Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

een keer of 8 lek gereden met GP 4000s II

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 31 dec 2017 15:16

Ik heb op mijn winter en zomerfiets(dit jaar maar 2 keer lek gereden) de Grand Prix 4000s II banden. Nu heb ik met de achterband al een keer of 8 lek gereden sinds de aanschaf begin dit jaar. (wissel af en toe ook de velgen-Carbon en alu als het slecht weer is) Het is alleen de achterband en de voorband geen een keer. Iedere keer na lek rijden geen indringend iets in de band kunnen vinden, alleen de laatste keer (vorige week een klein gaatje waar niets meer in zat. Ben ik de enige, hebben meer mensen hier last van of is dit gewoon een slecht exemplaar? Overigens heb ik er nu maar de (veel goedkopere) ultra sport opgezet. Eens kijken hoe die zich houdt...

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 31 dec 2017 15:22

Ik rij al jaren met deze banden, ook vanwege de antilekkwaliteit. In 2016 reed ik ineens ook heel veel lek, wel een keer of acht. Hoe kan dat nou?, dacht ik bij mezelf. Totdat ik me realiseerde dat ik net nieuwe binnenbandjes had aangeschaft. Toevallig ook Continental. Begin dit jaar reed ik voor het laatst lek. Ik verwisselde mijn Continental binnenbandje voor een Vredestein die ook al in mijn voorband zat. En raad eens, heel 2017 geen een keer lekgereden. Terwijl ik nog lang heb doorgereden met dezelfde buitenbanden waarmee ik ook in 2016 rondreed.

Het lijkt geen toeval meer. Ik wil maar zeggen, het hoeft niet enkel aan de buitenband te liggen. Denk eens wat je met je binnenbanden hebt gedaan. En schaf eventueel andere exemplaren aan.

Succes man.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 31 dec 2017 15:24

Ik had het begin dit jaar ook. Bleek aan het veldlint te liggen.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 31 dec 2017 15:31

Ik kijk altijd bij een lek waar deze zich bevindt in de binnenband. Vanuit hier is het dan eenvoudig de boosdoener te vinden. Zit het lek aan de ventielzijde dan is de velg de boosdoener.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 31 dec 2017 17:34

Ik heb dat gehad Specialized binnenbanden. Die zijn echt drama vind ik.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 31 dec 2017 20:55

Heb ze al 2 jaar.
Sinds ik Vredestein binnenbanden heb vrij weinig lek gereden.

Conti's was ruk.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 01 jan 2018 08:26

Herman_N schreef: 31 dec 2017 15:22 Ik rij al jaren met deze banden, ook vanwege de antilekkwaliteit. In 2016 reed ik ineens ook heel veel lek, wel een keer of acht. Hoe kan dat nou?, dacht ik bij mezelf. Totdat ik me realiseerde dat ik net nieuwe binnenbandjes had aangeschaft. Toevallig ook Continental. Begin dit jaar reed ik voor het laatst lek. Ik verwisselde mijn Continental binnenbandje voor een Vredestein die ook al in mijn voorband zat. En raad eens, heel 2017 geen een keer lekgereden. Terwijl ik nog lang heb doorgereden met dezelfde buitenbanden waarmee ik ook in 2016 rondreed.

Het lijkt geen toeval meer. Ik wil maar zeggen, het hoeft niet enkel aan de buitenband te liggen. Denk eens wat je met je binnenbanden hebt gedaan. En schaf eventueel andere exemplaren aan.

Succes man.
Laat ik nu ook binnenbanden gebruiken van Continental. Toch iets om rekening mee te houden. Als de huidige voorraad op is (heb er net weer 5 gekocht in de aanbieding) zal ik ook eens die Vredestein kopen. Maar laten we eerst maar eens zien hoe het met deze nieuwe buitenband gaat. Vandaag staat er een lekker windje in Fryslân maar eens een mooi blokje rond trappen.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 01 jan 2018 22:05

Rijd al jaren met de 4000s II (en daarvoor met de s) icm Conti Race 28 binnenband.
Afkloppen maar heel weinig lek.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 02 jan 2018 00:16

Herman_N schreef: 31 dec 2017 15:22 ...Ik verwisselde mijn Continental binnenbandje voor een Vredestein die ook al in mijn voorband zat. En raad eens, heel 2017 geen een keer lekgereden. Terwijl ik nog lang heb doorgereden met dezelfde buitenbanden waarmee ik ook in 2016 rondreed.

Het lijkt geen toeval meer. Ik wil maar zeggen, het hoeft niet enkel aan de buitenband te liggen. Denk eens wat je met je binnenbanden hebt gedaan. En schaf eventueel andere exemplaren aan.

Succes man.
Er zijn (of waren?) conti binnenbanden uit Taiwan en uit China. Zowel in het doosje als de bandjes zelf zit verschil: Taiwan glossy doos en donkerder rubber dan China mat doosje en grijzer bandje.

Taiwan versie heb ik lang probleemloos mee gereden, Die China dingen gingen constant lek...

Is iemand anders dit opgevallen?
Trappe doe je met je benen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 jan 2018 00:28

Trappe schreef: 02 jan 2018 00:16
Herman_N schreef: 31 dec 2017 15:22 ...Ik verwisselde mijn Continental binnenbandje voor een Vredestein die ook al in mijn voorband zat. En raad eens, heel 2017 geen een keer lekgereden. Terwijl ik nog lang heb doorgereden met dezelfde buitenbanden waarmee ik ook in 2016 rondreed.

Het lijkt geen toeval meer. Ik wil maar zeggen, het hoeft niet enkel aan de buitenband te liggen. Denk eens wat je met je binnenbanden hebt gedaan. En schaf eventueel andere exemplaren aan.

Succes man.
Er zijn (of waren?) conti binnenbanden uit Taiwan en uit China. Zowel in het doosje als de bandjes zelf zit verschil: Taiwan glossy doos en donkerder rubber dan China mat doosje en grijzer bandje.

Taiwan versie heb ik lang probleemloos mee gereden, Die China dingen gingen constant lek...

Is iemand anders dit opgevallen?
Hmmmm, interessant. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik meen me vrij zeker te herinneren dat het doosje mat was en de bandjes grijs. Dat lijkt dus op die gammele Chinese versie. Ik heb het pakket destijds gekocht bij Futurumshop, Ik heb niet gekeken waar de banden gemaakt waren.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 02 jan 2018 09:33

na o.a. Chinarello nu ook Chinatinental???
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 02 jan 2018 10:20

Dan hoop ik maar dat de mtb variant die ik besteld heb de taiwan versie is.

Plaats reactie