Een paar centreerveertjes die kraken is te zot voor woorden, tenzij zo'n veertje per ongeluk wordt ingeklemd tussen aseind en dropout.
Waarschijnlijk trekt iemand de snelspanners (onwillekeurig) wat harder aan na het verwijderen van de veertjes en de verkeerde conclusie is zo getrokken.
Geluid=beweging van dingen onderling die niet bedoeld zijn te bewegen.
Bij een stalen as met stalen geribbelde moeren op een aluminium dropout , vastgeklemd met stalen snelspanner zonder plastieken onderdeeltjes beweegt er niks bij belasting en heb je geen bijgeluiden.
Met allerlei vaag spul waarvan de vorm in de verte doet denken aan solide onderdelen maar waarvan de engineering is bedacht door ongeschoolde weight weenies of marketinglui moet je je niet verbazen dat er op diverse plaatsen geluidsbronnen ontstaan en dat is de realiteit van de reezviedzwereld..
Veel forums hebben een "sticky" waar dat allemaal wordt besproken, dat duidt er al op dat het een algemeen probleem is.
High end betekent niet persee dat er minder wordt aangeklungeld bij de constructie , integendeel, het betekent alleen dat er een premium prijs wordt berekend voor spullen aan mensen die gevoelig zijn voor duur=goed en de ikwildathebbenreflex.
Verder zegt het (bij racefietsen) niet zoveel over technische kwaliteiten , er zijn fabrikanten die die kant serieus nemen, maar zeer zeker niet allemaal, er kaf onder het koren.
Ik citeer hier een post van de TS (die naar ik begrijp zelf als fietsenmaker werkt):
peter1981 schreef: ↑19 mei 2018 19:42
Zit er sinds vandaag in ,
ook de snelspanners vervangen want nadat ik die knalhard had aangedraaid was het gekraak al bijna weg.
Alleen bij heel hard aanzetten kraakte de fiets nog en had de nieuwe trapas toch al gekocht en vandaag dus erin gezet.
Denk dat ik dinsdag eens erop ga rijden
Peter zou dus dezelfde conclusie kunnen trekken als ik al tijden geleden heb gedaan t.a.v. die kekke snelspannertjes van Ebay/ China.......knurft noemen ze dat in bepaalde delen van NL.