Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke ANT+ sensor Garmin 810?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 apr 2017 23:35

GSC-10 valt natuurlijk nog wel tweedehands aan te komen (hier ook veel profijt van die nieuwe sensoren (ook handig met wisselen van wielen of fiets)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 apr 2017 07:52

Even een klein beetje offtopic, maar zeker gelieerd.
Er wordt hier meermalen gemeld dat een snelheidssensor accurater is dan de gps, zeker tussen hoge gebouwen of onder bomen. Ook zie ik verschillende malen langs komen dat dat ook op hellingen zo is.
Wat mijn vraag dan is, is of de unit dat automatisch oppakt, en welke instellingen jullie daarvoor gebruiken? Want volgens mij staan mijn units (edge 820 en fenix 2) ingesteld dat hij de info van de sensor pakt als de gps wegvalt. Is hij dan ook nog nauwkeuriger dan zonder losse sensor? Of moet de instelling dan zijn altijd de losse sensor?

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 06 apr 2017 08:34

AuitD schreef:Gebruik een "Magene" sensor op mijn voornaaf, gekocht bij Aliexpress. Euro of 14, duurt wel weken voordat je hem binnen hebt. Tot nu toe geen klachten, maar heb hem nog niet zo lang. Geeft nauwkeurig de snelheid, waardoor het hellingspercentage ook beter klopt.
Hoe weet je dat deze de snelheid nauwkeurig weer geeft? Hoe check je dat?



Inderdaad de GSC-10 van Garmin is niet meer leverbaar. Lekker makkelijk van Garmin, nieuwe sensoren op de markt gooien en de oude gelijk uit het assortiment, terwijl nog niet eens alle apparaten met die nieuwe sensoren weg kunnen :o
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2017 08:34

@scottwilko

Je hebt het mis (kan gebeuren ;) ).

Een sensor is ALTIJD "leading" over GPS. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de sensor werkt en aanwezig is (duhh....).

Verder herhaal ik nog maar weer eens dat ik nooit meer terug zou willen naar de GCS-10. Altijd gezeik om de boel uitgelijnd te krijgen. Geklooi met magneetjes. Magneetjes verliezen over tijd hun kracht en dan moet je ze weer vervangen. Op veel frames past de sensor alleen met de arm omhoog, wat niet alleen lelijk is maar ook gevaarlijk.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 06 apr 2017 08:45

havana schreef:Verder herhaal ik nog maar weer eens dat ik nooit meer terug zou willen naar de GCS-10. Altijd gezeik om de boel uitgelijnd te krijgen. Geklooi met magneetjes. Magneetjes verliezen over tijd hun kracht en dan moet je ze weer vervangen. Op veel frames past de sensor alleen met de arm omhoog, wat niet alleen lelijk is maar ook gevaarlijk.
Heb je er nog op de plank liggen? Wil ik wel van je overnemen, hoor.

Magneetjes van Garmin zijn prut. Ik heb er één in m'n achterwiel zitten die bij een BBB computertje zat; veel beter, zit steviger op z'n plek. Op de crank heb ik een magneetje ín de pedaalas zitten, stukken netter dan met een bandje om de crank. En die gaat echt niet snel z'n magnetisme verliezen, hoor:

Afbeelding

Over de arm omhoog zou ik me qua veiligheid niet al te druk maken. Mocht-ie in je wiel terecht komen, dan wordt-ie gewoon tot druk vermalen.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2017 08:52

Ik heb de mijne al lang en breed verkocht, was blij dat ik er vanaf was.

Sterke magneet in de pedaalas had ik ook trouwens, werkte op zich heel aardig.

Maar tegenwoordig heb ik geen cadansmeting meer nodig aangezien ik op beide fietsen met een powermeter rijd... ;)

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 06 apr 2017 08:58

Nog een truc: meerdere spaakmagneten in je wiel (bijvoorbeeld drie magneten in een 36-spaaks wiel). Wel op regelmatige afstand, natuurlijk. Meer meetpunten, daarmee nauwkeuriger meting en sneller uit pauzestand. Gaat je Garmin denken dat je op skeeler-wieltjes rijdt, maar dat boeit verder niet.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2017 08:59

Waarom zo moeilijk doen als het zoveel makkelijker kan.... (nieuwe sensoren...)

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 06 apr 2017 09:02

  1. Is niet moeilijk.
  2. Ik vind die nieuwe sensoren maar niks.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 apr 2017 09:03

En heb je er ook ervaring mee....? Ik was eerst ook sceptisch, totdat ik het enorme gemak ontdekte.

De cadanssensor is misschien niet de mooiste oplossing met zo'n rubberen bandje, maar die kun je ook met een beetje dubbelzijdig tape aan je crank plakken en dan istie nauwelijks zichtbaar.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 06 apr 2017 10:23

Ik ben niet sceptisch, ik geloof (weet) best dat ze werken, Ik vind het gewoon niks. Geeft niet, hoor. Als jij ze wel fijn vindt: prettig voor je. IK niet. Mag best, toch? Mooi.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 06 apr 2017 14:30

alien schreef:Ik ben niet sceptisch, ik geloof (weet) best dat ze werken, Ik vind het gewoon niks. Geeft niet, hoor. Als jij ze wel fijn vindt: prettig voor je. IK niet. Mag best, toch? Mooi.

Dan vraag ik mij toch wel af wat je er niks aan vind? Kun je dat verwoorden?

Ik deel de mening van Havana, die oude GSC-10 met toebehoren is/was inderdaad tamelijk lelijk (gebruik hem nog wel op de 'oude' trapfiets). Enorm apparaat die ik alleen voor de cadans gebruik...
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Plaats reactie