marsel schreef: ↑04 jul 2018 00:46
Nu had ik voorheen nooit problemen met de Garmin, maar met de Stages valt telkens de snelheid weg (en pauzeert de Garmin) op het moment dat ik mijn benen stil houd. Echter werkt de snelheidssensor wel gewoon prima.
Ik snap het niet helemaal. Als "de snelheid wegvalt" hoe weet je dan dat de snelheidssensor prima werkt?
Een paar mogelijke oorzaken:
- De cadanssensor verstoort het signaal van de snelheidssensor. Lijkt me onwaarschijnlijk, want dat zou je niet alleen zien bij een cadans van 0.
- Een probleem met de firmware op je 520, die een auto-pause doet bij een gemeten cadans van 0. Daar zouden dan meer mensen last van moeten hebben. Als je googled zie je inderdaad een handjevol posts met vergelijkbare problemen. Bijvoorbeeld
https://forums.garmin.com/forum/into-sp ... g-properly : "as when I am stop pedaling (on a descent) the speedometer shows 0 km/h".
- Een probleem met je speed sensor. Als deze met een magneetje werkt, zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat tijdens bochten de afstand van het magneetje naar je sensor voldoende verandert om geen wielrotaties meer te meten. Dat is waarschijnlijk ook het moment dat je je benen stilhoudt..
Je zou auto-pause eens uit kunnen zetten, dan een ritje maken, en daarna het FIT bestand analyseren om te kijken wat er daadwerkelijk gemeten wordt bij een cadans van 0.
Het lijkt mij in dit geval onwaarschijnlijk dat de Stages PM de oorzaak is.