Shimano pressfit lagers
-
- Forum-lid
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Wheels manufacturing beter is er niet.
Zit er sinds vandaag in , ook de snelspanners vervangen want nadat ik die knalhard had aangedraaid was het gekraak al bijna weg.
Alleen bij heel hard aanzetten kraakte de fiets nog en had de nieuwe trapas toch al gekocht en vandaag dus erin gezet.
Denk dat ik dinsdag eens erop ga rijden
Alleen bij heel hard aanzetten kraakte de fiets nog en had de nieuwe trapas toch al gekocht en vandaag dus erin gezet.
Denk dat ik dinsdag eens erop ga rijden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Dat is waar .
Maar bij mij kraakte die helaas nog steeds na aandraaien van de spanners , maar ik kon er wel weer mee rijden zeg maar als was het heuvel op nog steeds een schijt geluid
Maar bij mij kraakte die helaas nog steeds na aandraaien van de spanners , maar ik kon er wel weer mee rijden zeg maar als was het heuvel op nog steeds een schijt geluid
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Klopt wel.
Ik had ook een kraak in mijn Scott Foil,na het vervangen ven een Shimano BB86 pressfit lager.Erin geperst met montagepasta.
Dacht ook dat het het bracket was dat kraakte.
Ik heb de bladboutjes en zadelpen goed aangedraaid.Ook de snelspanners goed ingevet en goed aangedaaid,en de kraak is helemaal weg.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12477
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zeg het zo vaak. Het bracket kraakt zelden en lagers kraken al helemaal met hoge uitzondering. Hooguit een BB30 lager in een alu bracket. QR,s kraken vaak altijd geheel invetten dus ook de as, en de veertjes verwijderen.
Van degene die het met locktite monteren ben ik wel benieuwd welke locktite ze gebruiken.
De goedjes die wij hier over het algemeen onder "locktite" verstaan harder namelijk alleen uit bij metaal op metaal en niet met kunstof cups in carbon frames.
Van degene die het met locktite monteren ben ik wel benieuwd welke locktite ze gebruiken.
De goedjes die wij hier over het algemeen onder "locktite" verstaan harder namelijk alleen uit bij metaal op metaal en niet met kunstof cups in carbon frames.
QR zeker altijd invetten , ik doe zoiets automatisch ook als ik een nieuwe fiets klaar maak
Deze spanners van wheel tec leek wel of die deden oprekken , goed het geluid zat er nog in maar het was duidelijk dat de spanners 80% van het geluid veroorzaakte .
Aangedraaid was het ver weg en na 100km begon het weer.
Gewoon rotzooi dus en dat terwijl die gast KCNC afkraakte en daar heb ik nu nog nooit ellende mee gehad.
Nu gewoon fulcrum spanners erin en dus nieuwe bb maar nog niet getest .
Had even paar dagen rust
Deze spanners van wheel tec leek wel of die deden oprekken , goed het geluid zat er nog in maar het was duidelijk dat de spanners 80% van het geluid veroorzaakte .
Aangedraaid was het ver weg en na 100km begon het weer.
Gewoon rotzooi dus en dat terwijl die gast KCNC afkraakte en daar heb ik nu nog nooit ellende mee gehad.
Nu gewoon fulcrum spanners erin en dus nieuwe bb maar nog niet getest .
Had even paar dagen rust
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
[quote=wasbeer2006 post_id=1273964 time=1526926656 user_id=4
QR,s kraken vaak altijd geheel invetten dus ook de as, en de veertjes verwijderen.
[/quote]
Je kan nog jaren doorgaan daarmee, maar het blijft kolder.
QR,s kraken vaak altijd geheel invetten dus ook de as, en de veertjes verwijderen.
[/quote]
Je kan nog jaren doorgaan daarmee, maar het blijft kolder.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Ik gebruik ze al een paar jaar en nog nooit last van gekraak gehad. (?)peter1981 schreef: ↑21 mei 2018 22:56 Deze spanners van wheel tec leek wel of die deden oprekken , goed het geluid zat er nog in maar het was duidelijk dat de spanners 80% van het geluid veroorzaakte .
Aangedraaid was het ver weg en na 100km begon het weer.
Gewoon rotzooi dus en dat terwijl die gast KCNC afkraakte en daar heb ik nu nog nooit ellende mee gehad.
Wat je moet doen is die veertjes eraf halen. Daar komt het gekraak vandaan.
Loctite 641, is geel van kleur, en raar maar waar, het hard ook gewoon uit bij een kunststof pressfit lager in een carbon frame (en trouwens ook in een ALU frame). Heb het zelf gebruikt in mijn Canyon Ultimate CF en Ultimate AL, kraakjes weg.wasbeer2006 schreef: ↑21 mei 2018 20:17 Ik zeg het zo vaak. Het bracket kraakt zelden en lagers kraken al helemaal met hoge uitzondering. Hooguit een BB30 lager in een alu bracket. QR,s kraken vaak altijd geheel invetten dus ook de as, en de veertjes verwijderen.
Van degene die het met locktite monteren ben ik wel benieuwd welke locktite ze gebruiken.
De goedjes die wij hier over het algemeen onder "locktite" verstaan harder namelijk alleen uit bij metaal op metaal en niet met kunstof cups in carbon frames.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)