Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hide my bell

Midre1
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:18

Midre1 10 mei 2021 11:46

Heb de HMB er weer afgehaald. Het geluid lijkt meer op een 'droge tik', die ik nauwelijks zelf hoor. Laat staan anderen. Ik rem nu maar weer af..... Kan ik na voorbijgaan, weer lekker aanzetten (is goede training) :-)

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 10 mei 2021 12:17

JoostG schreef: 22 feb 2018 19:45 Leuk idee en beter dan een (lelijke) losse bel op het stuur, maar:
* palletje om te bellen brak binnen een jaar
* bij nat weer werkt de bel niet
Dat de bel het niet doet bij nat weer , dat is met opzet zo gemaakt . Bij nat weer is het zo rustig op de fietspaden dat een bel niet nodig is , en zo wordt de geluidsoverlast bestreden. Innovatieve oplossing die Hide my bell.

hayes

hayes 10 mei 2021 19:45

Nog nooit gemerkt eigenlijk. Ik heb er twee en die werken beiden al jaren goed.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 10 mei 2021 22:24

Ik heb op alledrie mijn fietsen een HMB. Ik heb een 1e generatie, 2e (oranje) en een raceday.

Elke nieuwe versie is beter dan die ervoor. De 1e generatie werkt idd niet bij nat weer, de tweede minder goed en de raceday het beste. Bij droog weer is de raceday duidelijk de beste wat geluid betreft.

FietsBie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2015 18:05

FietsBie 12 mei 2021 13:14

Ik ben met de hmb innovates gestopt. Twee keer een fietsbel en een spatbord. Slim bedacht, dat wel, maar het is allemaal te snel kapot. Spatbord breekt rte snel af. De fietsbel eerst de bevestiging aan het stuur, daarna het klepeltje.
Het klingeltje was al slecht te horen, en na het afbreken van het klepeltje helemaal.......

Het defecte spatbord weggesodemieterd. De hmb zelf verbouwd met een ouderwetse fietsbel die het wel doet en hoorbaar is.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 12 mei 2021 13:42

Ben wel blij met de HMB, heb de eerste generatie gehad, hier brak helaas het palletje van af. Daarna een nieuwe gekocht, hiervan brak de klem na bijna 2 jaar. Toen via garantie een nieuwe gekregen, dat is wel nette service.

Binnenkort krijg ik een nieuwe fiets met een vision metron stuur, hier hebben ze ook een model voor wat echt ideaal is. Denk alleen niet dat ik die ga kopen want die is €60, dat vind ik een beetje te voor een fietsbel

hayes

hayes 14 mei 2021 19:37

Idd. Klantenservice is top. Bij mij brak de bevestiging aan het stuur plots ook door. Gewoon een nieuw houdertje gekregen.

Ik snap de commentaren niet goed. Ik heb de oude, klassieke hmb en die gaat gewoon al jaren goed. Belt best luid, niets breekt af en het ziet er best goed uit.

Er zijn intussen ook chinese versies (geen kopies). Misschien zien die voor hun 10 euro best wel goed ook.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 mei 2021 09:03

Ik heb gezien dat er een nieuwe versie komt:
Afbeelding


Ik heb een nieuwe HMB nodig voor de cross-fiets en als ik de GoPro-adapter kan herbruiken dan wil ik deze wel (die klepel lijkt me beter te gaan werken in de regen en modder dan het huidige model)
Afbeelding

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 23 mei 2021 21:01

Sinds kort ook een HMB Regular, maar vandaag tijdens een rit ook de klepel afgebroken. Heb hem via Futurum gekocht, maar kan ik dan ook gewoon meteen naar CloseTheGap gaan voor vervanging?

Verder ben ik er wel tevreden over. Het geluid is een stuk beter dan de bellen die ik tot nu toe gebruikt heb, en op het moment dat het stuk is merk je toch pas weer hoevaak dat je hem nodig hebt. Zeker op een wat drukkere dag zoals vandaag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 23 mei 2021 22:57

Direct bij aankoop van mijn nieuwe fiets de HMB Blendr mount laten monteren. Bevalt mij zover prima, Garmin 1030+ zit top en bel werkt gewoon goed. Mensen reageren er prima op. Horen de bel duidelijk.. Geef best op wat afstand al een tringel dat ik er aan kom.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 26 mei 2021 14:23

Ik had Futurum gebeld voor een RMA van de bel. Was geen probleem, ze zouden mijn gegevens aan CloseTheGap doorzetten (met mijn goedkeuring), en een dag later had ik al bericht van hun dat ze een nieuwe base naar me opsturen. Prima service.
Afbeelding

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 26 mei 2021 14:35

Alleen bij heel koude temperaturen geeft het plastic van de klepel te weinig mee om goed te bellen, verder ben ik er erg tevreden mee:-) Als er enkel een "droge tik" uit komt dan moet je even de "ronde bel" heen en weer draaien tot er weer goed geluid uitkomt. Dan zit deze waarschijnlijk te strak. Dit staat als het goed is ook in de bijgeleverde handleiding. Anders even het kruiskopje losser en vaster zetten tot het gewenste resultaat.

Plaats reactie