Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Trapas

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 25 jun 2018 21:23

Vorig jaar heb ik een nieuwe trapas gemonteerd (ultegra tripel). Eigenlijk heeft forumlid rene het voor me gedaan nadat de FM het helemaal verkeerd had gedaan.
Ik heb nu bijna 2000 km met die as gedaan, en zo te horen lijkt het dat ze weer stuk is. Is dit normaal???? Het gekraak is gekomen na een nieuwe KMC ketting na 3500 km mee gereden te hebben. Cassette is niet versleten alsook het voorste tandwiel niet.
Vind het wel raar dat het gekraak na de nieuwe ketting is gekomen. Alle schakels lopen soepel, ook door de derailleur.
Ben benieuwd of iemand ook dit probleem zo snel terug heeft.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 25 jun 2018 23:18

Over welke trapas hebben we het? Ultegra triple zegt heel weinig. Welk groepsnummer, 6500, 6600 of 6700? Kijk aan de binnenkant van een crank bij de pedaal. Kraken is niet een geluid dat bij een ketting kan voorkomen, tenminste niet als je hem smeert.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 jun 2018 14:34

Vlgs mij was het Ultegra 6700. En gekraak kan komen van zand - of is het een harde " knak" bij het rondgaan van de pedalen ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 27 jun 2018 15:26

HOi Rene,


Het is inderdaad een 6700. Triple wordt volgens mij vanaf de 6800 serie niet meer gevoerd. Het is inderdaad een harde knak. Zadel kan het ook niet zijn omdat als ik uit het zadel ben het ook hoor. Voornamelijk bij het hard duwen op de pedalen.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie