Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Het grote fietspomp topic

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 24 jul 2020 15:16

Zjoske78 schreef: 24 jul 2020 12:19 Ik zag zojuist bij de Hema een Dunlop fietspomp met manometer.
Heeft er iemand ervaring met deze pomp? Mooi prijsje voor 15 euro. Als de meter na een tijdje nog goed werkt, een leuke aankoop.

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 20051.html
Alle pompen die ik in mijn leven vast gehad heb met zo’n kop, waren allemaal rot dingen.


Ik heb zelf een Topeak Joe blow 3, 30 euro voor betaald. Maar er zijn genoeg alternatieven.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 24 jul 2020 15:19

Bij Decathlon koop je een knaloranje SKS Rennkrompressor voor nog geen drie tientjes. Weet je zeker dat je jaren vooruit kan.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 jul 2020 15:38

Op de site van de decathlon staat voor 3 tientjes de SKS Airworx.... niet de Rennkompressor

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 jul 2020 15:40

Vervallen
Laatst gewijzigd door Keezx op 24 jul 2020 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 jul 2020 15:43

Die Airworx lijkt me ook wel okee, zal geen enorme druk doen, maar dat is ook overbodig i8n het moderne bandengebeuren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 24 jul 2020 16:16

Keezx schreef: 24 jul 2020 14:50 15 € vind ik net iets teveel voor iets wat toch waarschijnlijk een weggooiartikel is.
Ik heb al een jaar of 10 de volgende, paar € meer en zeer solide...
https://www.futurumshop.nl/cannondale-a ... lver.phtml

Verder heb ik nog een SKS Renncompressor (zwart) voor 2,50 € in een kringloopwinkel gescoord, soms heb je wel eens mazzel dat het `personeel`dat daar loopt geen idee heeft....
Geen idee waarom ie zwart is, misschien een speciale winkelversie of zoiets, standaard is die oranje...
Dunlop lijkt me een prima merk toch? Zie het alleen niet zoveel voorbij komen specifiek voor racefietsen.
Maar ik gebruik nu ook al jaren een pomp van de Hema voor mijn racefiets (zonder manometer). Het gaat me meer om de kwaliteit van de meter. Of die nog de juiste waarde uitleest na een tijdje.

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 24 jul 2020 17:03

Ik zou toch de Rennkompressor aanbevelen.
Tegenwoordig vijf tientjes of daaromtrent wat een zeer redelijke prijs is voor zo'n degelijk ding.
Maar de service van SKS is helemaal top.

Omstreeks 2006 kocht ik een Rennkompressor met de EVA kop. Werkte prima, totdat na 10 jaren de rubbertjes voor de kop niet meer verkrijgbaar bleken.
Waarop ik een mailtje heb gestuurd naar SKS met de vraag hoe aan rubbertjes te komen.

Per omgaande kreeg ik een mail terug dat de betreffende kop uit productie was en dat ze mij een vervangende pompkop zouden opsturen. Enkele dagen later kwam er een pakketje uit Duitsland met een nieuwe multi-valve kop. Met de complimenten van SKS. Geen vragen om de kassabon, geen moeilijke retourprocedure, gewoon direct het probleem opgelost.

Dunlop als merk stelt niks meer voor. De Action ligt vol met allerhande chinese brol waar het bekende Dunlop logo opgedrukt is.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 24 jul 2020 18:54

afrit13 schreef: 24 jul 2020 15:38 Op de site van de decathlon staat voor 3 tientjes de SKS Airworx.... niet de Rennkompressor
Dan is die wellicht weer uit het assortiment. Ik heb hem daar een twee maanden terug gekocht voor 29 euro.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 jul 2020 18:56

Zjoske78 schreef: 24 jul 2020 16:16 CUT

Dunlop lijkt me een prima merk toch? Zie het alleen niet zoveel voorbij komen specifiek voor racefietsen.
Maar ik gebruik nu ook al jaren een pomp van de Hema voor mijn racefiets (zonder manometer). Het gaat me meer om de kwaliteit van de meter. Of die nog de juiste waarde uitleest na een tijdje.
Dunlop is een oude bandenmerk, maar zoals zoveel , opgekocht door de Chinezen ,alleen voor de naam (en kennelijk succesvol.....)
Het metertje moet je beschouwen als toegift en je kan voor 15€ niet ook nog een goede manometer verwachten.
Het geeft in de verte een indicatie van de druk, ik zou er uberhaupt niks van verwachten.
Weet je eenmaal welke druk op het metertje moet pompen na wat expirimenteren dan zal ie dat wel blijven doen.....absolute waarde heeft het w.s. niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 24 jul 2020 21:58

Samenvatting van de voorgaande Posts: Ga voor een rennkompressor van SKS of een Topeak Joeblow.
Heb het al heel wat keren meegemaakt dat mensen die dachten zelf een goede pomp met manometer te hebben, even mijn pomp (Joeblow) wilden gebruiken en daarna “om” waren.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 26 jul 2020 09:06

Keezx schreef: 24 jul 2020 14:50[…] een SKS Renncompressor (zwart) voor 2,50 € in een kringloopwinkel gescoord, soms heb je wel eens mazzel dat het `personeel`dat daar loopt geen idee heeft....
Geen idee waarom ie zwart is, misschien een speciale winkelversie of zoiets, standaard is die oranje...
Rennkompressors kom je in vele kleuren (en Sonderausführungen) tegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 26 jul 2020 09:14

Keezx schreef: 24 jul 2020 18:56
Zjoske78 schreef: 24 jul 2020 16:16 CUT

Dunlop lijkt me een prima merk toch? Zie het alleen niet zoveel voorbij komen specifiek voor racefietsen.
Maar ik gebruik nu ook al jaren een pomp van de Hema voor mijn racefiets (zonder manometer). Het gaat me meer om de kwaliteit van de meter. Of die nog de juiste waarde uitleest na een tijdje.
Dunlop is een oude bandenmerk, maar zoals zoveel , opgekocht door de Chinezen ,alleen voor de naam (en kennelijk succesvol.....)
Het metertje moet je beschouwen als toegift en je kan voor 15€ niet ook nog een goede manometer verwachten.
Het geeft in de verte een indicatie van de druk, ik zou er uberhaupt niks van verwachten.
Weet je eenmaal welke druk op het metertje moet pompen na wat expirimenteren dan zal ie dat wel blijven doen.....absolute waarde heeft het w.s. niet.
Bedankt voor de reacties. Wist niet dat Dunlop niet meer bestond zoals we het kenden. De tennisballen zijn echter nog steeds veelgebruikt en staan goed aangeschreven.
Iets dieper in de buidel tasten dan maar voor een Joeblow dan maar denk ik.

Plaats reactie