Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Mavic Cosmic Carbone Eindkappen passen niet

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 20 jun 2018 14:21

Ik wil mijn vooras en eindkappen vervangen van mijn Mavic Cosmic Carbones en heb deze nieuwe as gekocht: 30870001. Deze nieuwe as past perfect in het voorwiel. Volgens de tech manual website van Mavic zouden deze eindkappen dan moeten passen: Mavic Eindkap 35117301. Maar deze passen niet op de as. De eindkap krijg ik er namelijk niet helemaal ingeschoven omdat er een opstaande rand zit op de as. Mijn vorige as had die opstaande rand niet. Zie bijgesloten foto van de nieuwe as met een rode cirkel om de opstaande rand. En hier de spec van Mavic, waaruit blijkt dat de as en eindkappen wel zouden moeten passen:
https://tech.mavic.com/tech-mavic/techn ... ronu=23669

Mijn vraag is nu, welke eindkappen heb ik dan nodig die wel goed passen op de as?
Bijlagen
mavic-cosmic-axle.jpg

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jun 2018 15:31

Waarom stel je de vraag niet direct aan Mavic?
Kan via de telefoon of via mail.
=> Mavic contact pagina
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 jun 2018 16:03

Omdat hier al gauw 10 mensen antwoorden en je bij Mavic moet afwachten of er een is die antwoord geeft?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jun 2018 16:21

senior schreef: 20 jun 2018 16:03 Omdat hier al gauw 10 mensen antwoorden en je bij Mavic moet afwachten of er een is die antwoord geeft?
het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
Ik tel even met je mee :)
In mijn ervaring antwoorden fabrikanten echt wel hoor.
Eigen positieve ervaringen met oa Trek, Reynolds, Vision, Sidi, Fizik en andere.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 20 jun 2018 16:26

De reden dat ik hem hier stel is inderdaad wanhoop. Mavic spare parts is een regelrechte ramp. Elk jaar weer nieuwe modificaties op bestaande onderdelen met behoud van hetzelfde artikelnummer of hetzelfde product met ander artikelnummer. Mavic onderdelen zijn max 4 of 5 jaar te leveren, dan gaan ze eruit. Mijn wielen zijn ouder, dus veel puzzelwerk of nieuwe onderdelen passen.

Ik heb gekozen om mijn wielen nog één keer zelf te reviseren omdat ze toch wel high end waren. Alle lagers voor- en achter vervangen, ook de freehub op de achteras. En nu dus ook nog de vooras, want die was uitgesleten en had speling. Als ik van tevoren had geweten dat het zoveel tijd kost om alles uit te zoeken en bij elkaar te krijgen dan was ik er niet aan begonnen.

Maar wellicht heeft iemand hier het vooras-probleem eerder ervaren en weet hij welke eindkappen ik moet bestellen. De FM en Mavic webshops weten het niet. Ik heb net de vraag wel nog even gesteld aan Mavic zelf dus wie weet komt daar nog iets uit.

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 jun 2018 17:22

Lcsmet schreef: 20 jun 2018 16:21
senior schreef: 20 jun 2018 16:03 Omdat hier al gauw 10 mensen antwoorden en je bij Mavic moet afwachten of er een is die antwoord geeft?
het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
Ik tel even met je mee :)
In mijn ervaring antwoorden fabrikanten echt wel hoor.
Eigen positieve ervaringen met oa Trek, Reynolds, Vision, Sidi, Fizik en andere.
Je hoeft niet zo te happen. Er zijn inderdaad fabrikanten die gewoon antwoorden Er zijn ook genoeg fabrikanten die niet antwoorden. En van de technische kennis heb ik ook niet altijd een hoge pet op. Iets in de geest van: dat doet ie anders nooit. :mrgreen: Overigens geeft Rovar al het antwoord. Helaas kan ik niet helpen (ik heb alleen velgen van Mavic)

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 25 jun 2018 13:33

Ondanks dat ik op dit forum ook niet geholpen ben toch even mijn terugkoppeling. Ik ben door Mavic ook niet geholpen en zelf op onderzoek gegaan. Nu blijkt dus dat de eindkap 35117301 in 2013 een revisie gehad heeft. Ik heb inmiddels een nieuwer type besteld (>2013) en deze past wel.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jun 2018 16:14

rovar schreef: 25 jun 2018 13:33 Ondanks dat ik op dit forum ook niet geholpen ben toch even mijn terugkoppeling. Ik ben door Mavic ook niet geholpen en zelf op onderzoek gegaan. Nu blijkt dus dat de eindkap 35117301 in 2013 een revisie gehad heeft. Ik heb inmiddels een nieuwer type besteld (>2013) en deze past wel.
Top
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie