Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fiets op dak of achterklep?

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 09 apr 2021 14:04

Ik begrijp best het punt van de schaamteloze kopieën. Maar we moeten nu niet de moraalridder gaan uithangen.

Ik werk in de tweewielerbranche en ik kan zo 10 producten opnoemen die exact hetzelfde zijn, uit dezelfde fabriek komen met een ander blistertje en prijskaartje.
Volgens mij is dit ook geen geheim.

Is het zo gek dat een Seasucker een goedkoper alternatief/concurrent krijgt?
In dit geval is het dan een Chinees bedrijf dat stiekem erg groot is geworden door alles goed te kopiëren. Daar valt wat over te zeggen. Maar is Rockbros het niet, dan is het wel een andere.

Ik zal mijn vraag hier wel anders formuleren:
Heeft iemand ervaringen met een goedkoper alternatief van de Seasucker?

(En ja, in de kofferbak kan ook, maar niet altijd... )

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 apr 2021 14:49

Ik legde mijn fiets altijd zonder wielen en zadelpen eruit bovenop de bagage in mijn focus station (ben 192 om de maat fiets te schetsen), verpakt in zo'n hoes van de decathlon en de wielen los in hoezen er bovenop. De loze ruimte ertussen vul ik op met plastic zakken met wandelschoenen, loopschoenen en dat soort meuk. Ook een zak met wetsuit, en fietskleding prop ik er tussen. Als de plastic zakken vies zijn, gooi ik ze weg en voor de terugweg heb ik dan nieuwe.

Rest van de bagage in de dakbak. Liever een dakbak dan een fiets op mijn dak of achterklep.....

Nu een Volvo v70. Maar een grotere auto betekent niet meer ruimte, maar meer zooi die meegenomen moet worden :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Hbblaauw
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2020 22:43

Hbblaauw 09 apr 2021 18:50

Een alternatief naast Seasucker komt uit Hongarije. Treefrog heet deze. Ik gevruik Treefrog Pro voor drie MTB’s nu een jaar en bevalt heel goed! Twee fietsen op de gewone trekhaakdrager achter op, en de rest op het dak.

1094
Forum-lid
Berichten: 1592
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 aug 2021 06:56

Weet iemamd of je thule fietsdragers (voor het dak) ook kan combineren met dakdragers van een ander merk?

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 aug 2021 07:42

Beugels van Thule Outride fietsdragers passen op meer dakdragers. Ik gebruk ze op een aanhanger waar vierkantige buizen op zitten. (voor juiste diameter zou ik moeten gaan meten).
Niet zijken maar reiden !

1094
Forum-lid
Berichten: 1592
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 aug 2021 09:33

Heb nu een seasucker maar twijfel of ik hem moet houden, qua prijs verschilt het niet heel veel alleen zo een dakdrager kan handig zijn met eventueel uitbreiden van aantal of een koffer er naast zetten. Enige nadeel is dat we een leaseauto rijden die over 2 jaar weer wordt ingeruild waardoor je wellicht weer met een set onbruikbare dragers zit. Daarnaast is de seasucker gewoon een coole gadget natuurlijk

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2021 09:43

Dakdragers is Marktplaats voor uitgevonden. Heb ik nog nooit meer dan 50 euro voor betaald. En meestal verkoop ik ze zonder verlies of slechts een tientje of wat.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 aug 2021 09:55

Klopt inderdaad, ik raak ze altijd weer kwijt. Ik wilde deze keer van die dragers die zeg maar tussen mijn dakrails vallen, en die waren 2e hands niet te vinden. Dat scheelt net een paar centimeter waardoor ik net onder de 190 cm blijf. Waardoor je veel parkeergarages in Franse steden net wel in kan rijden. Mijn oude inderdaad op MP keurig weten te slijten. Levendige handel in dat soort spul. En terecht, want een paar dakdragers verslijt je niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 17 aug 2021 10:07

Ik heb ook geen trekhaak. Dit jaar voor het eerst op de achterklep geprobeerd met de "duurdere" achterklep drager van de Decathlon. Normaal kom ik nooit bij die toko, maar ben er tegen aan gelopen en wilde de gok nemen. Het ding zit muur- en muurvast. Bevestigen duurt de eerste keer een uurtje, daarna telkens 10 mins. Omdat ik van zekerheid houd heb ik er twee extra spanbandjes aan gehangen, maar dat is meer voor mijn genoedsrust. Ik vond het een aanrader. Bij mijn auto zat ie ook perfect uit het zicht, dus ook geen gezeur met nummerplaten of niets kunnen zien door je achteruit.

Net terug van vakantie en heb er een racefiets, MTB en een step voor de kinderen mee kunnen nemen met dat ding. Je moet er geen fietsen zwaarder dan 15KG aan hangen. En ik betwijfel of de geadverteerde drie fietsen passen. Ik krijg er met moeite nog net een stuntstepje aan na twee fietsen.

Plaats reactie