd en/of geduld die het kost.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 14 sep 2018 18:51

Toch nog een lichtpuntje, ze hebben de oplichter te pakken en er volgt een strafrechtelijk onderzoek. Mijn aangifte wordt meegenomen.

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 14 sep 2018 22:39

Ik woon dan toevallig in zo'n uithoek van het land (zuid limburg) tussen allemaal oplichters ;-)

Heb ooit eens iets besteld bij iemand in Enschede en was mijn geld kwijt. Tegenwoordig koop ik alleen nog iets als ik het op kan gaan halen, handje contantje. Dat blijft toch de meest eerlijke manier.
Voordeel is dat je de staat en eventuele werking kan testen voordat je geld op tafel legt.
Je komt soms bij de vreemdste mensen aan huis maar dat levert ook weer verrassende contacten op ;-)
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 15 sep 2018 17:53

Ik moet zeggen dat ik zoveel mogelijk spullen probeer op te halen. Dan weet je gelijk waarmee en met wie je te maken hebt.

Komen inderdaad verrassende gesprekken uit voort. Zo heb ik zonder dat ik het eerst wist een prof-renner thuis gehad. 2 uur koffie mee zitten drinken en een goed gesprek gehad.
WiND 56 - 2020

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 15 sep 2018 22:57

ypuh schreef: 28 jul 2018 13:37 Er wordt al jaren veel opgelicht op marktplaats met Garmin's. Op één of andere manier worden renners blind als het om zulke hebbedingetjes gaan en dat weten ze.

Betrouwbare verkopers verkopen hun Garmin voor tientjes onder de nieuwprijs. Gezien de garantie is het doorgaans niet de moeite waard.
Ik heb mijn 1000 nochtans voor 100 euro kunnen kopen van iemand. Gewoon een oudere persoon die de 1030 gekocht had en wss niet veel besef had dat hij er het dubbel voor kon krijgen.

Wel afgehaald, bedragen meer dan 20 euro ga ik altijd ophalen.

Plaats reactie