Beste fietsers,
Ik krijg deze remmen niet goed afgesteld. Het probleem is dat de lange arm (tov korte arm aan kabelzijde) veel makkelijker scharniert en eerder de velg raakt.
Ik krijg het wel voor elkaar door met de rem te draaien met steeksleutel, vast te zetten en de kleine inbusjes de blokken naar de velg te krijgen zodat ze gelijktijdig de velgrand raken. Alleen zit de remblok aan de kabelzijde zo dicht tegen de velg aan dat regelmatig aanloopt. Deze arm beweegt dan ook nagenoeg niet.
Hebben meer hier problemen mee gehad? Is mijn buitenkabel wellicht te lang dat die teveel tegendruk geeft?
Probleem met Sram Red aerolink
Bij shimano ultegra oudere reeksen kon dat ook. Dat kon je oplossen door even de vijs van het scharnier punt los te draaien en terug vast te zetten (niet te vast...).
Ik heb er zo zelfs nieuwe uit fabriek gehad die ik moest bijregelen.
Bij die sram echt niet te verbeteren?
Walter
Ik heb er zo zelfs nieuwe uit fabriek gehad die ik moest bijregelen.
Bij die sram echt niet te verbeteren?
Walter
Sram Aerolink Remmen monteren :
* Kabel lengte is essentieel, zeker bij de Sram aerolink.
a. Kleine inbus boutjes maximaal los draaien ( 2,5mm ) en dan de rem centreren en vast draaien.
b. Buitenkabel lengte bepalen - is iets mee te spelen door de bajonet van de remhoef iets in of uit te draaien ( kabel spanning moertje )
c. Nu dmv kabel spanning de remblokken iets meer naar de velg zetten.
Nu kan evt. door fine tunen de spanning op de 2,5mm inbus iets aan te draaien de remblok iets van de velg afgehaald worden indien nodig. Deze boutjes zijn echter meer voor het feit waarbij een ander wiel wordt gestoken wat niet geheel gelijk in het midden staat.
Dat is ook een van de redenen dat de profs soms de rem openzetten na wisselen van een wiel. Of het nu Shimano / Campagnolo of Sram is. Je ziet het regelmatig - let maar eens op , want bij een verticale uitvalpad staat een wiel altijd op de zelfde plek. in tegenstelling tot oudere horizontale uitvalpad.
* Kabel lengte is essentieel, zeker bij de Sram aerolink.
a. Kleine inbus boutjes maximaal los draaien ( 2,5mm ) en dan de rem centreren en vast draaien.
b. Buitenkabel lengte bepalen - is iets mee te spelen door de bajonet van de remhoef iets in of uit te draaien ( kabel spanning moertje )
c. Nu dmv kabel spanning de remblokken iets meer naar de velg zetten.
Nu kan evt. door fine tunen de spanning op de 2,5mm inbus iets aan te draaien de remblok iets van de velg afgehaald worden indien nodig. Deze boutjes zijn echter meer voor het feit waarbij een ander wiel wordt gestoken wat niet geheel gelijk in het midden staat.
Dat is ook een van de redenen dat de profs soms de rem openzetten na wisselen van een wiel. Of het nu Shimano / Campagnolo of Sram is. Je ziet het regelmatig - let maar eens op , want bij een verticale uitvalpad staat een wiel altijd op de zelfde plek. in tegenstelling tot oudere horizontale uitvalpad.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless