Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietspomp

Fiets_Miep
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2017 10:32

Fiets_Miep 03 jun 2017 10:49

Hai!

Tijdens mijn zoektocht naar een leuke instapfiets heb ik veel hulp gehad op dit forum door het lezen van bestaande topics. Ik heb nu een hele leuke tweedehands Apex Chase op de kop weten te tikken en nu ben ik op missie om alle benodigdheden voor mijn fietstochten bij elkaar te zoeken. Eén van de dingen, zeker niet onbelangrijk, zijn de fietspompen voor thuis en onderweg. Ik heb rondgezocht op het forum en op internet, maar ik heb nog niet het antwoord gevonden op welke fietspompen ik nu het beste kan aanschaffen. Ik moet nog een goede hebben voor thuis en een goede voor onderweg. Ik vind het gewicht niet zo heel erg belangrijk voor onderweg (10 gram meer of minder maakt niet uit als ik nog een paar kilo kwijt raak :lol: ), maar het is wel fijn als je na een lekke band minimaal 7 bar in je band kan pompen. Daarnaast is het prettig als de pomp voor thuis een drukmeter heeft zodat je kan zien waar je mee bezig bent.

Dus even concreet, mijn vraag is welke fietspompen raden jullie aan voor thuis en welke voor onderweg?

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 03 jun 2017 11:12

Allereerst welkom. Als je de zoekfunctie gebruikt kun je veel vinden wat betreft pompen.
Zelf heb ik de SKS Rennkompressor voor thuis. Dit is een dure pomp, maar erg goede pomp.
Om de zoveel tijd het rubbertje een keer wisselen en je kunt hier jaren mee vooruit.
Als pompje voor onderweg heb ik een Lezyne road drive pompje.
Hier zit een flexibel slangetje bij, dit is heel makkelijk.
Bikers are not alone

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 03 jun 2017 12:03

Voor thuis heb ik een pomp van Toppeak type Joe Blow Sport. Laatst gekocht voor 30 eu bij Mantel omdat mijn oude pomp de geest gaf. Prima pomp!

Onderweg heb ik altijd CO2 catridges mee van SKS. Ik heb het idee dat ik dan de band toch het beste op druk krijg na een lek.

helm
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 sep 2014 13:30

helm 03 jun 2017 15:13

Koop een pomp die een leven mee kan.: SKS RENNKOMPRESSOR. Onverwoestbaar en alle onderdelen zijn apart te verkrijgen.
Op de site van SKS staat:
"De vader van alle vloerpompen en meest geliefde baanpomp in wielerland viert dit jaar zijn 50e verjaardag! Daarom verschijnt er een speciaal jubileummodel,"

helm
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 sep 2014 13:30

helm 03 jun 2017 15:26

Of je gaat voor SILCA silca.cc :
- SuperPista floor pump € 235,00
- Tattico mini-pump € 55,00
Dan heb je het allerbeste!

Fiets_Miep
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2017 10:32

Fiets_Miep 03 jun 2017 16:51

Super bedankt voor de reacties! De fietspompen staan in bestelling, nu nog wachten tot ik mijn fiets volgende week kan ophalen :)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 04 jun 2017 18:41

Welke heb je uiteindelijk besteld.
Bikers are not alone

Fiets_Miep
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2017 10:32

Fiets_Miep 15 jun 2017 22:24

Ik heb uiteindelijk de Topeak Race Rocket HP besteld, werkt heel gemakkelijk met het slangetje! En de Topeak Joe Blow Sport II die ook erg prettig zijn werk doet!

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 16 jun 2017 04:19

Haal wel van je reservebanden voor onderweg vooraf het ventiel uit elkaar, een druppel loctite op het schroefdraad en weer vastzetten.
Dit is nodig om te voorkomen dat je ventiel op het cruciale moment (na veel zwoegen ongeveer 6 bar in de band) mee losdraait als je de slang vh het topeak pompje afkoppelt.
Topeak is verder prima pompje voor onderweg, maar met zo'n 6 bar is 'ie echt wel klaar.

Plaats reactie