Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Elite rampa smart b+ of elite qubo digital smart b+

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 31 dec 2017 11:21

Beste leden,

Ik ben op zoek naar rollen, en wil graag een interactieve rol, automatische weerstandregeling en de mogelijkheid om met een app trainingen af te werken...

Eventueel ook later zwift of trainerroad...

Kom dan uit bij de rampa en qubo... buiten de prijs zie ik geen verschil....

Ik zou dat koppelen met iPad 2017, lukt dit enkel met bluetooth?

Kunnen jullie mij advies geven welke van deze twee ik best koop?

Bedankt,

Tom

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 01 jan 2018 09:56

Ik gebruik sinds meer dan een jaar de Elite Rampa en ben er nu tevreden over. In het begin waren er wat problemen mee maar die zijn door software-update's opgelost. Ik gebruik deze trainer ook in combinatie met de Ipad. Als jij ook met een Ipad wil verbinden zal dat inderdaad met Bluetooth moeten zijn. Ik heb me een cadansmeter en hartslagmeter bijgekocht die ik ook via bleutooth kan verbinden. De cadansmeter die ingewerkt zit in de Rampa is niet nauwkeurig. Die springt van 20 naar 200 op 1 sec. en dat geeft dus geen nauwkeurige informatie. In Zwift geeft dat qau beensnelheid bij je renner rare beelden op :-)

De cadansmeter die ik heb bijgekocht is er een van Wahoo:
https://www.bol.com/nl/p/wahoo-rpm-cada ... gKLzvD_BwE

Mijn hartslagmeter van Polar:
https://www.hartslagmetercenter.be/prod ... gJ6ZfD_BwE

Met deze set-up rijd kan je perfect zwift rijden. Op youtube staan wat filmpjes over de Rampa. Je moet maar eens zoeken op "Elite rampa Shane Miller". Het toestel zou ook nog vrij nauwkeurig zijn ook qau vermogen als je de fiets plaatst zoals het hoort.

PS: Een voorwielsteun zat bij mij ook niet inbegrepen in de doos.
Als je nog vragen hebt doe stel ze gerust
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 01 jan 2018 13:04

Ik heb zelf ook de Rampa gehad. Prima trainer. Deze zou ik dan ook adviseren. Kan hellingen tot +- 10% simuleren.

De iPad is ook uit te rusten met een dongel, zodat je de Rampa via ANT+ kan aansturen. Dat blijft in mijn ogen toch net iets beter werken dan via Bluetooth. En mocht je al hartslagband en cadansmeter en snelheidsmeter hebben die via ANT+ werken, dan werken die ook. Bij bluetooth dus niet.

https://www.12gobiking.nl/wahoo-ant-apple-dongel
https://www.kabelstore.nl/product/22283 ... apter.html

Ik geloof dat deze dongel niet meer door iedereen te leveren is, maar als je even zoekt lukt het wel. En evt. heb ik er een liggen die ik wel wil verkopen.

Ps. Zorg wel voor een aparte trainerband (Ook deze heb ik nog in de aanbieding evt.)

Succes.
Altijd onderweg...

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 01 jan 2018 14:15

Ik heb een hartslagmeter van Garmin die ik gebruik voor buiten. Toch via ANT+ en een dongel kan ik deze niet verbinden op de Ipad. Ik heb ook eerst alles via ANT+ proberen te doen maar dat signaal viel vaker weg en moeilijker te verbinden. Daarom dat ik nu alles via Bluetooth doe en alles werkt perfect. Nog nooit verbindingsproblemen gehad. Dat is natuurlijk mijn eigen ervaring en daarom dat ik hem dit heb aangeraden. Beiden zullen wel OK zijn.
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 01 jan 2018 14:42

@zino, je zou eens moeten proberen de dongle te verlengen en direct naast je trainer op de grond te leggen. Dan zou het denk ik wel moeten lukken..
:winkthumb:

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 01 jan 2018 20:43

Bedankt voor jullie advies.

Heb net de rampa besteld.

Wat is jullie ervaring met de my e trainingsapp? Geeft het gratis gedeelte voldoende mogelijkheden?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 jan 2018 22:27

verhto schreef: 01 jan 2018 20:43 Bedankt voor jullie advies.

Heb net de rampa besteld.

Wat is jullie ervaring met de my e trainingsapp? Geeft het gratis gedeelte voldoende mogelijkheden?

Is een ramp werkt totaal niet en ik heb nog zo'n code gekregen om hem 1 jaar lang te gebruiken.
Video's downloaden werkt ontzettend langzaam en dan werkt het nog niet.
Hij kan ondanks ant+ mijn cadans niet herkennen alleen mijn hartslagsensor. Nee ben blij dat ik hem niet gekocht heb dit geld ga ik mij besparen voor iets wat totaal niet werkt.
Heb zelfs de Elite Qubo Power Smart B+ alleen heb ik het smarte gedeelte van deze trainer nog niet gevonden en waarvoor de B+ staat weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Ghost Nivolet 6LC

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 01 jan 2018 22:41

De gratis trainingen zijn saai in vergelijking met wat zwift allemaal te bieden heeft. Work-outs,race's ,ritten in groep. Ik zou niet twijfelen...
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 jan 2018 22:59

Zino schreef: 01 jan 2018 22:41 De gratis trainingen zijn saai in vergelijking met wat zwift allemaal te bieden heeft. Work-outs,race's ,ritten in groep. Ik zou niet twijfelen...
Jammer alleen dat Zwift niet op mijn Samsung tablet werkt.
Ghost Nivolet 6LC

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 04 jan 2018 08:17

beste

gisteren de Rampa geïnstalleerd...eerste gevoel goed.

Toch 2 vragen:
- de motor installeren is precies wat onduidelijk,voor wielen groter of gelijk 24inch en kleiner of gelijk aan 26inch, moet je in voorste (dus dichts bij de unit) gaatje vastzetten, wielen gelijk aan of groter dan 28inch moet je in achterste gaatjes zetten. Hoe hebben jullie hem geïnstalleerd?


- de app... daar kan je niets mee doen, tenzij je hem aankoopt, klopt dit? Ik dacht dat je wel de basisfunctionaliteiten kon gebruiken (dus uw waarden zien en watt aanpassen tijdens het fietsen) zonder iets aan te kopen? De app kost denk ik 20 euro/jaar (gelukkig heb ik een code om de eerste 12 maanden gratis te proberen). Indien ik volgend jaar dit niet meer wens te betalen, kan ik eigenlijk niet meer op mijn rollen rijden, behalve dan gewoon fietsen en mijn versnellingen te verzwaren?

Bedankt!

Tom

Zino
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 04 jan 2018 17:11

De mijne is ingesteld in het voorste gaatje (dichtst bij de unit).

De app van Elite is inderdaad niet echt leuk . Je kan er wel wat mee denk ik maar heb het eigenlijk nooit echt getest. Ik denk zelfs dat Elite niet echt de moeite doet om de app aantrekkelijk te maken. De meesten die rollen kopen stappen toch direct over op een andere app. Zwift en Trainerroad zijn de toppers. Zwift lukt niet met jouw tablet maar Trainerroad zal dat wel doen denk ik. Leuke app om gericht te trainen aan de hand van schema's.
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...

Plaats reactie