Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hide my bell

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 22 feb 2018 20:48

Garmin heb ik tot op heden nog geen problemen mee

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 22 feb 2018 22:53

SqueeZer schreef: 22 feb 2018 19:31 @tinoh, op welke manier kwetsbaar? Ik heb ondertussen 4 Hide My Bell's 'zelfs op mijn MTB waar toch wel door bos en takken mee gereden word' en ik zie toch nog altijd geen schade na toch reeds een goed jaar gebruik (allemaal v2 trouwens).
Zoals anderen al schrijven is mijn ervaring ook dat het palletje of de hamer kwetsbaar is. Eerste tijd prima, daarna wordt bellen steeds moeilijker en dan breekt die af.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2018 19:16

Zou Mathijs hier ook wel eens lezen?
Less is bore

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 23 feb 2018 22:12

Hier op meerdere fietsen ook (nagenoeg) geen problemen.
Het enigste probleempje wat ik had werd keurig verholpen.

Ik ervaar de steunen ook als erg goed, met Garmin steunen heb ik slechtere ervaringen.

hayes

hayes 25 feb 2018 15:47

GiantDefy1 schreef: 22 feb 2018 19:37 Mio en Hide My Bell niet gebruiken. Achterzijde diverse keren van de Mio afgebroken. Het gaat te stroef. Ik heb het aangegeven en ze geven aan dat dit voldoet.
Ik heb geen Mio meer en nu de Garmin 1000 en daar past hij perfect op.
Ze hebben een nieuwe mount ontwikkeld voor Mio. De mijne was ook na enkele weken afgekraakt. gratis een nieuwe 'rondje' gekregen van Hide My Bell. Sindsdien probleemloos. Hij klikt idd net iets stroever dan de originele Mio mount.

Ik vind de positie van de gps mooier dan bij de originele Mio mount. Bij de HMB zit hij lager. Met de originele mount zweeft hij beetje boven het stuur.

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 14 mar 2018 13:45

daniel1975 schreef: 23 feb 2018 19:16 Zou Mathijs hier ook wel eens lezen?
Zeker lees ik hier wel eens. Feedback van gebruikers waarderen we enorm. In de praktijk blijken een paar zaken wel eens voor een 'uitdaging' te zorgen:
1- extreme koude (kunststof wordt minder flexibel)
2- veel regen (ondanks de gaten in de bel blijft er dan iets water in staan wat na verloop van tijd wel weer verdwijnt waarna de bel weer goed geluid geeft)
3- MIO passing / steeds grotere en zwaardere MIO toestellen op de markt

Allereerst: bij normaal gebruik mag de klepel zeker niet afbreken. Wel is het van belang: de klepel niet met heel veel kracht omhoog te buigen: het gaat erom deze juist snel los te laten waarmee een goed geluid ontstaat.

1- Wat betreft de kou
Sluiten dikke handschoenen namelijk minder goed aan dan dempt de handschoen de snelheid van de klepel: met nog meer kracht de klepel bedienen heeft dan geen effect. Met dikke handschoenen is het dus lastig bedienen. Extreme kou maakt het kunststof harder en minder elastisch hiermee kan geluid ook iets minder zijn, maar helemaal geen geluid zou niet mogen.

2- Extreme regen laat dus wat water in de bel staan: wat iets kan helpen: een gaatje in de bel zo te draaien dat deze het laagste punt heeft. Ook afhankelijk van met welke hoek je de HideMyBell om je stuur klemt.

3- Mio passing: de eerste generatie was de passing net iets te strak bleek in de praktijk. Hiervoor hadden we een update gemaakt en gebruikers mogelijkheid gegeven deze zonder kosten te bemachtigen. Hierna hebben we eind 2017 een nieuwe versie ontwikkeld om voor de grotere MIO toestellen passend te zijn. Deze liepen vast tegen de stuurnok. Door de MIO er schuin in te plaatsen ontstaat er meer ruimte. Wel dient de gebruiker de MIO er goed vlak, met iets kracht ingedrukt en dan tegen de klok in deze erop te monteren. Dit blijkt in de praktijk niet altijd even duidelijk te zijn. Om de foutkans weg te nemen ontwikkelden we de adapter door tot de versie die we volgende week verwachten uit te leveren. Heb je een HideMyBell MIO dan sturen we deze kosteloos op. Je kunt deze vrij simpel in je HideMyBell monteren. Stuur dan even een mailtje naar info(at)hidemybell.cc met je adres gegevens er direct bij dan pakken we dit op.

Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Mathijs Wagenaar
Eigenaar en ontwikkelaar HideMyBell

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 14 mar 2018 14:12

Mijn palletje is helaas ook binnen het jaar afgebroken, verder wel een fijn ding.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2018 22:23

Goed verhaal Mathijs!

Als ik eerste generatie vergelijk met huidige model merk ik wel dat de klepel bij de oude duidelijk minder hard tegen de bel slaat. De nieuwe werkt gewoon altijd en de oude is inderdaad afhankelijk van hoe je hem bedient.
Less is bore

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 15 mar 2018 07:50

bwerter schreef: 14 mar 2018 14:12 Mijn palletje is helaas ook binnen het jaar afgebroken, verder wel een fijn ding.
Kun je een foto + adres + factuur + omschrijving hoe defect ontstaan is doorsturen naar info (at) hidemybell.cc ?
Dan pakken we dit verder op.

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 15 mar 2018 07:53

daniel1975 schreef: 14 mar 2018 22:23 Goed verhaal Mathijs!

Als ik eerste generatie vergelijk met huidige model merk ik wel dat de klepel bij de oude duidelijk minder hard tegen de bel slaat. De nieuwe werkt gewoon altijd en de oude is inderdaad afhankelijk van hoe je hem bedient.
Dank je Daniel. De eerste generatie had een iets kortere lengte van het deel dat buigt bij bediening. Met een iets langer deel hiervan bij de huidige versie kan deze ook beter buigen en heeft deze meer elasticiteit.

Gebruikersavatar
Danyboy
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2015 20:11

Gebruikersavatar Danyboy 23 mar 2018 19:36

Vandaag al een nieuwe Mio passing ontvangen ( Veel sneller dan beloofd waarvoor dank) en maar meteen op de houder gemonteerd. Mio gaat er soepel in met niet veel kracht, wel blijkt dat je de mio moet vastzetten met wijzerzin mee ipv tegenwijzerzin in, klopt dit? Morgen hopelijk een rondje mee fietsen.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017

Bome
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 dec 2014 20:26

Bome 24 mar 2018 17:03

Al een aantal jaar maak ik gebruik van de Hide my bell. Mooi product. Type 1 ooit ontvangen op de bikemotion en die werkt nog steeds zonder problemen. Type 2 ook ooit gekocht, maar kwam er nu achter dat er een scheurtje in het bevestigingsbeugeltje zat. Contact opgenomen met Hide My bell en zij hebben zonder gezeur een nieuwe opgestuurd.
Dus uitermate tevreden over de bel en nu ook over het bedrijf.

Plaats reactie