Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hide my bell

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 02 aug 2019 13:44

Tomver schreef: 30 jul 2019 07:28 Ik had laatst een FI mount besteld waarbij een adapter voor Wahoo zou moeten zitten. Blijkt dat dit de Garmin mount is die je 1/4 gedraaid moet monteren. Dit is mijns inziens om twee redenen een probleem: de fietcomputer zit niet gecentreerd en zit niet goed vast, je kunt deze bij het vastzetten met een kwartslag doordraaien waardoor er altijd best wat speling op zit.

Iemand dit ook zo ervaren of zie ik iets over het hoofd?
Ik weet het niet precies meer maar ik heb ook een FYI mount met een bolt erop. Als ik het me goed herinner zat er een aparte Wahoo adapter bij die ik moest wisselen. Wel zit mijn bolt niet helemaal in het midden maar dat is niet storend. Kom zo wel makkelijker bij het bel hendeltje. Wbt je speling daar heb ik geen last van. De bolt zit goed strak in de houden. Hoor geen rammeltje oid op de slechte Belgische wegen. Of je mist een aantal adapters of je monteert iets niet goed.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

dix0r
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 13 aug 2019 08:48

Martijndeboer schreef: 02 aug 2019 12:28 Hier ook op twee fietsen behoorlijk gekraak met een nieuwe Hidemybell.

Gekraak wordt inderdaad veroorzaakt door de adapterring welke in de mount geschroefd zit.

Oplossing; belletje met kruiskop demonteren, dan met twee inbus schroefjes de adapterring demonteren.

Heb vervolgens een stoftape (verkrijgbaar bij autospeciaalzaak) rondom de adapterring geplakt en terug gemonteerd.

Alle geluid is verdwenen :)

Kanttekening; wel jammer dat dit bij een dergelijk ‘premium geprijsd’ product optreedt. Lijkt me huiswerk voor de fabrikant, zeker daar ze bekend zijn met het probleem!

A81FC6F6-C258-4046-957E-E5190BF42F58.jpeg
Bij de vorige versie (niet oranje adapter) was het gekraak veel erger. Ik kreeg toen de tip om wat vaseline/vet erop te smeren van de ontwikkelaar. Met de oranje adapter was het kraken bij mij volledig verdwenen. Wellicht de kruiskop wat verder aan moeten draaien?

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 13 aug 2019 09:21

Tomver schreef: 30 jul 2019 07:28 Ik had laatst een FI mount besteld waarbij een adapter voor Wahoo zou moeten zitten. Blijkt dat dit de Garmin mount is die je 1/4 gedraaid moet monteren. Dit is mijns inziens om twee redenen een probleem: de fietcomputer zit niet gecentreerd en zit niet goed vast, je kunt deze bij het vastzetten met een kwartslag doordraaien waardoor er altijd best wat speling op zit.

Iemand dit ook zo ervaren of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een Insider besteld die inderdaad dezelfde (oranje) adapter heeft voor Wahoo en Garmin. Er zit behoorlijk wat bewegingsvrijheid op als ik de Bolt monteer. Hij rammelt niet maar zit altijd scheef. Ik vind het teleurstellend voor de prijs die je er voor moet betalen.

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 01 okt 2019 14:38

Beste Tomver,

Bedankt voor je reactie. We hebben sinds een aantal maanden een extra Wahoo adapter bij de fi-mount geplaatst. Deze nieuwe mount plaatst de Wahoo netjes in het midden van het stuur. Heb je deze nodig? Stuur even een mailtje met je adres naar support@closethegap.cc dan sturen we je die toe.

Wat betreft de 'speling' bij de insider - wahoo. Dit is sinds kort aangepakt: een ge-up[date versie zit een fractie strakker. Heb je deze nodig: stuur even een mailtje met je adres naar support@closethegap.cc

Met vriendelijke groet,

Mathijs Wagenaar
CloseTheGap

hayes

hayes 01 okt 2019 15:48

Wordt inderdaad altijd fijn opgelost door Mathijs.
Ik ben ene blije gebruiker (zowel blij met het product als de after sales)

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 01 okt 2019 22:19

Ik heb inmiddels al weer een tijdje terug de oplossing van Martijndeboer gebruikt en ben sinds die tijd helemaal van het gekraak af. Heel eenvoudig en doeltreffend !! Ik blijf de HidemyBell een geweldig ding vinden !!
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

Jackal
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 dec 2018 19:26

Jackal 23 mei 2020 22:26

Vorige week brak mijn klepel af na 14 maanden intensief gebruik. Contact met Mathijs gezocht en de volgende dag had ik al precies hetgeen ik nodig had om mijn hidemybell weer te herstellen. Hulde!
Mijn Strava

phranck
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 23 okt 2020 17:24

Ik heb zojuist een hmb geïnstalleerd met Fi mount op duo base stem van blendr.
Moet nog test rondje maken maar hebben jullie ook dat omdat je schroefje niet heel vast kan draaien (kan boutje niet vastklemmen omdat ie in t gat zit en mee draait) je de houder waarop de Garmin komt nog gewoon omhoog en omlaag kan bewegen? Ben benieuwd of t tijdens fietsen beetje op dezelfde hoogte blijft staan

hayes

hayes 24 okt 2020 17:08

Bedoel je dat de hele houder naar beneden zakt?
Gebeurt bij mij niet. tenzij ik echt veel kasseien en zo doe. Dan durft hij als eens wat bewegen. Bij mij zakt hij eigenlijk niet naar beneden maar schuift hij wat omhoog eigenlijk.

phranck
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 26 okt 2020 16:28

Ja.
Dit (bovenste) schroefje kan ik niet verder aandraaien gezien het boutje waar je nu naar kijkt ik niet vast kan zetten omdat die in 'de houder' zit:
Afbeelding

Zo zit de houder gewoon recht (zelfde hoogte als stuur):
Afbeelding

MAar ik kan hem, omdat ik hem niet vast genoeg krijg, ook omhoog of omlaag bewegen, zie hier omhoog bijvoorbeeld:
Afbeelding

Is dat normaal?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 26 okt 2020 22:33

Het boutje waar je nu naar kijkt is een moertje. Het moertje zou volgens mij in een passende uitsparing moeten liggen. Het boutje, dat je aan moet draaien zit aan de andere kant.

phranck
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 apr 2015 10:47

phranck 27 okt 2020 10:05

alliance_0 schreef: 26 okt 2020 22:33 Het boutje waar je nu naar kijkt is een moertje. Het moertje zou volgens mij in een passende uitsparing moeten liggen. Het boutje, dat je aan moet draaien zit aan de andere kant.
:like: :like:
Hoe dom/onhandig kan je zijn... :oops: Moertje moet er inderdaad aan de andere kant in.

Plaats reactie