Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zijn alle kettingbladen zo bizar duur?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 mei 2016 12:55

Geneuzel, Kees stoerdoenerij om niks, roest op de voorderailleur, roest op de ketting, ben benieuwd hoeveel speling daar op zit. Weldegelijk goed advies om daar meer aandacht aan te besteden als je geld wilt besparen op onderhoud.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 mei 2016 13:14

Sha Kokken schreef:
Keezx schreef:Geneuzel om niks, ziet er prima uit op die foto.
Wellicht waar, maar daarmee is TS niet geholpen. Zijn ketting slipt er regelmatig af.

@Twigg: op wat voor momenten loopt je ketting eraf? Wellicht loopt de ketting bij bepaalde verzetten tegen de derailleur aan? Is je ketting wellicht versleten? Weet je hoe je dat überhaupt kunt vaststellen?
Hoogstwaarschijnlijk moet die voorderailleur eens goed afgesteld worden.
Te zien aan het crankstel (beschadigingen) is de ketting daar meerdere malen van het grote blad afgelopen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 mei 2016 16:07

Keezx schreef:Voor deze crankset kan je IMO elk blad met 110 mm BCD gebruiken zoals b.v. Stronglight.
Inderdaad, deze is nog gewoon 110mm, en niet die bezopen proprietary 110/112,5mm shizzle.

Ik vind de bladen er zeker niet dramatisch uitzien trouwens, en zeker de moeite waard om eerst eens met een nieuwe ketting te proberen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mei 2016 20:29

mao schreef:Op de foto is te zien dat de ketting aan de binnenkant er af ligt, dit heeft alleen te maken met de afstelling van de VD.
.....................
Zou het niet gewoon kunnen dat TS de ketting naast het binnenste voorblad heeft gelegd om de staat van de tanden goed te laten zien :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 05 jun 2016 07:23

Twigg schreef:Ik heb een campagnolo compact 50/34 die nu wel eens aan vervanging toe is (de ketting slipt er regelmatig vanaf).

Maar overal waar ik kijk kosten die krengen zo'n 50-90€!!

Als ik er twee nodig heb, kan ik bijna een leuke tweedehandse fiets kopen. Wat doen jullie in zo'n situatie?

Bloeden en toch het geld ervoor uitgeven?
Een B-merk kopen? (Iemand misschien suggesties?)
Door blijven fietsen totdat het echt niet meer kan.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Hopelijk kan jullie ervaring me helpen om een goede beslissing te nemen.
(Ben een echte hobby fietser, 4/5x in de maand.
Twee opties
-eBay.co.uk (stronglight kettingbladen) (14-20e voor 42t)
-mantel Arnhem (ook webshop), verkoopt naast campagnolo ook TA Specialties. Ik was daar 29e kwijt voor een 42t


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Plaats reactie