Ik heb ook een tijdje problemen gehad met 2 setjes GP400S2.
Ik ben toen geswitched op mijn zomervelgen naar Schwalbe One 2017. Die bevielen erg goed, 7k km en 1 lek.
Nu ben ik "helaas" gedwongen weer op de GP4000S2 te gaan rijden. Ik had een setje afgeschreven na 1000km en had nog een setje op mijn 2de wielset liggen. Daarnaast van een kameraad nog een setje 28mm gekregen omdat ze bij hem niet pasten.
Ik vind het zonde om ze direct weg te gooien, dus ik ga ze beide eens gebruiken. Rij ik er vaak lek mee, dan gaan ze snel vervangen worden. Door de goede ervaringen met de One's. ga ik in ieder geval daarop verder in de toekomst.
een keer of 8 lek gereden met GP 4000s II
GP4000s Top banden, neem van mij aan dat er geen betere lek bestendige (wedstrijd) banden zijn.
Wel is het zo dat ik de indruk heb als ze en maar maanden / jaar in de kast hebben gelegen veel lek bestendiger zijn....
Maar bewijs heb ik er niet van, met 20k km/per jaar en 1x lek kan je geen conclusie trekken.
Nog een dingetje, NA ELKE RIT controleren op steentjes in je band!!!
Wel is het zo dat ik de indruk heb als ze en maar maanden / jaar in de kast hebben gelegen veel lek bestendiger zijn....
Maar bewijs heb ik er niet van, met 20k km/per jaar en 1x lek kan je geen conclusie trekken.
Nog een dingetje, NA ELKE RIT controleren op steentjes in je band!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04
Nog een dingetje, NA ELKE RIT controleren op steentjes in je band!!!
[/quote]
Ik maak zoiezo iedere week de fiets in zijn geheel schoon. Als je ziet hoe hij er uit ziet na een week. Daarnaast moet je soms gedwongen over een schelpenpad of grind rijden, ook dan bekijk ik de banden als ik weer op de normale weg sta. Dat voorkomt altijd lekrijden.
[/quote]
Ik maak zoiezo iedere week de fiets in zijn geheel schoon. Als je ziet hoe hij er uit ziet na een week. Daarnaast moet je soms gedwongen over een schelpenpad of grind rijden, ook dan bekijk ik de banden als ik weer op de normale weg sta. Dat voorkomt altijd lekrijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04
Overigens heb ik er nu maar de (veel goedkopere) ultra sport opgezet. Eens kijken hoe die zich houdt...
[/quote]
En ja hoor ...lekke band...wissel zo wel van wiel want heb nu geen zin binnenband te vervangen. Voor mij geen continental binnenbanden meer als ze op zijn....!
[/quote]
En ja hoor ...lekke band...wissel zo wel van wiel want heb nu geen zin binnenband te vervangen. Voor mij geen continental binnenbanden meer als ze op zijn....!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik rijd al jaren met Bontrager en Maxxis binnenbanden, de light versies, icm met de 4000 SII en amper lek gereden.
De binnenbanden met 80mm ventiel komen van Schwalbe,ook de light versie en ook totaal geen problemen icm de genoemde Conti's.
Verander maar eens van merk binnenband, waarschijnlijk zijn dan je problemen voorbij!
De binnenbanden met 80mm ventiel komen van Schwalbe,ook de light versie en ook totaal geen problemen icm de genoemde Conti's.
Verander maar eens van merk binnenband, waarschijnlijk zijn dan je problemen voorbij!
Ook hier met de Schwalbe lights geen problemen.
Het enige nukkige van deze binnenbanden is dat het ventiel, af fabriek, niet voldoende aangedraaid is en daardoor luchtverlies optreedt. Ik pareer dat door na montage direct het ventiel opnieuw goed vast te zetten.
Het enige nukkige van deze binnenbanden is dat het ventiel, af fabriek, niet voldoende aangedraaid is en daardoor luchtverlies optreedt. Ik pareer dat door na montage direct het ventiel opnieuw goed vast te zetten.
...
-
- Forum-lid
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04
Gisteren overgestapt op binnenbanden in een blauw doosje van mantel. Wat wel opvalt is dat de meeste lekke binnen banden een gaatje hebben vlak bij het ventiel. Mogelijk dat als je daar een steentje raakt hij dat niet kan hebben en lek raakt.